ישראלים אוהבים חריף? סקר חדש מצא נתונים מפתיעים

נשים או גברים - מי אוכל יותר חריף? איזו מנה אנחנו הכי אוהבים חריפה והאם לצה"ל יש השפעה על ההתמכרות שלנו לתחושה? סקר חדש מגלה עובדות פיקנטיות על העדפות החריף של ישראלים

חריף , צילום: Getty Images

האם האהבה לתחושת חריף חוצה עדות ומגזרים בקרב הקהל הישראלי או שמא גם היא עומדת כסלע של מחלוקת בין קבוצות שונות בחברה? בזמן שאנשים מסוימים נרתעים מאכילת חריף, יש מי שיטענו כי עם השנים הפכה אהבת החריף אחד המאפיינים של "ישראליות". סקר חדש שנערך על ידי מכון המחקר R²I SHILUV לפני ימים אחדים מעלה עובדות מעניינות לגבי עמדותיו והעדפותיו של הקהל הישראלי ביחס לחריף. הסקר, שנעשה ביוזמת חברת יד מרדכי מקבוצת שטראוס לקראת השקת רוטב עגבניות חדש לשקשוקה חריפה, נערך בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית דוברת העברית וכלל 503 משיבים בגילי 18 עד 70.

צלחת חריפים, צילום: איתיאל ציון

מהסקר עולה כי רק 15% מהנשאלים לא אוכלים חריף. לעומתם, 85% מהנשאלים אוהבים לאכול חריף. עם זאת, מהסקר גם עולה כי 18% מאוכלי חריף אוהבים אותו בעיקר במהלך תקופת החורף ופחות בתקופות אחרות. לעומת זאת, 74% מעדיפים לצרוך חריף לאורך כל ימות השנה ורק 2% מאוכלי חריף מעדיפים את התחושה בקיץ.

כאשר נשאלו הנבדקים אוכלי החריף על התדירות בה הם נוהגים לאכול מאכלים פיקנטיים, 24% מהם טענו כי הם נוהגים לאכול מאכלים חריפים לפחות פעמיים או שלוש בשבוע, 21% העידו כי הם אוכלים חריף רק פעם בשבוע. 

הסקר גם בדק איזה מגדר אוכל יותר חריף. בהקשר זה עולה ממנו כי ביחס לגברים, יותר נשים מעידות על עצמן כי הן לא אוכלות חריף. 

שקשוקה, צילום: איתיאל ציון

הסקר בדק גם אילו מנות מעדיפים הישראלים לאכול כשהן חריפות. נחשוף מכם את המתח, מנות של דג מרוקאי או חריימה דווקא לא נמצאו בראש הרשימה. נמצא כי 61% מאוכלי חריף אוהבים את התחושה ברוטב עגבניות של מנת השקשוקה, 43% מאוכלי חריף הנבדקים מעדיפים מנת פלאפל עם חריף ואילו 18% מהנשאלים אוכלי חריף מעדיפים אותו דווקא במנת המרק שלהם.

דג חריף - דווקא לא בין המנות שהנשאלים מעדיפים חריפות, צילום: יהושע יוסף

באיזו תקופה בחיים אנחנו מתחילים לאכול חריף והאם לצה"ל יש השפעה על כך? 15% מהמשתתפים בסקר העידו כי התחילו לאכול חריף כבר בגיל הילדות המוקדמת. 41% מהנשאלים אוכלי חריף דיווחו כי הם אוכלים חריף כבר מגיל הנעורים ו-13% מהם הודו כי החלו לאמץ את הטעם החריף בתקופת השירות הצבאי. כמו כן, 29% מאוכלי החריף שהשתתפו בסקר, שיתפו כי הם אוכלים יותר חריף בתקופה האחרונה מאשר בתקופות עבר. 

מה קורה לאורך ימות השנה?  18% מאוכלי החריף העידו כי הם מעדיפים לאכול חריף בעיקר במהלך תקופת החורף, כנראה בשביל להתחמם במהלך העונה הקרה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר