אוהבי טופו להתפקד: אייל שני מציע מנה חדשה מפתיעה

מתברר שזוגתו של השף טבעונית וגם משפחתה של שפית המזנון אבן גבירול, מור קרוליצקי • אז קבלו מעורב שלא ציפיתם לו עם שלבי הכנה מפורטים • קרוליצקי: "המנה נוצרה מתוך אהבה של אייל לאישתו"

אייל שני . צילום: אריאל עפרון

אוהבים טופו ואת אייל שני? זה היום שלכם. השף המפורסם הכריז אמש (שלישי) בעמודו באינסטגרם על מנה חדשה שהכניס לאחרונה לתפריט במסעדת הרחוב שלו "המזנון", והיא עונה לשם "מעורב טופו" - רק שטופו לא היה חי פעם, אז לא עונה באמת.

למנה נחשפנו כשצפינו בסרטון משעשע שהעלה השף לאינסטגרם שלו, בו הוא נראה כשהוא "מעשן" חתיכות של בצל ירוק ושואל את "הלקוחה" מה היא תרצה להזמין. הלקוחה השיבה לו: "מעורב טופו" ושני מיהר להעביר את ההזמנה למטבח.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Eyal Shani. Chef‎‏ (@‏‎eyaltomato‎‏)‎‏

בהמשך הסרטון נראים שלבי הכנת המנה. הם כללו חיתוך, צלייה ותיבול של כל המרכיבים (וכן, ישנה גם סחיטה ידנית של זרעי עגבנייה מעל כל הטוב הזה לסיום, למקרה שתהיתם). ברגע שהכנת "המעורב" הסתיימה, הוא הוכנס - איך לא - לפיתה המפורסמת, שנמרחה עוד קודם בטחינה. לאחר מכן התווספו אליה ירקות טריים ומלפפון כבוש.

"האמת שהמנה נוצרה בשיתוף פעולה שלי ושל אייל", מספרת לנו מור קרוליצקי, המנהלת והשפית של מזנון בסניף אבן גבירול. "אשתו של אייל טבעונית וגם אני מגיעה מבית צמחוני טבעוני. המנה נוצרה מתוך אהבה של אייל לאישתו ושלי למשפחתי".

מנת הטופו, צילום: רובי מיכאל

מה היו התגובות?

"המנה תוכננה להיות ספיישל, אבל ברגע שהיא נכנסה לתפריט, הפידבקים עליה היו מדהימים. גם הקבועים של המזנון, שאוכלים בשר, לא יכלו שלא להזמין ולהתמוגג ממה שיצרנו מהטופו. אז החלטתי לרוץ עם המנה, והיא נכנסה מהר מאוד לתפריט".

מה בעצם מכילה המנה ואיך מרכיבים אותה?

"על הפלנצ'ה - יש לנו בצל לבן, מרווה, פלפל חריף, זרעי מגי, בצל ירוק וכמובן טופו קדיתא. בפיתה יש טחינה, עגבנייה, מלפפון ירוק ומלפפון חמוץ, וזהו.

והמחיר?

"46 שקלים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר