רובנו יודעים שאסור לדבר עם מכור לקפה לפני שהוא שתה את כוס המשקה הראשונה של הבוקר, אבל מסתבר שמעבר להתמכרות עצמה למשקה עתיר הקפאין, סוג הקפה שאנשים צורכים מעיד על האופי שלהם הרבה מעבר למה שהם היו מדמיינים בעצמם.
על פי מחקר שרשת דאנקן דונאטס ביצעה בבריטניה בקרב 2,000 שותי קפה, 40% מהאנשים ששותים קפה בטעמים, דוגמת לאטה אגוזי לוז או קרמל, הגדירו את עצמם כבעלי חוש הומור. 53% מהנשאלים שאמרו שהם שותים קפה ללא חלב, אלא תחליף שיבולת שועל או משקה שקדים, הגדירו עצמם כמוסריים, 40% משתייני האספרסו הכפול מגדירים עצמם כאוהבי טיולים, כש-39% מהם מחזיקים בתואר אקדמי או מגדירים עצמם כאינטליגנטיים מאוד.
מעבר לסוגי האופי של השתיינים, המחקר הראה כי חובב קפה בריטי ממוצע ישתה לפחות 3 כוסות משקה ביממה, כאשר את הכוס הראשונה של היום הוא יצרוך בסביבות 8:00. כמו כן, 69% מהבריטים הסכימו כי כוס הקפה הטובה ביותר של היום היא הראשונה, בעוד 55% הוסיפו כי הם עייפים ולא מסוגלים לתפקד לפני שהם צורכים את מנת הקפאין הראשונה שלהם בתחילת כל יום. עוד התברר כי 63% מהנשאלים ציינו כי הם נאמנים למשקה שלהם, עד כדי כך שהם שותים את אותו סוג של קפה בכל יום.
מה הטעם שלנו בקפה אומר עלינו?
קפה בטעמים: אדם עם שמחת חיים (44%), אדם עם הומור (40%).
אספרסו: אקדמאי (31%).
אספרסו כפול: טיילן (40%), אדם משכיל (39%).
לבן שטוח: אדם אמין וישר (62%).
קפה ללא חלב: אדם מוסרי (53%), אדם מופנם (28%).
קפה קר: מאהב טוב (24%), כוכב המסיבות (12%).
אמריקנו לבן: איש עבודה (52%), אדם ישיר (38%).
אמריקנו: אדם שנוח לו בעור של עצמו (42%).
קפוצ'ינו: מרוצה מהחיים שלו (38%).
לאטה: משמח אחרים (26%).
מוקה: אדם סקסי (20%).
