קאמבק מרענן: לא תאמינו איזה טעם של בן אנד ג'ריס חוזר למדפים

חברת הגלידות מחזירה מ"בית הקברות לטעמים" טעם שנעדר מהמקפיאים שלנו במשך כעשור וחצי ומסמנת אותו כלהיט של החורף • זה מה שחשבנו עליו

עליות במחירי חומרי הגלם. גלידות בן אנד ג'ריס, צילום: יוטיוב

לאחר כ-15 שנים, חברת "בן & ג'ריס" ישראל משיקה מחדש את הגלידה החורפית שנחשבת ללהיט בעולם – "גלידת מנטה עוגיות. מדובר בטעם שהלקוחות ביקשו להחזיר "מבית הקברות". הגלידה כוללת מנטה עם עוגיות שוקולד במילוי קרם וניל.

אורית טוקר, טכנולוגית ראשית של "גלידות בן אנד ג'ריס" סיפרה ל"ישראל היום": "במסגרת החדשנות של החברה, מדי שנה בדרך כלל נכנסים טעמים חדשים ואנחנו יורדים מטעמים ותיקים. הטעמים הללו נכנסים ל'בית הקברות לטעמים'. החברה העולמית עושה את זה וגם אנחנו. בארצות הברית, מאחורי המפעל בוורמונט יש אפילו בית קברות אמיתי עם מצבות לטעמים מהם נפרדנו ושם רשום על כל מצבה את שם הטעם ומאיזו שנה הוא היה קיים עד איזו שנה".

"בארצות הברית כמובן שהרשימה היא יותר גדולה. בישראל אין בית קברות פיזי כמו בארצות הברית אלא רשימה של טעמים שיורדים מהמגוון ואנחנו מחזירים את הטעמים במסגרת משאל שאנחנו עושים. טעם המנטה עוגיות ירד לפני 15 שנה. מדי שנה אנחנו מחיים טעם, כאשר בדרך כלל אנחנו עושים משאל ובודקים איזה טעם הקהל מעדיף. שנה שעברה החזרנו את צ'רי גרסייה במסגרת זו וטעמים חדשים שהחיינו בנוסף במסגרת זו הינם הפינטבאטר קאפ, קינמון באנס ועוד".

בן אנד ג'ריס מנטה עוגיות, צילום: יח"צ

לשאלה אם היא לא חושבת שזה טעם נישתי ויותר מתאים לקהל האמריקני אמרה "מנטה עוגיות זה טעם מהמם. אני מתה עליו ואוהבת אותו. זה טעם מרענן ופרשי. נכון שהוא גם קצת אמריקאי אבל הוא מעולה ויש בפנים עוגיות שכולם אוהבים. גם טעם קינמון הוא נישתי, אז מה לא נוציא טעמים נישתיים? הטעם בצק עוגיות הוא אמריקאי והוא מספר 3-4 במכירות שלנו בישראל.

"אנשים שמחו וכתבו לנו ש'זה חלום שמתגשם' ושהם חיכו לטעם הזה כל כך הרבה זמן. זה טעם שיתפוס. זה טעם שמתאים לחורף והוא להיט בארצות הברית. אנחנו יוצאים איתו בשיא החורך בינואר כשקר מאד. אני מניחה שזה יהיה טעם קבוע, אבל המכירות ידברו בעד עצמן".

מה חשבנו?

בקצרה: לא

בפירוט: אולי אנחנו התבגרנו, אולי אלו בלוטות הטעם שלנו שהשתנו, אולי זו הצפת הגלידות והטעמים המיוחדים ואולי זו הנוסטלגיה, שמתברר שלא תמיד היא טעימה כל כך. בשורה התחתונה, להבדיל מהקאמבק של הצ'רי גרסיה בשנה שעברה, ושלל להיטי נצח של החברה, הטעם הזה מאכזב, לא כל כך הקאמבק שציפינו לו, אבל זה רק המדגם המייצג שלנו, כבר למדנו שכשזה קשור לגלידות בישראל, קשה מאוד -לא- להפוך ללהיט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר