כוכב "המתים המהלכים": "אני מאוד רוצה להגיע לישראל"

לרגל עליית העונה האחרונה של סדרת הזומבים המצליחה, מספר השחקן נורמן רידוס איך זה להיות חלק מסדרה במשך 11 עונות, למה בעיניו היא בכלל לא על זומבים ומה עושים עם שחקנים צעירים שהשתן עולה להם לראש

נורמן רידוס ב"המתים המהלכים", צילום: באדיבות yes

אתמול (ב') עלתה ב־yes העונה ה־11 והאחרונה של סדרת הזומבים "המתים המהלכים", שנחשבת בעשור האחרון לאחת מהסדרות המצליחות בעולם. העונה הזו תהיה ארוכה מהרגיל, ותמנה 24 פרקים. צילומי העונה עדיין לא הסתיימו, וחלקה השני יעלה ככל הנראה בשנה הבאה.

בסוף העונה הקודמת, קבוצת השורדים בעולם הפוסט־אפוקליפטי שנשלט על ידי זומבים התמודדו עם איומים חדשים, ותוך כדי נוצרו חברויות חדשות. כל מי שנותר בחיים בעיירה אלכסנדריה נאבק להחיות מחדש את המקום ולייצר מזון לתושבים.

"המתים המהלכים" עלתה לאוויר ב־2010 בערוץ הכבלים AMC, ומהר מאוד שברה שיאי רייטינג והפכה לסדרה הנצפית ביותר בתולדות שידורי הכבלים בארה"ב. לשיאי הרייטינג הגיעה בעונה החמישית שלה, עם יותר מ־17 מיליון צופים בממוצע.

ההצלחה הביאה ליצירת שתי סדרות־בת: "אימת המתים המהלכים" שעלתה ב־2015 (ובקרוב תעלה עונתה השביעית), ו"המתים המהלכים: העולם שמעבר" שעלתה בשנה שעברה, ובקרוב תשוב לעונה שנייה ואחרונה. בנוסף יש שתי סדרות המשך שכבר נמצאות בפיתוח, אחת מהן בכיכובו של הצייד העשוי ללא חת דאריל דיקסון, שאותו מגלם השחקן נורמן רידוס.

"זה כמו ריאליטי"

רידוס (52) מככב ב"המתים המהלכים" מאז עונתה הראשונה. לאחר עזיבתו של אנדרו לינקולן (ריק), הוא למעשה הגיבור הראשי, וגם נחשב לדמות האהובה ביותר בקרב המעריצים. התפקיד בדרמת הזומבים הוא הפריצה הגדולה שלו, אחרי ששיחק בסרטים כמו "הקדושים מבוסטון", "בלייד 2" ו"אמריקן גנגסטר", ואף דגמן למותגים גדולים. בשנים האחרונות הוא מככב דרך קבע במדורי הרכילות, הודות לזוגיות עם השחקנית הגרמנייה דיאן קרוגר. לשניים יש בת משותפת, ולרידוס יש גם בן בוגר ממערכת היחסים שלו עם דוגמנית העל הדנית משנות ה־90, הלנה כריסטינסן.

עם בת הזוג דיאן קרוגר, GettyImages

בראיון לקידום העונה האחרונה אמר רידוס: "אני בהחלט נושא אחריות על כתפיי, כנושא הלפיד מיומה הראשון של הסדרה, אבל אני לא לבד. חלק נכבד מאנשי הצוות נמצאים איתנו מההתחלה. בהתחלה התייחסנו לסיפור כמו ליצירת סרט עצמאי, משום שהתמודדנו עם נושא כמו זומבים, ואם היינו עושים זאת בצורה אחרת - זה יכול היה להיות מוצר נדוש. בגלל זה יש לי מחויבות להיזכר במסע מהרגע הראשון ולהיות שם עבור המצטרפים החדשים, אם בלתת עצה ואם בלהחזיר אותם אל הקרקע, שלא יעלה להם השתן לראש.

"אני לא יכול לסבול אנשים שמחפפים ושלא עושים את שיעורי הבית שלהם. כאלה שמגיעים לסט בלי לקחת בחשבון לאן הם הגיעו ומה עומד על הכף. הם כבר מגיעים לסדרה מצליחה ולוקחים את זה כמובן מאליו, אבל חלקנו בנינו את הסדרה מהיסודות. נדרשת מידת מה של ענווה. מי שרק מתבשם בתהילה - לא מחזיק מעמד".

האם לדעתך הסדרה אחראית לפופולריות של ז'אנר הזומבים בקולנוע ובטלוויזיה?

"אני זוכר שהוזמנתי לאודישן, לפני שעלתה הסדרה, וכשקראתי את התסריט שקיבלתי, בכלל לא התמקדתי בנושא הזומבים. מבחינתי זה היה סיפור על אדם שמתעורר מתרדמת ומחפש את בני משפחתו, ויש גם זומבים מסביב. עבורי הם חלק שולי, בטח בעונות המתקדמות. אני חושב שהכותבים עשו החלטה נבונה כשהם הלכו קדימה ולא הסתפקו בקרבות מול זומבים - הסדרה היא הרבה יותר מזה. לצופים מעניין לגלות מדי פרק מי לא ישרוד, כמו מודחים בתוכנית ריאליטי. 'המתים המהלכים' היא קצת כמו 'אי האהבה' - מפרק לפרק הצופים מגלים מי חבר למי, רק שבמקום ביקיני וקוביות בבטן לנו יש זומבים.

"צופים שהתמידו בצפייה בסדרה גילו את הסיפור האמיתי, את הדינמיקה בין אנשים זרים שלא בהכרח מחבבים זה את זה אבל נאלצים לסמוך אחד על השנייה. אתה זוכה לצפות באבולוציה של הדמויות, וזה המרכיב שהופך את הסדרה למעניינת עבורי גם אחרי יותר מעשור.

"במסעות הקידום של 'המתים המהלכים' הגענו לכנסי מעריצים בכל העולם. היינו בספרד בכנס מעריצים ענק, והרגשתי כאילו אני מופיע על בימת וודסטוק. ביפן המשטרה העיפה עשרות נערות על הרצפה כי הן השתוללו מלראות אותנו. פגשתי לאורך השנים מעריצים שאני שומר איתם על קשר ברשתות החברתיות".

המטרה: להגיע לישראל

לצד הסדרה, רידוס גם מככב זה חמש עונות בסדרה דוקומנטרית הרפתקנית, שבמסגרתה הוא יוצא למסע רכוב על אופנוע עם אורחים כמו השחקן ג'וש ברולין והקומיקאי דייב שאפל. "ההשראה לסדרה היא השף אנתוני בורדיין ותוכנית המסעות הקולינריים שלו", אומר רידוס על השף האמריקני, ששם קץ לחייו לפני שלוש שנים. "הערצתי אותו. צפיתי לאחרונה בסרט תיעודי חדש על חייו, ועלו לי המון זיכרונות ממנו".

יש תוכניות לביקור בישראל?

"אני מאוד רוצה להגיע לישראל, ולצלם שם את אחד מפרקי הסדרה שלי. כשהמפיקים שואלים אותי לאן עוד אני רוצה לצאת למסעות - ישראל תמיד ברשימה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר