בצעד חריג: שר הפנים שלל תושבות מפעיל חמאס בולט בירושלים

הפעיל הפלשתיני שתושבותו נשללה הוא מאג'ד ראג'ב עשור ג'ועבה, בכיר בחמאס ובארגון הטרור שבאב אל-אקצא • ב-24 השנים האחרונות הוא תכנן ושילח פיגועים רבים נגד ישראלים בירושלים וביו"ש • שר הפנים, משה ארבל, בתגובה להחלטה: "מי ששותף לחמאס ולאכזריותיו ידע כי אין מקומו עימנו"

שוטרים בזירת פיגוע בירושלים (ארכיון). בוטלה תושבותו של פעיל החמאס בירושלים. צילום: חיים גולדברג/פלאש90

השתייך לחמאס ונהנה מהטבות כתושב קבע בארץ - לא עוד: שר הפנים, ח"כ משה ארבל, שלל את הרישיון לישיבת קבע של פעיל הטרור מאג'ד ראג'ב עשור ג'ועבה, תושב מזרח ירושלים. זאת מאחר שהוא הפר אמונים למדינת ישראל במסגרת חברותו בארגוני טרור, בהגיית פיגועים ובהכוונת מחבלים באזורי ירושלים ויו"ש.

ההליך לשלילת התושבות החל בחודש דצמבר 2023. לבקשת השר, התכנסה הוועדה המייעצת לפי סעיף 11א לחוק הכניסה לישראל, התשי"ב - 1952, ובמסגרתה נשמעו חוות הדעת של המומחים המקצועיים וכן עמדת גורמי הביטחון בעניינו של ג'ועבה.

ג'ועבה תכנן ושילח מחבלים לפיגועים ביו"ש ובירושלים ומשתייך לחמאס. תיעוד פיגוע בירושלים (ארכיון) // 27א'

מדיון הוועדה עולה כי מאז ראשית שנות ה-2000, כלומר זה כ-24 שנים, לג׳ועבה מעמד בכיר ומשמעותי בארגון הטרור חמאס. בתוך כך, פעילותו הארגונית של ג'ועבה מתקיימת בכל מעגלי ההשפעה הנוגעים לחמאס בגזרת ירושלים ויו"ש. מאוחר יותר הוא אף חבר לארגון שבאב אל-אקצא בגזרת ירושלים. כפועל יוצא מכך, ג׳ועבה נושא באחריות להנעת פעילות ארגון הטרור ולהכוונת פעילי הארגון בשכונות מזרח ירושלים לפגע ולערער את ביטחונה של מדינת ישראל.

שר הפנים משה ארבל, צילום: צילום מסך

לפיכך, בהתאם לתשתית העובדתית הגלויה והמודיעינית שהובאה בפני השר הוחלט, בהתאם לחוק, כי במעשיו של ג'ומעה יש משום הפרת אמונים למדינת ישראל, באופן שמצדיק את ביטול הרישיון לישיבת קבע בארץ שברשותו. החלטת השר אושרה אף על ידי היועצת המשפטית לממשלה, עורכת הדין גלי בהרב מיארה, וכן בידי שר המשפטים ח"כ יריב לוין. היא תיכנס לתוקפה באופן מיידי.

״מי ששותף לחמאס ולאכזריותיו ידע כי אין מקומו עימנו" - כך אמר השר משה ארבל בתגובה להחלטה. הוא הוסיף: "אזרחי ישראל הערבים הם שותפים מלאים לעוצמתה של מדינת ישראל ואף לוקחים חלק משמעותי בשגשוגה ובהגנתה. נחזק יחד את השותפות והקיום המשותף ובאותה נשימה נוקיע מקרבנו מי שמבקש להשמידנו״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר