תודו שלא הכרתם: הקפה האסייתי המסתורי והממכר

המשקה האהוב על האיטלקים בימים אלו הוא מעין קפה מתוק וייחודי שעדיין לא מכירים בישראל • הטעם שלו פחות נועז ויש לו סגולות בריאותיות מפתיעות

קפה הג'ינסנג. צילום: Getty Images

למרות שהוא עדיין לא הגיע לישראל, ברחובות איטליה קפה הג'ינסנג האסייתי הוא האחד המשקאות האלטרנטיביים הנפוצים ביותר. ניתן למצוא אותו בכל בית קפה במדינה.

המשקה, שהופך לפופולרי יותר מיום ליום, מורכב מפולים טחונים בשילוב שורש ג'ינסנג – צמח עתיק בעל סגולות בריאותיות. הג'ינסנג הקוריאני, למשל, ידוע בהשפעתו על מערכת העצבים, תורם להעלאת רמת האנרגיה ולשיפור האקטיביות והחיוניות.

בהשוואה לקפה מסורתי, הג'ינסנג דומה מעט לקפוצ'ינו אך יש לו טעם פחות עז ויותר מתוק. לפיכך, לא נהוג להוסיף סוכר למשקה, בשל המתיקות הטבעית שלו.

שורש הג'ינסנג,

בשנות ה-90, חברה אינדונזית החלה לשווק קפה ג'ינסנג ועד תחילת שנת 2010, הוא שווק גם בסין, הודו, יפן, מלזיה, הפיליפינים ודרום קוריאה.

מאוחר יותר, הגיע הקפה גם לאיטליה, ולמרות המוניטין של הקפה האיטלקי – הג'ינסנג כבש את המדינה בסערה. לפי הדיווחים, הוא הגיע למילאנו באמצע שנות ה-2000 וכיום הוא מוצע בכמעט כל תפריט בעיר.

בבדיקה שערכנו, לא נמצא קפה הג'ינסנג בבתי הקפה השונים בישראל אך אם תרצו לטעום בארץ, ישנן קפסולות ייעודיות למכונת קפה, בטעם האהוב על האיטלקים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר