אגאדיר, רשת ההמבורגרים המיתולוגית של תל אביב, חוגגת השנה 29 שנות פעילות. רגע לפני שהיא משנה קידומת וחוגגת 30, נפגשנו עם המייסד והבעלים איתן טרבלוס כדי להבין מה גורם ל"מנוע המשומן הזה להמשיך לתקתק" כבר כמעט שלושה עשורים.
ההתחלה: "בכלל לא תוכננה להיות רשת"
אגאדיר נולדה בינואר 1997, עם פתיחתו של הסניף הראשון בנחלת בנימין 2. "אז עוד בכלל לא תכננו להיות רשת", מספר טרבלוס. התפריט היה מצומצם וברור: שלושה גדלים של המבורגר (160, 220 ו־330 גרם) וגרסה צמחונית אחת המבוססת על פטריות. "כן, כבר אז דאגנו גם לנמנעים מבשר לאופציה מותאמת", הוא מחייך.
לצד ההמבורגרים הוצעו תוספות רבות - חלקן נשארו עד היום, ואחרות, כמו כבד אווז, חמאת חרדל וחצילים נעלמו עם השנים. היו גם כמה מנות צד צנועות ותפריט קינוחים מצומצם, שדי ביטא את רוח התקופה.
איך הכל התחיל?
טרבלוס, שעבד במסעדנות מגיל צעיר, חיפש מקום שיוכל לאכול בו "משהו מהיר, טעים ואיכותי כשאני מסיים משמרת מאוחרת או בילוי לילי". הוא חלם על מקום צעיר ותוסס שמציע אוכל טוב אך לא מורכב, לצד אלכוהול וחוויית בילוי. "הפור נפל על המבורגרים - ומשם הכל התגלגל", הוא מספר.
הביקוש הפך את המקום למוסד: הסניף פעל מהצהריים ועד שעות הלילה המאוחרות והציג לראשונה בעיר המבורגר גורמה לפי מידות עשייה והתאמות אישיות.
ב-2001 נפתח הסניף השני, ב-2003 סניף הנמל המפורסם, ומשם הצמיחה המשיכה. לאורך כ-12 שנים כל הסניפים היו בבעלות טרבלוס, ורק ב-17 השנים האחרונות החלו להיפתח סניפי זכיינות.
היום: 12 סניפים ומותג נוסף
כיום מונה הרשת 12 סניפים מצפון ועד דרום, כולל בים המלח. לצד אגאדיר פועלת גם רשת 110, רשת הפאסט-בורגר שנפתחה ב־2014.
ההמבורגר - הלב של המסעדה
אמנם נוספו מנות רבות ומצליחות לאורך השנים, אבל טרבלוס מבהיר: "הלב הפועם תמיד היו ותמיד יהיו ההמבורגרים."
לאורך השנים נערכו שיתופי פעולה עם שפים מובילים כמו ארז קומרובסקי, יונתן רושפלד, רז רהב ותומר טל. חלקם יצרו גרסאות ספיישל שזכו להצלחה אדירה. "הספיישל של תומר טל עדיין בתפריט", הוא אומר, "אבל כפי שיעידו הלקוחות הוותיקים - הם תמיד חוזרים לגרסה הקלאסית והאהובה".
מה מיוחד באגאדיר?
טרבלוס מסכם במשפט אחד: "ויטמינים קופצים מהצלחת". הוא מסביר:
"הכל אצלנו טרי יום-יום. הכל נעשה במקום, חוץ מהצ'יפס - שגם הוא פיתוח מיוחד שלנו עם 'תפוגן', שמייצרת זנים במיוחד עבורנו".
אבל האוכל הוא רק חלק מהסיפור.
"אנחנו לא מתנשאים. מסתכלים ללקוח ולספקים בגובה העיניים. אמיתיים, כנים, בלי יומרנות. לא מתפלצנים עם מדים - יש מקום לביטוי אישי גם לצוות וגם ללקוחות. אנחנו רוצים שירגישו הכי בבית".
הסוד לשרידות בעולם המסעדנות?
טרבלוס צוחק לפני שהוא עונה: "ואוו, זאת שאלה קשה. אני לא בטוח שאני יודע תמיד", אחר כך הוא מסכם: "התמדה, עקשנות וחדשנות".
לדבריו, זה מה שמאפיין את הרשת מאז היום הראשון, "אני מאוד מאמין במוצר שלנו וחושב שהוא עומד מצוין במבחן הזמן. אנחנו עובדים קשה לשמור עליו עכשווי ורלוונטי".
ולאן ממשיכים מכאן?
גם אחרי 29 שנים, טרבלוס לא עוצר: "אנחנו נמשיך לגדול ולהתפתח. מצד אחד - תמיד נהיה כאן עם המוצר האיכותי והאהוב שכולם מכירים. מצד שני - אנחנו כן משתעשעים עם רעיונות חדשים".
הוא מסכם: "כנראה שבעתיד יהיה קצת מהכל: החדש לא יבטל את הישן, והישן לא ימנע מהחדש להתפתח. מה שבטוח - אגאדיר כאן להישאר לעוד הרבה מאוד זמן"
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו