"קופה ראשית": קרן מור בשיא תפארתה

כוכבה שביט היא הכוכבת האמיתית של הסדרה האהובה, ואין טעם להתווכח על זה • אבל לא בהכרח בזכות הבדיחות שכותבים לה, אלא בעיקר בזכות השחקנית הוורסטילית שמגלמת אותה • עם קריירה מפוארת מאחוריה, זוהי הדמות הטובה ביותר שלה

"קופה ראשית", צילום: כאן11

כוכבה שביט היא הכוכבת האמיתית של "קופה ראשית", ואין טעם להתווכח על זה. לכוכבת של סופרמרקט שפע יששכר יש קלאס. טייץ צבעוני, שיער מתוקתק, אודם כבד על השפתיים, סיגריה ביד ודיבור נגוע. היא סוחבת על עצמה את כל התכונות הכי סטריאוטיפיות שמאפיינות צ'חלה מוגזמת. מזרחית, קולנית, עצלנית, וולגרית שפולטת כל מה שעובר לה בראש, בלי טאקט ובלי לעשות חשבון. והיא גם לא צובעת שורשים. בוטה ומניפולטיבית, שקרנית ואגואיסטית, מכיסא הקופאית היא שולטת על הג'ונגל שנקרא סופרמרקט. כולם מפחדים ממנה, אבל בו בזמן רוצים להיות החברים הכי טובים שלה.

יש לה פרצוף של מישהי שרק מחפשת דרמות וסקנדלים, ואם אין כאלה אז היא ממציאה אותם. בשני פרקי הבכורה של העונה השלישית, ששודרו אמש בכאן, יצרה כוכבה מחלוקות וצחוקים, גרמה למבוכה ולפיטורים, וגם כמעט הגשימה חלום "לחלע את הפרצוף" לבוסית המעצבנת, שירה שטיינבוך. היה זה עוד יום שגרתי עבורה.

ולמרות התכונות הללו, או אולי בזכותן, נוצר מצב שבכל אינטראקציה שכוכבה מנהלת לאורך הפרקים - הצופה בעדה. היא כוכב השביט של "קופה ראשית", וגם סוג של אנטיתזה ללובה הקופאית המיתולוגית שגילם טל פרידמן ב"ארץ נהדרת". אחת עולה חדשה, מרובעת, מנומסת וממסדית, השנייה היא הישראלי המכוער במלוא הדרו. מאז לובה לא נראתה קופאית כזו עוצמתית בטלוויזיה הישראלית.

אבל כוכבה כוכבה שביט היא הכוכבת האמיתית של "קופה ראשית", ואין טעם להתווכח על זה. הדמות שהיא מגלמת מאפשרת לה להשתחרר ולהתפרע, להשוויץ בכישרון ההצחקה שלה, ולהיות קרן מור הפרובוקטיבית והמוגזמת שהיא.

ההנאה שהיא שואבת מהדמות נשפכת על המסך, וזה רק מקפיץ עוד יותר את איכותה. מאחוריה קריירה ארוכה ומפוארת, אבל קרן מור רק משביחה עם הזמן. כוכבה הקופאית היא הדמות הכי טובה שלה עד היום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר