באופן סופי: הילולת ל"ג בעומר תתקיים באופן מצומצם ביותר

פיקוד העורף דורש לסגור באופן הרמטי את הר מירון החל מעוד מספר ימים • ככל הנראה תיאסר גם האפשרות להשכיר צימרים באזור ותותר כניסה של עד עשרה אנשים למספר הדלקות מצומצמות • קיים חשש כי למרות האיסור ישנה כוונה של פלגים קיצוניים להגיע למקום

ההילולה במירון שנה שעברה. צילום: דוד כהן, ג'יני

פיקוד העורף הודיע רשמית הערב (חמישי) כי לא יתאפשר השנה לערוך את ההילולה המסורתית במירון בשל המצב הביטחוני. "קיום האירוע בעת הנוכחי עלול להביא לפגיעה ממשית בחיי אדם", מסר מפקד פיקוד העורף רפי מילוא. 

החלטת פיקוד העורף בנוגע להילולה במירון

"אבקש לציין כי אני ער לחשיבותו של האירוע, ולסגולתו של יום י"ח באייר - יום פטירתו של התנא רבי שמעון בר יוחאי ל"ג בעומר, וכן לרצון להגיע למקום ההילולה ביום גדול זה", מסר אלוף מילוא. "עם זאת, הדאגה לשלומם ולביטחונם של רבבות האנשים והאחריות להצלת חיי המתפללים גוברים על כל שיקול אחר".

בשבועות האחרונים היה ברור כי ההילולה המסורתית לא תוכל להתקיים במתכונתה הרגילה למרות שעבודות הקבע והסיורים במקום על ידי מנהלת מירון נמשכו כל העת.

המטח לאזור הר מירון // ארכיון | ללא קרדיט

פיקוד העורף דורש לסגור באופן הרמטי את הר מירון החל מעוד מספר ימים. ככל הנראה תיאסר גם האפשרות להשכיר צימרים באזור ותותר כניסה של עד עשרה אנשים למספר הדלקות מצומצמות.

מוקדם יותר היום אמר הרב הרב אביגדור חיות, שבנו נספה באסון מירון: "בשנה שעברה חשבנו שמצאנו את הנוסחה שכוללת זהירות בחיי אדם ומאידך עליית המונים להר, אבל המלחמה טרפה את הקלפים. ודאי שרצונו של רבי שמעון שלא נסתכן".

הר מירון, צילום: ללא

גם חבר מועצת חכמי התורה, הרב שלמה מחפוד שליט”א, אמר: "רבי שמעון לא רוצה שיבואו השנה זו סכנה ואין מה ללכת. אפשר לקיים בבית את ההדלקה, לשיר את כל שירי ‘בר יוחאי’, ולצאת בזה ידי חובה. אסור ללכת לשם”.

למרות האיסור והאזהרות של אנשי הביטחון, יש כוונה של פלגים קיצוניים להגיע למקום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר