הליהוק שאמור לרצות את המעריצים אחרי שטום קרוז אכזב

הסדרה "ריצ'ר", שעלתה באמזון פריים, מחזירה לחיים את דמותו של הגיבור הספרותי ג'ק ריצ'ר, שקרוז גילם אותה בשני סרטי קולנוע

אלן ריצ'סון ב"ריצ'ר", צילום: אי.פי

ג'ק ריצ'ר, גיבור סדרת הספרים הפופולרית של הסופר הבריטי לי צ'יילד, מגיע למסך הקטן אחרי שכבר ביקר בקולנוע.

טום קרוז כבר גילם את דמותו של ריצ'ר בשני סרטי קולנוע - "ג'ק ריצ'ר" (2012) ו"אין דרך חזרה" (2016). אבל עשרות מיליוני המעריצים של איש הצבא בדימוס, שנודד ברחבי ארה"ב ומשתמש באגרופיו ובשכלו החריף כדי לסייע לכל מי שזקוק לעזרתו - נותרו לא מסופקים. בעיקר כי קרוז (הנמוך והלא־מאוד־בריון) לא דומה בשום צורה לדמותו של ריצ'ר כפי שהיא מתוארת בספרים (גובה של כמעט שני מטרים ומבנה גוף שלא היה מבייש קיר בטון).

"מאוד נהניתי לעבוד עם קרוז", אמר צ'יילד בראיון ב־2019 בתשובה לשאלה מדוע החליט ללהק את דמותו של ריצ'ר מחדש. "הוא אדם מאוד נחמד. אבל בסופו של דבר, הקוראים צדקו. הגודל של ריצ'ר חשוב ביותר, והוא מהווה רכיב מרכזי בזהות שלו".

טענות מסוג זה לא צפויות להיות מופנות כלפי אלן ריצ'סון האלמוני יחסית, שנבחר לככב בסדרה החדשה, "ריצ'ר", שעלתה בסוף השבוע באמזון פריים.

בניגוד לקרוז, ריצ'סון בן ה־39, ששיחק בסדרות כמו "טיטאנים" ו"סמולוויל", הוא בחור גדול, וכמו ריצ'ר, גם לו יש רקע צבאי. ליתר ביטחון, ריצ'סון גם העלה 15 ק"ג בשרירים, וקרא את כל 26 הספרים שצ'יילד כתב עד עכשיו (או כך לפחות הוא טוען).

"אני רוצה להיות הכי אותנטי שאפשר", אמר ריצ'סון ל"ניו יורק טיימס". "ואני לא רוצה שהמעריצים השרופים יצחקו עלי אחרי שהם ימצאו איזשהו פרט מהספרים שפספסנו".

העונה הראשונה של "ריצ'ר" מבוססת על הספר הראשון בסדרה, "The Killing Floor", שיצא ב־1997 (בעברית: "כסף קטלני"). "ריצ'ר הוא מינימליסט", אומר ריצ'סון. "הוא לא מסתובב עם דבר בכיסים מלבד מברשת שיניים ודרכון. אבל לאן שהוא לא הולך, הצרות תמיד מוצאות אותו". אם הסדרה החדשה תזכה להצלחה, אתם יכולים להיות בטוחים שהצרות שמוצאות את ריצ'ר הפעם הן רק ההתחלה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר