"זה בדיוק כמו עם הקראנץ' פיסטוק": טירוף הרולאפס מעורר זעם ברשתות

רבים ברשתות החברתיות מדווחים על התייקרות בלתי סבירה של הממתק שהפך בין לילה פופולרי בעקבות טרנד הטיקטוק המפורסם ואף קוראים להחרים את המוצר • אם בכל זאת אתם לא רוצים לוותר על רולאפס - תוכלו להכין אותם בעצמכם בבית

רולאפס, צילום: עמי שומן

משכנתא? עזבו אתכם מהשקעה בנדל"ן. אם אין לכם עדיין כיוון להשקעה, הגיע הזמן שתתחילו לגלגל על הלשון מילה אחת: רולאפס. הממתק הזה, שעד לאחרונה היה מוצר סופרים סטנדרטי, אלמוני וזול, הפך בין לילה למוצר מותרות נחשק. טרנד הטיקטוק ההיסטרי סביבו, שהביא לחוסרים במלאי, יצר לאחרונה סערה וזעם ברשתות החברתיות מצד גולשים רבים שמדווחים על עליית מחירים לא סבירה. כחלק מכך עולות גם קריאות להחרים את המוצר ולהכין ממתק דומה בבית.

אם במקרה התנתקתם מהעולם בחודשים האחרונים ואין לכם מושג על מה אנחנו מדברים, גשו לפיצוציה או לסופר הקרוב לביתכם ובקשו מהמוכר אריזה של ממתק הגומי הדביק שמטרלל את המדינה ומככב בטיקטוק.

לדברי רבים שהגיבו לאחרונה ברשתות החברתיות, סביר להניח שיקרה הדבר הבא: המוכר יחזיק את הבטן תוך שהוא מתפקע מצחוק ויעדכן אתכם שככל הנראה אין להשיג את המוצר גם מחוץ לשביל החלב (ואז אולי יקרוץ ויציע להוציא לכם מהמחבוא המיוחד אריזה במחיר מופקע).

טירוף הרולאפס, צילום: מתוך עמוד הטיקטוק

הרולאפס הפכו מוצר נחשק בזכות טרנד טיקטוק שמציף את הרשת – לוקחים רולאפ, מניחים עליו גלידה ומקפלים את הגלידה בתוכו. הרולאפ קופא והופך לציפוי קראנצ'י לגלידה. למרות ששם המוצר הוא Fruit Roll Ups, אל תטעו לחשוב כי מדובר בממתק המכיל פירות או בעל ערך תזונתי כלשהו. מדובר בממתק מסוג לֶדֶר - ממתק פרי מיובש ומשוטח שמגיע לרוב בטעם משמש. רשימת מרכיביו היא כל מה שצריך כדי לזעזע הורים, רופאים ותזונאים: סירופ תירס, מלטודקסטרין (מעין ממתיק מלאכותי) סוכר ושמן דקלים לצד מחית פירות (אגסים בעיקר).

@sydwingold#fruitrollup#fruitrollupchallenge#icecreamfruitrollup♬ Elevator Music - Bohoman

באזורים רבים בארץ, כמו גם בחנויות אינטרנטיות, קיים קושי רב להשיגו. מהסיבה הזאת, מה שפעם נמכר בארץ בעשרות שקלים בודדים עבור חבילה (וממשיך להימכר בארצות הברית תמורת דולרים בודדים), נמכר היום בסכומים של עשרות שקלים ליחידה, כך לדברי גולשים זועמים בפייסבוק, שטוענים כי חבילה יכולה להיות מתומחרת גם בכמה מאות שקלים.

 הבאז סביב הטרנד יוצר לחץ עצום על הורים מצד ילדיהם לקנות את הממתק, ואלה נאלצים בלית ברירה להוציא סכומים גבוהים ולנסוע דרכים ארוכות רק כדי לשים את ידיהם על חבילת רולאפס.

רעל במחיר של יהלום

הטרנד יצר, כאמור, כעס רב ברשת. אלפי גולשים זועמים מציפים את הקבוצות השונות בפייסבוק ומנהלים דיונים אמוציונליים אודות מחירים מופקעים בהם נוקבים המוכרים. רבים מהם קוראים להחרים את המוצר או לכל הפחות להפסיק להיכנע לעליית המחירים ולעבור להכנה ביתית. "לא מבינה מה ההייפ סביב גומי שעולה כמו החיים שלי", זעמה גולשת בפוסט שעלה לפני כשבוע בקבוצת הפייסבוק הפופולארית "רעבים ברעבך" וצבר מאות תגובות.

תמכו בדבריה גולשים נוספים באסופת פוסטים, ספק מיואשים ספק זועמים, שעלו בעמוד וצברו אלפי תגובות ולייקים. "קנינו במחיר של יהלום", שיתפה בייאוש אם שסיפרה כיצד סוחר ממולח ניסה למכור לה 20 יחידות של המוצר ביותר מ-400 שקלים. גולשת אחרת חיזקה את דבריה וסיפרה על "ניסיון העושק" שעברה כשביקשה לרכוש חבילה לילדיה. היא הוסיפה בציניות: "אמרתי שאברר כמה אני יכולה לקבל עבור הכליה שלי".

עשרות אחרים טענו בכעס ש"זה בדיוק כמו שהיה עם קראנץ' הפיסטוק". הם הוסיפו: "החברות הגדולות עושות לילדים שלנו תרגילים שיווקים נוראים ומנצלות את חוסר האונים של ההורים". אחרים דרשו: "תפסיקו כבר ללכת עם העדר ולהיכנע לטירוף הזה. רק ככה זה ייפסק". אם נוספת פירטה על הניסיונות העקרים שלה למצוא חבילה במחיר שפוי והוסיפה לגבי החוסר במוצר: "שיפתחו משרד חקירות פרטי, איך משיגים את זה?".

מאות גולשים הצטרפו לקריאה של אחד המגיבים: "צריך ממש להחרים את כל האנשים שמוכרים במחירים מופרזים ולא לתת יד לגזל". גם ברשתות חברתיות אחרות התפתח שיח בנושא. צייצן אלמוני בטוויטר כתב ש"במחירים האלה פתאום נהיה יותר קל למצוא דירה במרכז תל אביב". צייצן נוסף סיכם בציניות: "איזו טעות להיות בהייטק. הייתי צריך למכור רולאפס ביום העצמאות".

גם מוכרים הגיבו לסערה. "אנחנו בהחלט מופתעים מהיקף הטירוף סביב המוצר הזה", הודו בפוסט בפייסבוק בעלי חנות שמוכרת רולאפס והוסיפו כי גם הם נאלצו להתיישר עם המחסור ועם עליית המחירים. "אנחנו מתנצלים אבל אין לנו ברירה", כתבו.

@premium_candy_shop1#ממתקים#ממתקיםמחול#ממתקיםמהעולם#ממתקים_זה_החיים#ממתק#פוריוישראל#פוריוישראלי#פוריו#חנותממתקים#ישראל#טעיםטעים#יאמי#מתכון#מתכונים#רולאפ#רולאפס#טרנד#טרנדים♬ My Addiction - Alex Guesta

אל תקנו, תכינו לבד

ומה בכל זאת ניתן לעשות אם לא רוצים או לא יכולים לוותר על הרולאפס? עוברים להכנה ביתית. אם לסמוך על ההמלצות והסרטונים הרבים שרצים ברשת, הדרך פשוטה משחשבתם. כל מה שצריך זה סוכריות גומי (דובונים, חמצוצים וכיו"ב), טוסטר ומערוך. את הסוכריות מניחים על נייר אפייה בטוסטר עד שהן נמסות ואז משטחים את הגוש הצמיגי שנוצר בעזרת מערוך ומעבירים למקפיא. מי שניסה מעיד כי התוצר הסופי אומנם לא זהה למקור, ובכל זאת, זהו תחליף זול וזמין שבהחלט שווה לנסות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר