שבתון טעים: מבצעי יום הבחירות במסעדות ברחבי הארץ

באווירת אחדות, ארבע רשתות גלידה מתחרות מתאגדות לטובת ייצור טעם אחיד שיימכר בעשרות סניפיהן • וגם: לא מעט מסעדות בחרו (הבנתם?) לפתוח לסרוויס צהריים חד פעמי • יום הבוחר בקולינריה הישראלית

צ'נה, צילום: אסף קרלה

נתחיל באירוע די חריג בישראל, באווירת אחדות לרגל הבחירות. ארבע רשתות גלידה מתחרות - וניליה, אלדו, דלי קרים ולג'נדה, משיקות מהלך ייחודי תחת הסיסמה "יש טעם לאחדות". במסגרת המהלך ימכרו כל הארבע טעם אחיד ומשותף במהדורה מוגבלת. מדובר בטעם "מלבי פיסטוק" שיימכר ב96 הסניפים של הרשתות, אם כי יש לציין שכל רשת תעניק לטעם הזה את הפרשנות שלה. הטעם יימכר ברשתות החל מיום ראשון ועד לסוף השבוע.

מלבי פיסטוק בארבע גלידריות מובילות בישראל,

טאיזו של יובל בן נריה (דרך מנחם בגין 23, תל אביב) תגיש בצהרי יום הבחירות (15:30-12:00) ארוחה הודית זוגית הכוללת פתיחים, מנות ביניים ועיקריות בהשראת הטאלי ההודי המסורתי ומטבחי האזור. תוכלו להתנחם במנות דוגמת באטר צ'יקן (נתחי פרגית במשרה הודי); וינדאלו (בשר אונטריב בבישול ארוך); לברק טנדורי (יוגורט באפלו, ירוקת הסלע, עגבניות וחמאה חומה); לחמניות מאודות, סלט ירוק וקרפצ'ו בנגאלי. נמסטה.

ואילו מסעדת a, גם היא של בן נריה (דרך מנחם בגין 121, תל אביב), תגיש ארוחת טעימות זוגית שנרקחה במיוחד ליום הבוחר, ותציע את מיטב הקלאסיקות שבתפריט הקבוע. תמורת 250 שקלים לסועד תקבלו שני פתיחים (קורן בול, "כריות" או נגירי דג מיושן), צמד מנות ראשונות (קרפצ'ו, ספגטי טונה או טרטר בקר), מנת סושי אחת לזוג (דניס וסלטוס או אורז מתוק ופריך) ועיקרית אחת לזוג (דג פרפר או ראמפ סטייק).

תפריט ילדים ב-a, צילום: גל קולוג

ביום הבחירות תפתח מסעדת צ'נה התל-אביבית (הרצל 10, מלון תיאודור) את שעריה לארוחת צהריים איטלקית עם נגיעות ים-תיכוניות, שתוגש בין 12:00 ל-16:00. הרצל אמר שתאכלו: מנאיש זעתר (לחם שטוח מרודד עם זעתר בטאבון, כדור לאבנה וסלסת עגבניות - 36 שקלים); נקניקיית בקר שמנה (עם שומן טלה וכרוב אדום כבוש - 89 שקלים); סלט סלקים צלויים (52 שקלים); נתח קצבים (עם מסבחה של ארטישוק ירושלמי, טחינה וסלט נענע, סלרי ובצל - 84 שקלים); שיפוד דג ים מקומי (צלוי עם תאנה, בצל ירוק וסלט משאוואיה - 82 שקלים) ועוד.

צ'נה, צילום: אסף קרלה

מסעדת "תמנע" (לילינבלום 24, תל אביב) של השף ניר מסיקה, שלרוב פתוחה בערבים בלבד, תיפתח גם כן לראשונה לסרוויס צהריים לרגל הבחירות, בתפריט הזהה לתפריט הערב, עם קצת הפתעות.

גם מסעדת אנימאר של שף הלל תווקולי (הירקון 87, תל אביב) תיפתח באופן חד-פעמי בצהרי יום הבחירות (16:00-12:00) ותציע את תפריט המסעדה הקלאסי, לצד ספיישלים שנבחרו על ידי תווקולי באופן דמוקרטי. במנות: שיפוד פילה בקר על מקל ליקריץ (ארטישוק ירושלמי, שום, פטרוזיליה, קייל סגול וציר חום); בר ים פלנצ'ה (ריזוטו פקורינו רומאנו, ויניגרט זעפרן, מרמלדת לימון פרסי וטוויל טהדיג); וקבב פרסי (עטוף בפיתה סאג', חמאת פפריקות, יוגורט סבזי, בצל וסומק).

אנימאר, צילום: אוהד קב

הבראנץ' המפורסם של מסעדת סילו (שדרות ירושלים 210, פארק פרס, חולון) יוגש גם ביום הבחירות בין 9:00 ל-11:45. למרכז השולחן יוגשו מבחר פתיחים (סלטים, סיגר פילו פטה ותרד, קיש איטלקי ועוד), פוקצ'ה ומגוון מנות קטנות נוספות. אחר כך בוחרים עיקרית (שקשוקה / אומלט טוסקני / פרנץ' טוסט) ומסיימים בקינוח. 109 שקלים לסועד, 49 שקלים לילד. כולל שתייה חמה וקרה.

הבראנץ' של הסילו, צילום: יחצ

מסעדת הטאפאס החיפאית אוניקס (דרך העצמאות 104), בהובלת השף ג'וני גוריק, תעניק ביום הבחירות 15 אחוזי הנחה על כל התפריט החל מ-14:00 ועד לשעת סגירת הקלפיות ב-22:00. לצד מנות כמו פאני פורי (מוגש עם מוס סלמון), סוכריות עגל (דפי בשר מתובלים בפיסטוק) ובונבון סלמון (סלמון כבוש בסלק), יקבל כל סועד כוס יין. תוצאות האמת יכולות להמתין עד שתחזרו הביתה.

"בונבון סלמון", אונקיס, צילום: יחצ

לא רק שבר המסעדה היפואי בית קנדינוף (הצורפים 14) יהיה פתוח ביום הבחירות החל מ-12:00, הוא גם יציע הפי אוור בין 17:00 ל-19:00, שבו תינתן הנחה של 30 אחוז על כל התפריט. כי אין כמו שעות שמחות להתמודדות עם תוצאות הבחירות - יהיו אשר יהיו.

רשת גרקו היוונית של צביקי עשת תורמת את שלה לזכות הדמוקרטית שלכם עם כוסות אוזו צוננות בעשרה שקלים. קחו את זה בחשבון לצד הצזיקי, הדולמדס והמאפים המיוחדים שלכם. רק אל תשתו יותר מדי במחיר הזה, שלא תשלשלו בטעות לקלפי מעטפה כפולה.

רוצים קוקטייל צהריים ב-35 שקלים? אז תקפצו ביום הבחירות ללה מעלה המקסיקנית (שביל המרץ 5, קריית המלאכה, תל אביב), וכבר יארגנו אתכם. אם אתם כבר שם, אולי תרצו להתפנק על דיל הצהריים של המקום, שמוצע בימים א' עד ה' בין 12:30 ל-17:30 ומספק מנה ראשונה לבחירה (סלט סזר / המחיקני / מקסיקו-תאילנד) במחיר המנה העיקרית (בוריטו או קערת צהריים עם תבשיל צ'ילי / בשר מפורק / פרגית צלויה / תבשיל שעועית טבעוני - 60 שקלים).

קרודו טונה אדומה, לה מעלה, צילום: תם וינטראוב לוק

מסעדת דיאנא שבנצרת (פאולוס השישי 51) תעניק ביום הבחירות קינוח במתנה לכל מי שיזמין במסעדה מנה עיקרית (קבב טלה קצוץ, צלעות טלה, אנטריקוט עגל ועוד). איזה קינוח? כנאפה או מלבי, רק תבחרו. שוב.

מלצר בית בירה (בן גוריון 4, ראשון לציון) ייפתח ביום הבחירות כבר ב-12:00, ומי שיתפקד במקום עד 16:00 יקבל בירה בכוס מיוחדת לקחת הביתה. כדי שלא תרגיש בודדה, מומלץ לצוות לבירה מנות כמו פיש אנד צ'יפס (74 שקלים), כריך קורנדביף (68 שקלים) ונקניקיות הבית (78 שקלים).

מלצר בית בירה, צילום: גיל אבירם

גם אם המפלגה שהצבעתם לה עמדה בציפיות או למקרה שהיא חלילה לא עברה את אחוז החסימה, ברשת בנא משקאות דואגים להקליל את האווירה בחגיגת מבצעים לרגל יום הבחירות. כמה דוגמאות: וודקה 3 קילוס גולד ב-120 שקלים; שני בקבוקי ארק בטעמים ב-120 שקלים; וויסקי ג'וני ווקר בלאק לייבל ליטר ב-120 שקלים; ג'ין מרמייד 700 מ"ל ב-120 שקלים; ו-20 יחידות בירה ויינשטפן חצי ליטר ב-120 שקלים. גם 120 חברי הכנסת הנבחרים מרימים לחיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר