"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

היום
שיתוף כתבה
לא רק מעורר: כמה כוסות קפה כדאי לשתות ביום כדי להגן על הלב?
על פי מחקר חדש, צריכה מתונה של קפאין - המוגדרת כשלוש כוסות קפה או תה ביום - נמצאה קשורה לסיכון נמוך יותר לפתח תחלואה מרובה קרדיומטבולית • "חומרים טבעיים נפוצים המכילים קפאין כמו תה וקפה, עשויים לשפר את בריאות הלב וכלי הדם"
כמה כוסות קפה כדאי לשתות ביום?. צילום: GettyImages

לא רק מעורר: כמה כוסות קפה כדאי לשתות ביום כדי להגן על הלב?

על פי מחקר חדש, צריכה מתונה של קפאין - המוגדרת כשלוש כוסות קפה או תה ביום - נמצאה קשורה לסיכון נמוך יותר לפתח תחלואה מרובה קרדיומטבולית • "חומרים טבעיים נפוצים המכילים קפאין כמו תה וקפה, עשויים לשפר את בריאות הלב וכלי הדם"

מערכת היום
, עודכן
0

Your browser doesn’t support HTML5 audio

על פי מחקר חדש, כוסקפהבבוקר עשויה לעשות יותר מאשר רק לעורר אתכם. צריכה מתונה של קפאין - המוגדרת כשלוש כוסות קפה או תה ביום - נמצאה קשורה לסיכון נמוך יותר לפתח תחלואה מרובה קרדיומטבולית, לפי מחבר המחקר הראשי, ד"ר צ'אופו קה, פרופסור חבר לאפידמיולוגיה וביוסטטיסטיקה באוניברסיטת סוצ'ו בסוצ'ו שבסין.

תחלואה מרובה קרדיומטבולית, או CM, היא הקיום המשותף של לפחות שתי מחלות קרדיומטבוליות כגון מחלת לב כלילית, שבץ וסוכרת מסוג 2.

צרכני קפאין מתונים היו בעלי סיכון מופחת להופעה חדשה של תחלואה מרובה קרדיומטבולית, צילום: GETTY IMAGES

במהלך המחקר, החוקרים ניתחו נתונים של כ-180 אלף אנשים בבנק הביו-רפואי של בריטניה, מאגר נתונים ומשאב מחקר גדול העוקב אחר אנשים לאורך זמן. בתחילת המחקר, המעורבים לא סבלו ממחלות קרדיומטבוליות.

המידע כלל את צריכת הקפאין המדווחת על ידי המשתתפים דרך קפה, תה שחור או ירוק ואת המחלות הקרדיומטבוליות שהתפתחו אצלם באמצעות נתוני הרפואה הראשוניים שלהם, רשומות בתי החולים ותעודות פטירה.

"חומרים טבעיים המכילים קפאין כמו תה וקפה, עשויים לשפר את בריאות הלב", צילום: משה שי

צרכני קפאין מתונים היו בעלי סיכון מופחת להופעה חדשה של תחלואה מרובה קרדיומטבולית. הסיכון הופחת ב-48.1 אחוזים אם הם שתו שלוש כוסות ביום, או ב-40.7 אחוזים אם צרכו 200 עד 300 מיליגרם של קפאין ביום, בהשוואה לאנשים שלא שתו או שתו פחות מכוס אחת, אמר קה.

"תצפיות אלה מתווספות לגוף הראיות הגדל שקפאין, וחומרים טבעיים נפוצים המכילים קפאין כמו תה וקפה, עשויים לשפר את בריאות הלב וכלי הדם", אמר ד"ר גרגורי מרקוס, סגן ראש קרדיולוגיה למחקר ופרופסור לרפואה באוניברסיטת קליפורניה שבסן פרנסיסקו.

קפה? כן, אבל במתינות, צילום: storyblocks

למרות התוצאות החיוביות, החוקרים מזהירים שצריכה מוגזמת של קפאין, במיוחד במשקאות אנרגיה, עלולה לגרום לבעיות קצב לב מזיקות.

"חשוב להדגיש שבעוד שנתונים אלה מציעים קשר בין קפאין, תה וקפה לבין סיכון מופחת של שילוב מחלות לב וכלי דם, עלינו להיזהר לפני שנסיק השפעות סיבתיות אמיתיות", אמר ד"ר מרקוס.

"גם אם קפאין, קפה ותה בכמויות המתוארות במחקר זה אכן בריאים, יש גם ראיות חזקות שקפאין במינון גבוה, במיוחד כשהוא נכלל בתרכובות מלאכותיות כמו משקאות אנרגיה, עלול למעשה לגרום לבעיות קצב לב מזיקות ואפילו מסוכנות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...