אוהבי ויסקי - כדאי שתצפו: כל החידושים האחרונים שחייבים להכיר

תערוכת הוויסקי הבינלאומית "ויסקי לייב 2023" יצאה לדרך באקספו תל אביב • בין המציגים נמצאות לראשונה מזקקות ישראליות רבות • הגענו לבדוק - אז איזה מהמשקאות תטעמו לראשונה באירוע ומהן המהדורות הנדירות שאסור לפספס?

צפו: כל מה שחדש בעולם הוויסקי // צילום: משה בן שמחון

שבוע וקצת לפני ראש השנה, ותל אביב כבר חוגגת את בואה של שנת תשפ"ד, בתערוכת הוויסקי הבינלאומית "ויסקי לייב 2023". התערוכה נערכת בימים אלו במשכנה החדש – אקספו ת"א. אלפי מבקרות ומבקרים הגיעו אתמול ויגיעו גם היום (חמישי) להתרשם ולטעום מהחידושים שבענף הוויסקי ושאר תזקיקי האלכוהול. לא רק סקוטלנד נמצאת במרכז התערוכה, אלא גם יבואנים ונציגים של מזקקות יפניות, אמריקניות וישראליות. לצד מבקבקים עצמאיים של ויסקי סקוטי ומזקקות גדולות, בין המציגים נמצאים בה לראשונה גם מזקקות ישראליות כמו: הינשוף השיכור, מילק אנד האני, לג'נד, גולני, אולגר, הולנדר ועוד.

זאבי גלעד, מפיק התערוכה אומר כי "אחרי שש פעמים שבהם זכתה להצלחה עם סולד אאוט מהדהד, תערוכת וויסקי לייב הבינלאומית מבית Whisky Magazine הבריטי, היא ללא עוררין מוקד עלייה לרגל ונדמה שאפשר כבר להכריז שישראל היא ויסקי-ניישן". גלעד הוסיף נראה כי הקהל הישראלי צמא לאיכות מזוקקת. לדבריו, תערוכת Whisky live, שמתקיימת זו הפעם השביעית, עולה שלב ומציגה הפקה בסטנדרט גבוה עם עשרות בקבוקים נדירים, אורחים מחו״ל, וסדנאות. "ישראל נמצאת בקדמת הבמה יחד עם שורת מדינות נוספות בהן התערוכה מתקיימת מדי שנה: אוסטרליה, אירלנד, אנגליה, ארה"ב, בלגיה, הודו, הולנד, יפן, צרפת, קנדה, ספרד ועוד", הוא מוסיף.

מתוך התערוכה, צילום: משה בן שמחון

בין היתר יוצגו בתערוכה השקות אקסקלוסיביות של בקבוקים, מהדורות מוגבלות ונדירות לצד מותגי הוויסקי המובילים מכל העולם. השנה הגיעו גם אורחים, שגרירים, מאסטר בלנדרס ומבקבקים עצמאיים מהעולם שמעבירים סדנאות והרצאות הכוללות טעימות וויסקי מבקבוקים נדירים המגיעים לארץ לראשונה. מתחם הפרימיום המפנק עבר שדרוג ומציע בקבוקים שנבחרו במיוחד על ידי מובילים של תרבות הוויסקי בארץ ואספנים, לצד מרחבי ישיבה מעוצבים ומפנקים.

איש הוויסקי תומר גורן, מנהלה המקצועי של התערוכה, שייבא את הפורמט לישראל, והמזקק של "מילק אנד האני", המזקקה הישראלית שוויסקי שלה מסדרת ה'אלמנט' זכה השנה בתואר הוויסקי הטוב בעולם יוביל את קפיצת המדרגה של התערוכה מבחינה מקצועית ויחתום על הבקבוקים במתחם הפרימיום.

בדוכן של אלפא-בית וויסקי פגשנו את אורן זוהר, אייקון וויסקי מוכר, שמשווק מגוון רחב של מבקבקים עצמאיים - חברות ואנשים שרוכשים מראש חביות שלמות במזקקות מובילות, רובן סקוטיות, ומבקבקים אותן ללא תהליכי סינון או דילול נוספים.

מבין המציגים הגדולים מצאנו את ציפי לוין, מנהלת מותג מזקקת 'מקאלן' המפורסמת, שסיפרה לנו על הצד הנשי המתחזק של עולם הוויסקי.

לצד הוויסקי מוצגים גם תזקיקים ומוצרים נוספים אחרים – ערק פרימיום של מזקקת קעוור, שנאפסים ממזקקת הולנדר ומזקקת יוליוס, טקילה מקסיקנית, קפה מאורו האיטלקי, דוכני מזון ועוד.

ענף הוויסקי בישראל גדל וצומח בשנים האחרונות מבחינת היצע המותגים המיובאים ורמת הידע וההבנה של הקהל המקומי, והתערוכה היא חגיגה של טעמים וניחוחות, המהווה הזדמנות לטעימה מבקבוקי ויסקי מיוחדים ואפשרות להעמיק ולצלול לעולמות התוכן של המשקה המופלא הזה בטעימות ובסדנאות שיועברו על ידי מומחי ויסקי מרתקים.

תערוכת ויסקי לייב 2023, תאריך 7 בספטמבר, בין השעות 14:00-23:00 

כרטיסים החל מ-139 ש''ח, כולל כוס ויסקי מקצועית בשווי 20 ש"ח ושלוש טעימות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר