סניף מקדונלד'ס. צילום: גדעון מרקוביץ'

עברה להשגחה אחרת: "ליקוי כשרותי חמור בסניף מקדונלד'ס"

המועצה הדתית גבעת שמואל הודיעה כי סניף המזון המהיר בעיר כבר לא תחת השגחתה ואינו עומד תחת הנחיות הרבנות הראשית • אלא שהמסעדה מחזיקה בתעודת כשרות של רבנות שוהם • "התעודה נלקחה שלא בצדק", טוענים ברשת • רב שוהם: "הכשרות שם לא נופלת משום מקום אחר בארץ שיש לו כשרות של רבנות"

המועצה הדתית גבעת שמואל הודיעה היום (רביעי) כי סניף מקדונלד'ס בעיר, שרבים מלקוחותיו הם שומרי כשרות, כבר לא תחת השגחתה בשל "ליקוי כשרותי חמור". אלא שהסניף מחזיק בתעודת כשרות של רבנות שוהם, תעודה עליה חתום הרב דוד סתיו.

"הרינו להודיע בזה כי בית העסק 'מקדונלדס' ברחוב יוני נתניהו 23, גבעת שמואל, אינו עומד תחת השגחתנו", נכתב בהודעה שהוציאה המועצה הדתית גבעת שמואל וחתומה על ידי הרב אליעזר שמחה וייס, מ"מ רב העיר גבעת שמואל. ההודעה הגיעה לידיעתם של רבים בעיר דרך קבוצות וואטסאפ שונות. עוד נכתב בה כי הדבר קרה בשל "'ליקוי כשרותי חמור' שאינו עומד בהנחיות הרבנות הראשית לישראל וסירוב החברה לתיקון הליקוי!".

ההודעת של המועצה הדתית גבעת שמואל, צילום: ללא

"הם הפרו את ההנחיות של הרבנות המקומית בעניינים של בישול עכו"ם ובשר שנתעלם מן העין (איסור לאכול בשר אשר לפחות לזמן מה לא היה בהשגחת יהודי)", אומר לנו היום גורם מעורה בפרטים מן המועצה הדתית ומוסיף: "אחת הבעיות היא שהעובדים שם אינם יהודים ויכולות להיות כמה בעיות שנוכרי מדליק את האש וגם ביכולת של הבקרה והשליטה בדברים. הרב היה מוכן ללכת לקראתם ולשים שם מצלמות כדי לוודא שיהודי עושה את זה". הגורם הוסיף: "בעבר היו מקרים שעובדים שאינם יהודים הביאו אוכל מהבית ושמו אותו במקררים שם. לא הלכו 'לשרוף את המועדון', אבל ברגע שאין פיקוח כמו שצריך, יכולים 'לבוא לידי מכשולות'".

יעקב רייכר, יו"ר המועצה הדתית גבעת שמואל, התייחס לדברים ואמר: "אני מצטער שהגענו לנקודה הזאת, אבל הם החליטו שלא לקבל את ההנחיות של הרבנות הראשית והמקומית. חבל שבימים אלה אנחנו לא מתעסקים בדברים הרבה יותר חשובים לעם ישראל עקב התעקשות של החברה לא לקבל פרנציפ את ההנחיות שלנו".

איך יתכן שיש לסניף תעודת כשרות של רבנות אחרת?

"אנחנו הסרנו את ההשגחה, אחרי שהם רצו לחדש את תעודת הכשרות. הדבר האלמנטרי שהייתי מצפה מכשרות אחרת הוא לבדוק מה קרה, הרי לא אמורים לשאול את בעל העניין.

הסניף עבר השגחה, צילום: דן פרץ

כאמור, יש להדגיש כי למרות הדברים סניף מקדונלד'ס גבעת שמואל מחזיק בתעודת כשרות. לפני כשנה וחצי החל הרב דוד סתיו לתת כשרות של רבנות שוהם גם מחוץ לגבולות המועצה. הוא החתום על תעודת הכשרות החדשה של סניף מקדונלד'ס גבעת שמואל. היום הוא אמר והבהיר: "אין שם שום ליקוי כשרותי חמור במקום ומי שרוצה יכול לאכול שם. הכשרות שם לא נופלת משום מקום אחר בארץ שיש לו כשרות של רבנות".

תגובת מקדונלד׳ס: "לאחר שנלקחה מסניף גבעת שמואל התעודה שלא בצדק, מקדונלד'ס ישראל פנתה לרבנות שוהם שקבעה שאין דופי בכשרות הסניף בגבעת שמואל ונתנה לסניף תעודת כשרות כדת וכדין".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו