המתכונים, הטרנדים והכסף הגדול: 10 משפיעני האוכל המצליחים ביותר

הם כבר מזמן לא מסתפקים במתכונים - הם מכתיבים טרנדים קולינריים ומעצבים את שולחן החג שלנו, מהקינוח ועד צבע המפה • הם גם נהנים מהכנסות מרשימות שמגיעות לעשרות אלפי שקלים, מה שהופך אותם לדמויות מרכזיות לא רק במטבח אלא גם בכלכלה של החג • אז מי המשפיענים הכי רווחיים בתחום וכמה שווה קמפיין חג?

דניאל עמית ועוגת השוקולד המפורסמת. צילום: יח"צ דניאל עמית

בעידן הדיגיטלי, משפיעני האוכל הפכו לשחקנים מרכזיים בעיצוב שולחן החג שלנו. הם לא מסתפקים במתכונים - אלא משפיעים על הבחירות שלנו בסופר, על עיצוב השולחן, ואף על האווירה הכללית בערב החג. "הם מכתיבים טרנדים חדשים, מהמנות שנבשל ועד לצבעי המפה והצלחות", מסבירה שרון לוי עופרי, סמנכ"לית אסטרטגיית משפיענים בחברת לידרס.

לצד מתכונים נגישים ומשפחתיים, המשפיענים מציבים סטנדרט חדש בעיצוב ובהרמוניה של שולחן החג. חלקם מביאים תוכן קליל וצעיר, אחרים מציעים פתרונות לאירוח מהיר, ובסופו של דבר - כולם יוצרים השראה שמלווה אותנו בכל פרט קטן, מהקינוח ועד כלי ההגשה.

כמה מרוויחים משפיעני האוכל?

על פי לידרס, קמפיין ייעודי לקראת החג עשוי להכניס למשפיען כ־10,000 שקלים ואף יותר, בהתאם לחשיפה, מספר העוקבים ורמת המעורבות.

מודלים נפוצים לשכר:

  • תשלום ישיר עבור פוסטים, סטוריז או קמפיינים רחבי היקף.
  • מודל ביצועים – תשלום פר המרה באמצעות קודי קופון או לינקים מקודדים.
  • רווחים עקיפים – חשיפה שמביאה עוקבים חדשים, שיתופי פעולה עתידיים וזכויות שימוש בתוכן.

עשרת משפיעני האוכל הבולטים

בגיבוש הרשימה נלקחים בחשבון פרמטרים כמו מספר עוקבים, מספר צפיות בסטוריז, מעורבות גבוהה של קהל העוקבים (Engagement), שיתופי פעולה, פילוח קהלים ועוד.

הצלחה גדולה. עדי מרום, צילום: משה בן שמחון

עדי מרום | a.bake.and.cake | 1.6M
יוצרת תוכן מובילה באינסטגרם ובטיקטוק, משלבת בין קולינריה ללייף סטייל. ידועה ביצירת קשר אישי עם הקהל ובשיעורי מעורבות גבוהים במיוחד.

רון יוחננוב, צילום: אריק סולטן

רון יוחננוב | 517.6K עוקבים | @ronyohanan 
בלוגר בישול ואפייה עם קהל נאמן, מתמחה במתכונים וסדנאות. תוכן מקצועי ונגיש שהופך אותו לאחד השמות המזוהים ביותר בקולינריה ברשת.

דניאל עמית ומנת ה"פסטה בסיר אחד" שהתחילה הכל, צילום: ספיר קוסא

דניאל עמית | 503K עוקבים | @danielamit 
מוכרת בזכות מתכוניה הפשוטים והסוחפים, וגם בשיתופי פעולה עם מותגים גדולים. עוררה בשבועות האחרונים (שוב) סערה הפעם בעקבות עוגת השוקולד המפורסמת שתמחרה ב-140 שקלים. משלבת בין בישול ביתי לסטייל עדכני.

קובי אדרי, צילום: אביעד שמעוני

קובי אדרי | 499.8K עוקבים | @kobiedri
קובי אדרי (מכירים את המדור החדש שלו בישראל היום?) ידוע בהומור ובסגנון קליל שמנגיש את המטבח לכל אחד. ההאשטגים הייחודיים שלו (קשה? לא קשה! ויאבאלולו ושמבלולו) הפכו לסימן ההיכר של המותג האישי. 

קורין גדעון, צילום: טל עבודי, סטיילינג: מזל חסון, איפור: טל עמית, עיצוב שיער: זיו אמסלם, ע.סטיילינג: ליאור לוי, בגדים: ז'קט - ZARA

קורין גדעון | 440.6K עוקבים | @corringideon 
משלבת לייף סטייל, אופנה ואוכל. לצד ניהול עסק קולינרי משפחתי, מציעה פתרונות לאירוח קליל ומעורר השראה.

קרן אגם, צילום: איתיאל ציון

קרן אגם | 358.5K עוקבים | @keren_agam
מתמחה באפייה ויוצרת תוכן שמשלב בין מסורתי לחדשני. שומרת על קשר הדוק עם קהל העוקבים.

לייזה פאנלים, צילום: איתיאל ציון

לייזה פאנלים | 285.9K עוקבים | lizapanelim@ 
לייזה פאנלים, הלא היא חגית ביליה, מפורסמת ביכולת להפוך מתכונים מורכבים לפשוטים ונגישים. יוצרת חוויית בישול קלילה וכיפית.

אליטה אופק, צילום: אנטולי מיכאלו

אליטה אופק | 215K עוקבים | elitaofek11@ 
מתמקדת במטבח אסייתי ומשלבת בין אוכל ללייף סטייל. קוסמת לקהלים מגוונים שמחפשים השראה גם ביופי ואסתטיקה.

עמיחי באר, צילום: ליאל סנד

עמיחי בר |  199.9K עוקבים | amihai_beer@
מבליט את חוויות האוכל והמשקאות דרך תוכן ויזואלי ואותנטי, עם חיבור אמיתי לקהל.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Adva Rois | אדווה רויז (@advarois)

אדווה רויז | 182.8K עוקבים | advarois@ 
מתמחה באירוח ואפייה יצירתית, מציעה תוכן שמחבר בין מטבח ביתי לעיצוב שולחן מוקפד.

הנתונים באדיבות סוכנות לידרס, המנהלת קמפיינים עבור מותגים ידועים יחד עם משפיענים מובילים בתעשייה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר