מנכ"ל איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה: לא לשדר את הראיון עם משה אבגי

איתמר איבטן קורא שלא להביא לשידור את דבריו של השחקן שאמורים לקבל במה הערב בתוכנית "המקור" • "ערוץ 13 מאפשר הערב למשה איבגי לחזור לזירת הפשע"

משה איבגי בבית המשפט, צילום: מישל דוט קום

הערב (שלישי) ישודר במסגרת תוכנית התחקירים "המקור" ברשת 13 ראיון עם השחקן משה איבגי - ונראה שיש מי שלא מעוניין בכך. מנכ"ל איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה, איתמר אביטן, קורא היום לזכיינית שלא לשדר את הראיון עם השחקן, שהורשע לאחרונה בעוון מעשים מגונים והטרדות מיניות כלפי נשים. זאת על מנת שלא לאפשר פיתחון פה עבור מי שהואשם והורשע בסדרה של עבירות.

״ערוץ 13 מאפשר הערב למשה איבגי לחזור לזירת הפשע, להשתמש בבמה הטלוויזיונית כדי להצטדק ולפגוע שוב בנשים", כתב אביטן בהודעה רשמית מטעמו. "אם איבגי רוצה להתנצל על מעשיו הנלוזים - שיעשה זאת ברשתות החברתיות ולא על גבי הסט, אותה במה שבה ביצע מעשים מגונים והטרדות מיניות. כלי התקשורת חייבים להיות קוליגיאליים כלפי אותן צלמות, מקליטות, מפיקות, עוזרות במאי, מאפרות ומלבישות שצריכות לצפות, להלביש, להפיק או לערוך את המטריד מינית".

ההאשמות כלפי איבגי, עד אז מבכירי השחקנים בישראל במשך עשורים רבים, הועלו לפני כחמש שנים בתחקיר של הכתב שגיא בן נון באתר "וואלה". כאמור, בחודש מרץ האחרון הוא הורשע בבית המשפט המחוזי בחיפה בביצוע מעשה מגונה ובמספר סעיפים נוספים של מעשים מגונים והטרדות מיניות.

הוא הואשם בחמישה סעיפים של מעשים מגונים והטרדות מיניות כלפי ארבע נשים. בתחילת השנה שעברה זוכה איבגי מחמת הספק משלושה מהמקרים, אך הורשע בשני סעיפים של מעשה מגונה כלפי אחת המתלוננות. אף שעירער השחקן על פסק דינו, בית המשפט דחה את ערעורו וקבע כי יורשע בכל סעיפי האישום המקוריים נגדו.

הראיון שישודר הערב יהיה למעשה הראשון שיאפשר לאיבגי להגיב על ההאשמות ועל החלטת בית המשפט. זאת לאחר מספר חודשים בהם תיעדה אותו העיתונאית חן ליברמן, שהייתה גם בין הראשונות לדווח על ההאשמות.  בפרומו לתוכנית נראה איבגי כשהוא אומר: "כל כך הרבה אנשים ביקשו ממני לדבר. כעבור חמש שנים אני מרגיש שאני פשוט צריך לשחרר את זה".

לאחרונה שודר תחקיר בנושא בתוכנית "עובדה עם אילנה דיין", שבו התראיינו נשים שהוטרדו על ידי השחקן.

״הראיון הצורם הזה למעשה נותן לאיבגי שוב להשתמש בכוח שלו", מוסיף אביטן. "מטרת מהפיכת ה-Metoo היא לנקות את הזירה הציבורית והתקשורתית מאדם שכזה. אולפן הטלוויזיה, סט הצילומים צריך להיות נקי מהתופעות הללו של יחסי מרות, הטרדה מינית או חלילה אונס״.

ממערכת "המקור" נמסר בתגובה: "חן ליברמן ותוכנית 'המקור' ערכו תחקיר מדוקדק על פרשת איבגי. במסגרת התחקיר ייחשף תיק החקירה המשטרתי ואיבגי יעומת עם כל השאלות הקשות עליהן מעולם לא ענה. בין השאר הטרידה אותנו מאוד השאלה איך התאפשר לאיבגי לפעול כך במשך עשרות שנים. התברר כי היו עשרות ומאות אנשים בתעשיה שידעו על חלק מהמעשים, אבל אף אחד מהם לא עשה דבר. ראוי לאותה תעשיה לערוך חשבון נפש על חלקה בפרשה, וחשבון הנפש הזה יכול להתחיל בלימוד מדוקדק של העובדות, לימוד שלא יכול להיעשות בלי להכיר את עובדות המקרה וגרסתו של איבגי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר