מתים (תרתי משמע) לפיצה אבל יוקר המחייה הורג אתכם? לרשת פיצריות ניו זילנדית מצליחה יש פתרון יצירתי בשבילכם - פיצה שתשלמו עליה רק לאחר מותכם.
למרות שעל פניו זה לגמרי נשמע כמו טריק שיווקי או הטרלה, באתר החברה הרשמי של הרשת Hell Pizza נשבעים כי מדובר בהצעה אמיתית לחלוטין, וככזו היא מגיעה גם עם התחייבות ואחריות חוזית של הרשת מחד ושל הצרכן מאידך.
View this post on Instagram
אז איך זה עובד בשטח? ובכן, זה פשוט מאשר זה נשמע. 666 לקוחות ניו זילנדיים ועוד 666 לקוחות אוסטרליים בני מזל (בחירת המספר כמובן אינה מקרית, שכן בנצרות הצירוף המספרי מקושר לשטן), שיירשמו באתר לקמפיין שזכה לשם Afterlife Pay ("תשלום לאחר המוות"), יוכלו למסור את פרטיהם האישיים ולקנות פיצה. הפיצה מגיעה מתוך תפריט של יותר מ-20 טעמים בעלי שמות ייחודיים, כמו: "קנאה", "חרון אף", ו"תשוקה". את התשלום, כאמור, תגבה הרשת רק לאחר מותם.
View this post on Instagram
כיצד מוודאים שזה אכן קורה אתם תוהים? ובכן, רוכשי הפיצה מתבקשים לחתום על מסמך משפטי בו הם מתחייבים להצהיר בצוואתם הרשמית בתיקון אמיתי או בנספח מצורף, כי הם ישלמו את הסכום הנדרש עבור הפיצה לאחר מותם. הרשת, מצידה, מתחייבת לכבד את ההסכם ולא לגבות קנסות, עמלות, ריביות או תשלומים אחרים ו/או נוספים לפני המועד המוסכם.
הצעד השיווקי מלווה, כמובן, גם בסרטון מתבקש (ויש לומר מעט מלחיץ) שעלה לרשת יוטיוב. סרטון הקמפיין הרשמי עלה לרשת בתאריך 25 במאי וכבר זכה ל-10000 צפיות בערך. הזוכים המאושרים יתבשרו על בחירתם עד תאריך 17 ביוני, אז יקבלו קופון ייחודי שיאפשר להם לרכוש את הפיצה.
במקרה ותהיתם, זוהי סוג שיטת תשלום המכונה Buy now - pay later ("קנה עכשיו ושלם מאוחר יותר") - שיטת תשלום ההופכת להיות יותר ויותר פופולרית במדינה (ומחוץ לגבולותיה), בה הצרכן רוכש מוצרים אך משלם עליהם מאוחר יותר. השיטה שהפכה רווחת נובעת מתרבות הצריכה שהתפתחה בדורנו ויוקר המחייה. אלה מהווים נטל מהותי על אחוזים גבוהים באוכלוסייה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו