אחיו של ראש עיריית רמת גן תובע את חדשות 13

שי שאמה, איש עסקים, מבקש פיצויים בסכום של 865 שקלים בגין הוצאת דיבה, זאת בעקבות תחקירים בעניין משפחתו במהדורת החדשות בשנתיים האחרונות • "עבור מזבח הרייטינג מותר לשקר", נכתב בכתב התביעה • חדשות 13: "עומדים מאחורי התחקיר"

עומרי מניב בחדשות 13, צילום: גדעון מרקוביץ

שי שאמה, איש עסקים ואחיו של ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, תובע את חדשות 13 ואת הכתב עמרי מניב בסכום של 865 אלף שקלים. זאת בעקבות תחקירים בעניינו ובעניין אביו, ששודרו במהדורת החדשות בשנתיים האחרונות. בכתב תביעה שהוגש ממשרד בוסי, נגבי, אביאני, כהן, איל ושות', נכתב שטענות התחקיר כי מאז נכנס כהן לתפקידו בעיריית רמת גן העניק אישורים לנכסי נדל"ן שבבעלותו אחיו ואביו פנחס, הנן שקריות.

על פי הכתבה הראשונה, ששודרה בפברואר 2020 וזכתה לכותרת "כיצד פעלה עיריית רמת גן לקידום עסק שבבעלות אביו של ראש העיר?", נטען כי העירייה, בראשות שאמה הכהן, העניקה אישורים במטרה לסייע בפתיחת מרכז קניות השייך לאביו. כתבה נוספת ששודרה ביולי האחרון תחת הכותרת "איך זכו כרמל שאמה ואביו בדירות ששוות מיליונים?", נטען כי העירייה תחת שאמה קידמה פרויקטים בעיר, שלמקורביו אינטרס כלכלי לגביהם.

"בכתבה נטען כי שי שאמה ואביו פתחו חנות 'הקולה מבגדד' בנכס ברחוב מלכי צדק ברמת גן, מבלי שניתן לאותו נכס היתר בנייה וטופס 4", נאמר בכתב התביעה, "וכי לאחר היבחרו של מר שאמה לרשות העיר, העירייה החליטה לקדם טופס 4 למקום, בלי כל הליכי אכיפה כלפי העסק המשפחתי...האמת שונה בתכלית ו(שי שאמה) אינו הבעלים של הזכויות בנכס, לא פתח בנכס בית עסק ולא הפעיל שם עסק ללא היתר בנייה או טופס 4 אשר הוכשר לאחר בחירת אחיו".

נכס נוסף שהועלה בתחקיר חדשות 13 ממוקם ברחוב ז'בוטינסקי בעיר, כשהטענה היא שהוא נרכש על ידי שותפים עסקיים של שי שאמה, ומאז היבחרו של כרמל שאמה הכהן לראשות העירייה, הוא החל לקדם את הנכס. "האמת שונה בתכלית", נטען בכתב התביעה שהגיש האח. "שאמה אינו ממש מכיר את אותם אנשי עסקים. הוא אינו שותף שלהם. אין לו קשר לנכס ברחוב ז'בוטינסקי ואין לו אינטרס כלכלי או חיבור עסקי ביחס לאותו נכס".  

בתביעתו טוען שאמה כי הנתבעים פרסמו "דברי שקר, אשר פגעו בתובע והוציאו את דיבתו רעה בשעות הפריים טיים ומחוץ להן. עוד נאמר בכתב התביעה, כי "עבור מזבח הרייטינג מותר לשקר ולהוציא דיבה. שמו של התובע הוכתם ונפגע קשות, כאשר כל חטאו של התובע הנו כי הוא אחיו של ראש העיר. הכתבות ביחס לתובע הנן בגדר עלילת דם של ממש".

כאמור, שאמה מבקש מבית המשפט לחייב את חדשות 13 לפצות אותו בסכום של 865,776 שקלים, לצד חיוב הערוץ בהסרת הפרסומים האמורים. בנוסף מבקשת התביעה פרסום הודעת הבהרה מטעם הערוץ, והודעה בטעות בפרסום במהדורה המרכזית ובאתר חדשות 13.

מטעם חדשות 13 נמסר בתגובה: "אנו עומדים מאחורי התחקיר וכתבנו עומרי מניב. תמוה שכתב התביעה נדון מזה שעות ארוכות בזירה התקשורתית בלבד, מבלי שהוא כלל הגיע אלינו עד כה. לכשנקבל, נגיב בבית המשפט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר