נפרדים מהמרפסת ברחוב הירקון: מסעדת מנא עוברת לפלורנטין

קוקטייל אחרון מול הים: אחרי ששתי מלצריות נרצחו במסיבה ברעים ועובד נוסף נפצע, המסעדה שנפתחה לפני כשנתיים בתל אביב עם בראנץ' מבוקש, נסגרת • מהתפריט שלה אפשר יהיה ליהנות בלונל - אחותה הצעירה, שנפתחה לפני חודשים אחדים • "אחרי שהשף והבעלים ינון אלעל היה במילואים בעזה, הבנו שאנחנו רוצים לגדול ולהתרחב, ככה שהוא יוכל להיות באותו מטבח כל היום ולשלוט בכל מנה שיוצאת", מסביר הבעלים עומרי קאופטייל

המנא בימים טובים יותר. במרכז בשחור מעיין, שנפצע במסיבת הטבע . צילום: איתמגר גינזבורג

מסעדת מנא, שנפתחה לפני כשנתיים עם נוף מקסים לים בפינת הרחובות בוגרשוב הירקון בתל אביב, נסגרת ומתאחדת עם מסעדת לונל השוכנת ברביעיית פלורנטין. בסטורי שפרסם אמש (שבת) הבעלים של המסעדה, עומרי קאופטייל, הוא הודיע: "שבוע הבא יהיה השבוע האחרון של מנא". המסעדה במיקומה הנוכחי תיסגר בתאריך 15 בינואר. 

מנא נפתחה בתקופה הקורונה כמעדנייה ומאז התרחבה למסעדה אותה הוביל השף ינון אלעל (מחניודה, משחקי השף) שברבות הימים הפך שותף. במרפסת הפינתית שצופה לחוף היא הגישה אוכל ים תיכוני ששואב השראה ממחוזות צרפת, בין השאר לצד קוקטיילים קלילים שמתכתבים עם האווירה. לפני כחודש פרסמנו כאן ב"ישראל היום" כי מאיה חיים וקארינה פריטיקה, שעבדו במסעדה במשך שנה, נרצחו במסיבה "נובה" בשבת השחורה בתאריך 7 באוקטובר. השף והבעלים, ינון אלעל, שירת מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל כלוחם במילואים בעזה.

מאיה חיים וקארינה פריטיקה ז"ל, צילום: באדיבות המסעדה

בראיון שקיימנו איתו אז סיפר קאופטייל: "את מסעדת מנא פתחתי לפני כשנתיים בנקודה מקסימה ברחוב הירקון בתל אביב. סך הכל 40 מקומות ישיבה וצוות קטן שמלווה אותנו המון זמן, משפחה. כולם עושים הכל וכולם מכירים את כולם. פתחנו אותה קצת אחרי הקורונה, היו לנו חלומות על מסעדה קטנה שעושה דברים גדולים וכנגד כל הסיכויים הצלחנו". השניים פתחו לפני חודשים ספורים גם את מסעדת לונל בשכונת פלורנטין.

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל מסעדת לונל נותרה סגורה. כעת, מששב אלעל, היא תיפתח מאוחדת עם מסעדת מנא בתאריך 18 בינואר. 

עומרי קאופטייל וינון אלעל, צילום: דויד מויאל

"אנחנו בעצם לוקחים את הבראנץ' של המנא, שהפך מאוד מבוקש, ומרחיבים את הפעילות שלו אל הלוקיישן שלנו בלונל בפלורנטין - עם פתיחת השולחן שבה גבינת הבושה הצלויה והמקורמלת, והמקושקשת הרכה עם האספרגוב ואיולי קייסר", מסביר קאופטייל ומפרט ש"אפשר יהיה לחוות בדיוק את אותה חוויה לאורך כל השבוע בין השעות 9:00-16:00, כשבערב נפתח באותו לוקיישן לונל עם כל מה שהיה מדובר בו כל כך בערב. עם האווירה, האוכל התימני אירופאי והקובנה המפורסמת שמוגשת בשתי המסעדות. הכל יהיה בלוקיישן אחד חדש".

למה החלטתם לסגור?

"יש בלוקיישן הנוכחי מגבלות. בסוף זאת מרפסת עם מעט מקומות ישיבה ובמסעדה באברבנאל אנחנו יכולים להכיל 120 איש. אנחנו רואים את עם ישראל שבה לעזור לעסקים של המילואימניקים. אחרי כמה חודשים שינון היה במילואים בעזה, הבנו שאנחנו רוצים לגדול ולהתרחב בגלל הביקוש, ככה שהוא יוכל להיות באותו מטבח כל היום ולשלוט בכל מנה שיוצאת תחת הידיים שלו. אנחנו עושים את זה גם כדי להוקיר תודה לכל מי שמגיע לתמוך, לאכול וליהנות. אנחנו רוצים לדאוג שיקבל את המוצר הטוב ביותר שאנחנו יכולים לתת, לכן החלטנו להתמקד במשהו אחד ובספוט אחד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר