זהירות, פומו: תפריט מושחת כזה עוד לא ראינו

"הבנות" משיקות ליין ארוחות חדש בביתן, מסעדת ביסטרו חדשה נפתחת בזכרון יעקב ובעיר הבירה מוגשת ארוחת טאבון שאסור לפספס - אלה אירועי האוכל המיוחדים שחייבים להכיר

טאטי אילת. צילום: דניאל לילה

דומינו'ס פיצה

דומינו'ס פיצה השיקה יחד עם השפיות רותי ונירה רוסו סדרת פיצות חדשה לקיץ בשם Oh Mammi, שלוקחת את החיבור לחקלאות המקומית צעד אחד קדימה. בין הפיצות החדשות אפשר להנות מפיצה ענבים מקורמלים המשלבת מרקמים וטעמים של מתוק ומלוח. הגרסה הכשרה של הפיצה כוללת ענבים מתקתקים מכרמי ישראל, אגוזי מלך קלויים, רוטב שמנת, גבינת גאודה עיזים משובחת, מוצרלה, פרמזן ומעל עלי ארוגולה ורוטב בלסמי מצומצם.

פיצה נוספת בסדרה היא פיצת פטריות שזופות על בסיס רוטב שמנת בשילוב טעמים עמוקים של קונפי בצל ושבבי פרמזן. הפיצה כוללת פטריות שמפיניון ופורטבלו, גבינת גאודה עיזים, מוצרלה, עלי ארוגולה, פלפל שחור גרוס, וסקוויז של איולי שום מעל. הפיצה השלישית בסדרה היא פיצת עגבניות סמוקות - פיצת הכוללת עגבניות מגי, עגבניות שרי צהובות ושרי ליקופן לצד גבינת עיזים, אגוזי מלך, מוצרלה ורוטב בלסמי מצומצם מעל. לצד הפיצות מגיע תבלין ייחודי עם מלח גס, סומאק, פלפל שחור, צ'ילי גרוס ושום יבש. מחיר פיצה מהסדרה החדשה עומד על 86.9 שקלים.

פיצת עגבניות סמוקות, צילום: דן פרץ

הבנות אוהבות אוכל

"הבנות אוהבות אוכל", הלוא הן קרן אלה גפן ויעל סלע, שנוהגות לארח בביתן הנעים בתל אביב סועדים לארוחות שחיתות ששמן כבר מזמן יצא למרחוק, פתחו בליין חדש של "אפרטיבו". זוהי סדרת הארוחות המוקדשת לעצלתיים של בין הערביים ומציעה תפריט מפנק עם קוקטיילים מצוינים ואוכל טעים. המנות משתנות מאפרטיבו אחד לשני והתפריט מציע מנות כמו: פלמידה אדומה כבושה, ביצה רכה וקרם פרש (48 שקלים); גבינת בושה צלויה, משמש וסירופ דבש (42 שקלים); פלפל חריף ממולא טלה, יוגורט יווני, פיתה שרופה ושמן סומאק (32 שקלים). הערב הבא, שיערך במסגרת הליין, מתקיים בתאריך 23 ביולי. עלות כרטיס הכניסה 100 שקלים כולל שני משקאות ומגש פתיחה. 

הבית האדום, ישראל מסלנט 37, שפירא, תל אביב

להרשמה מראש, מידע נוסף ולאירועים הבאים בסדרה

פאטייר גבינות וזעתר, צילום: דניאל שכטר

מסעדת 02

לקראת בין המצרים משיקה מסעדת 02 הכשרה, השוכנת במלון ענבל בירושלים, תפריט דגים היישר מהים. הוא מיועד, בין השאר, לנמנעים מאכילת בשר בימים שלפני תשעה באב, אבל ממש לא רק. מטרטר דג ים מתקתק ועד שיפודי טונה צרובה, השף נמרוד נורמן יצר תפריט ספיישלים של מנות דגים מפתיעות ויצירתיות בטיפול מינימלי ומדויק ובהגשה מוקפדת ומקורית, המבוסס על התנובה הימית של אותו יום. בין המנות המוגשות: טרטר דג ים עם אננס, ג׳ינג׳ר, שמן צ׳ילי ואבוקדו; דגים קטנים מטוגנים (ברבוניות / ג׳רבידות / מליטות) שלצידם מוגשים צ׳יפס ורמולד; פילה דג ים מאודה עם ציר דגים, באק צ׳וי, עגבניות שרי; ועוד.

התפריט מוגש עד תאריך 25 ביולי בין השעות 18:00-22:30.

 רחוב ז'בוטנסקי 3, ירושלים. מלון ענבל

ימים של דגים במסעדת 02, צילום: איתמר גינזבורג

טאטי פיצה 

טאטי פיצה בייקרי מגיע לטרסה החדשה מול הים באילת עם תפריט מגוון בהשראת המטבח האיטלקי, מאפים טריים והקפה המפורסם של "אילנס". התפריט כולל מגוון מנות מיוחדות שניתן לחלוק עם משפחה וחברים: צלחות צ'יקטו קטנות, סלטים, גבינות שמנמנות, עלי גפן, ממרחים, ארוחות בוקר. במקום אפשר להנות גם ממנות כמו קרואסון טוסט עם פסטה מוקרמת בתנור, טוסט עם קרם פרש והמון פירות רעננים, פסטות שף, פיצה זוגית, פיצה שוקולד חלומית עם גשם של מרשמלו ומקופלת, ועוד. מחוץ לסניף החדש ישנה טרסה בה ניתן לשבת מול רכס הרי אדום והים.

הפלמ"ח 1, אילת

טאטי אילת, צילום: דניאל לילה

סלון יווני

רשת מסעדות טברנת השף "סלון יווני" (תל אביב ואשדוד) משיקה בימים אלו ארוחות בוקר בסגנון בופה שוק יווני. את המנות החמות העיקריות תוכלו לבחור מהתפריט ולבקש מהמלצר, בהן: אומלט ושלל תוספות לבחירה; שקשוקה סלוניקאית עם גבינת פטה וקונפי שרי; טירופיטה - מאפה תרד ופטה יווני או פאווה סנטוריני, ביצה רכה ושלל תוספות. לצידן תוכלו להנות מהקפה האהוב עליכם או קוקטייל קיץ כיפי. ארוחות הבוקר מוגשות בימים ראשון עד שישי בין השעות 07:00 – 11:00 בעלות של 119 שקלים לאדם או 220 שקלים לזוג.

בופה שוק יווני,

DE CÔTÉ Kitchen Bar

מסעדת ביסטרו חדשה בהובלתו של השף ירון וידר (המוכר כשף מסעדת צפרירים 1 בחיפה) נפתחה במתחם "מול זכרון" בזכרון יעקב. המסעדה DE CÔTÉ, שפירושה בסמיכות, שואבת השראה מיקבי האזור וכן מרכס הרי הכרמל והים הסמוכים. המקום מציע מנות שמבוססות על חומרי גלם מקומיים וטריים לצד בר משקאות עשיר עם מגוון רחב של משקאות אלכוהוליים כולל יינות איכותיים, קוקטיליים ובירות. המטבח המודרני שמציע המקום נוצר בהשראת עמים, לאומים ותרבויות. בין המנות בתפריט: טרטר מוסר, שאלוט, סלרי ומלפפון, בצל מוחמץ, יוגורט, שמן זית ושמן שמיר; דג שלם בטאבון, לימון, עשבי תיבול ושמן זית, סלט ירוק; פפרדלה ראגו בקר וטלה, מנגולד ועלי בר מקומיים, ועוד.

מתחם מול זכרון יעקב. קומה 2

ארוחה במסעדה החדשה, צילום: עוז אוחיון

יאוזה

לכבוד הקיץ מסעדת יאוזה האסייתית של המסעדן יקי כביר מחדשת את התפריט עם רולים וקוקטיילים חדשים. כמה רולים חדשים בתפריט הסושי: סלמון מוצרלה - קוביות אורז עם פטריות שיטאקי ואספרגוס, טופ של סלמון ומוצרלה צרובים ושקדים קלויים (58 שקלים); קליפורניה רול - סלמון, אבוקדו, מלפפון ופילדלפיה, טופ של טוביקו כתום וירוק (74 שקלים) ; טוניאקי - טונה, אבוקדו ותפוח פינק ליידי, טופ של טונה וטוביקו שחור (69 שקלים). אחד הקוקטיילים החדשים הוא למשל: ג'סמין - ג'ין, קמפרי, טריפל סק ותפוז סחוט (58 שקלים).

איינשטיין 10, תל אביב

רולים חדשים ביאוזה, צילום: יריב אלדד

פסטיבל טאבון במלון ענבל

השף כפיר חדד יצר בחצר הירושלמית הפנימית של מלון ענבל מטבח חוץ ובמרכזו טאבון רוחש ולוהט. בטאבון יאפו מדי יום מאפים שונים ופחמימות מלאות כל טוב. בימים ראשון עד חמישי בין השעות 18:00-21:30 יוצעו במקום לאורחי המלון, ולאורחים מירושלים ומחוצה לה, סוגים שונים של סלטי פתיחה ושלל ממרחים, פלאפל גבינות או פלאפל בבצל וסומק וסלט פנצנלה מרענן. אל השולחן יגיעו, כמובן, גם מגוון סוגי מאפים. בהם: מאפה עלי אורגנו בולגרית ומוצרלה, מאפה שום עגבניות שרי, מאפה תרד ובצל ירוק, מאפה ביצה בולגרית, ועוד ועוד. בסיום הארוחה אפשר להנות משלל מתוקים שנעשו בעבודת יד, כמו: כנאפה מתקתקה וטארט פטיסייר ופירות העונה. מחיר הארוחה 127 שקלים לאדם (לא כולל קינוחים ושתייה).

ז'בוטינסקי 3, פארק הפעמון, ירושלים

פסטיבל הטאבון בחצר מלון ענבל,
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר