סלמון ועוגת קרמל-פיסטוק: אלה השפיות שמאכילות את מנהיגי העולם

כריס קומרפורד וסוזי מוריסון, המשמשות כשפיות הראשיות של הבית הלבן, מתחילות להכין את הארוחות שיאכלו האנשים החזקים בעולם חודשים מראש • למרות שיש להן ניסיון בן עשרות שנים, בסופו של דבר לא הן אלו שקובעות את התפריט הסופי לארוחות: "לוקחות בחשבון את כל העקרונות של אורחינו"

כריס קומרפורד וסוזי מוריסון, השפיות הראשיות של הבית הלבן. צילום: איי.פי.

בזמן שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן מארח בבית הלבן את שועי עולם בדיונים על שלל נושאים, גם האנשים החזקים ביותר בעולם צריכים לאכול – אז למה שאלה לא יהיו מנות שף מרשימות וטעימות במיוחד?

הכירו את כריס קומרפורד וסוזי מוריסון, השפיות של מעון הנשיא האמריקני, שמבשלות מעדנים עבורו ולאורחיו החשובים. בחודש שעבר, לדוגמה, כשראש ממשלת יפן הגיע להתארח במקום, הן הכינו לו סלמון מעושן עם ענבים, אבוקדו ומלפפון למנת פתיחה, סטייק אנטרקוט מיושן ברוטב למנה עיקרית, ולקינוח – עוגת קרמל-פיסטוק מלוחה תחת שכבה של גנאש מאצ'ה. גם נשיא קניה יזכה לקבל מטעמים דומים, כשיקיים ביקור מדיני בבית הלבן בימים הקרובים.

מוריסון (מיין) וקומרפורד, בבית הלבן, צילום: איי.פי.

קומרפורד היא השפית הראשית של הבית הלבן ומוריסון היא שפית המאפים של המקום, ושתיהן הנשים הראשונות שנושאות בתפקידים האלו, בו הן נמצאות מזה כמעט עשור.

ההכנות לארוחות שכאלו נמצאות בידי אנשי הצוות של אשת הנשיא, ג'יל ביידן, ושל אנשי המשרד החברתי בבית הלבן, שעובדים עליהן חודשים מראש. הרעיונות נזרקים לאוויר, והשפיות מחליטות בסופו של דבר אילו מנות ייכנסו לתפריט הסופי (תוך שהן מקבלות אישור סופי מצד אנשיה של ביידן ואנשי המשרד החברתי) – ובהמשך, יחד עם אנשי הצוות שלהן עצמן, הן מכינות ומגישות אותן לבכירים אותם ביידן מארח. השתיים דואגות כי המרכיבים של המנות מגיעים מרחבי ארצות הברית – מקליפורניה ומרילנד עד אורגון, וושינגטון ואוהיו.

קומרפורד ומוריסון לצד רעיית נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, צילום: איי.פי.

מוריסון בת ה-57 החלה את דרכה ב-1995, כשעבדה במלון בצפון מדינת וירג'יניה. בהמשך הגיעה לבית הלבן, שבו עבדה תחילה כעוזרת לשף המאפים עד נובמבר 2014, כאשר מונתה לתפקיד הנוכחי שלה. קומרפורד בת ה-61, מצדה, החלה את דרכה כשעבדה בבתי מלון ובמסעדות בשיקגו ובוושינגטון, עד שהגיעה לבית הלבן ב-1995 כעוזרת שף – ומונתה לתפקידה עשור אחר כך.

"כשאנחנו בונות ויוצרות את התפריטים האלו, אנחנו לוקחות בחשבון את כל העקרונות והמטרות של האורחים שלנו", אמרה קומרפורד בראיון שהעניקה לסוכנות הידיעות "איי.פי". "אנחנו לוקחות בחשבון גם את העונה שבה אנו מכינות את המאכלים השונים, מכיוון שבכל עונה יש רכיבים שייחודיים לה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר