שטראוס הכריזה במסגרת מסיבת עיתונאים שנערכה אמש (שני) על השקת ארוחות מוכנות קפואות להכנה מהירה, תחת מותג חדש בשם "שטראוס דלישס". החברה תתחיל לשווק החודש כ-20 מוצרים להכנה מהירה בשתי קטגוריות מרכזיות: ארוחות קפואות ומאפים קפואים להכנה מהירה במיקרוגל, ופיצות ומאפים בתנור. המתכונים בקטגוריית הארוחות להכנה מהירה פותחו על ידי השף של שטראוס - יניב גור אריה.
היצע המוצרים כולל מנות מהמטבח האסייתי ומנות המבוססות על קטניות בשילוב חלבון מן הצומח. הארוחות נארזות בכלים העשויים 30% חומר ממוחזר. בנוסף, יושקו מגוון מנות פסטה ברטבים מגוונים. המוצרים מיובאים מאיטליה והם טבעוניים. מוצרים אלה מיוצרים על ידי חברת ניר עציון.
קטגוריית ארוחות המאפה מורכבת ממגוון מוצרים ייחודיים המיוצרים באיטליה .בין המוצרים מגוון פיצות להן תחתית מבוססת 25% ירקות כדוגמת סלק, כרובית ודלעת ובהמשך יוצעו גם אלטרנטיבות ללא גלוטן. בנוסף יושקו פורמטים ייחודיים למאפים מבוססי רוטב עגבניות ומוצרלה: קונוס, ברקטה ופיצה עם תוספות. בקטגוריית המאפה מומלץ לבצע את החימום בתנור כדי להגיע לתוצאה מיטבית המשמרת את שיטת ההכנה המסורתית.
אייל דרור, מנכ"ל שטראוס ישראל אמר אתמול "מבחינתנו זה אירוע גדול בכמה מימדים. פעם בהרבה שנים אנחנו נכנסים לערוץ הפצה חדש. שטראוס הרבה שנים בעולם היבשים והמצוננים. מבחינתנו להיכנס לעולמות האלה זה אירוע גדול. התלבטנו רבות וההבנה היא שהעולם משתנה. שנת הקורונה האיצה חלק מהתהליכים. אחת התובנות היא שאנשים מחפשים יותר פיתרונות. יש לנו חברות משנה שעוסקות בפיתרונות כמו שטראוס מים ועלית קפה, אך המסה מבוססת על מוצרים . פה יש חשיבה אחרת איך לתת לצרכן משהו אחר. חשבנו איך להביא ערך מוסף כי לא אנחנו המצאנו את זה. זו זרוע אסטרטגית וזו רק סנונית ראשונה. ב 7 השנים האחרונות התחום הזה צומח משמעותית גם מבחינת הכמויות וגם מבחינת שטחי המכירה.
יש כאן מודל עסקי חדש. אנחנו חברה תעשייתית. אנחנו רגילים להקים מפעלים ולהתמקצע בהם. פה בחרנו שלא לעשות את זה אלא להתבסס על אאוטסורסינג. שטראוס עובדת עם שותפים בארץ ובחול הרבה שנים וננסה על בסיס התובנות לבנות שותפות שתבנה שרשרת אספקה שלמה ואולי לנסות ולשלב כל מיני דברים יותר חדשים שקשורים לעולמות הפלאנט בייס, יותר דברים שקשורים לסביבה וזה יאפשר גמישות גדולה יותר".
יעל חזום מנהלת יחידת הקפואים הוסיפה: "בשנים האחרונות שוק הקפואים מאד מתחמם. השוק בארה"ב מגלגל 65.1 מיליארד דולר והוא שוק מאד גדול שצמח ב 20% ב 2020. זה נובע משלושה דברים. זה יושב על המפחיתנים, הרצון להתנסות בעולמות הקולינריה ובגלל מגמת הפרימיום. לפי ויגן פרינדלי יותר משליש מהאוכלוסיה מגדירה את עצמה כמפחיתנית. כולנו רוצים גם קריירה , אך לא לוותר על אוכל מזין. משבר הקורונה האיץ את זה גם בישראל וזה גרם להתנסות יותר בקפואים.
זה שוק שצומח לאורך זמן , שחווה פיק מטורך בשנה שעברה. בארה"ב כאמור חלה עלייה של 20%. זה חסר תקדים וזה מנוע הצמיחה . ערוץ האונליין מאד מתפתח. צריכת האונליין צמחה ב 75%. החברות המובילות בעולם משחקות בפיתרונות הארוחות הקפואות. אנחנו בשטראוס ננסה לשלב את העולמות עם אוכל מזין וסופר טעים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו