שמתם לב שאין יותר תוכניות צרכנות בטלוויזיה, שלא מדברים איתנו כמעט על כלכלה, בטח יחסית לעבר? "תוכנית חיסכון" שהייתה תוכנית אהובה עם רייטינג טוב למדי, נעלמה. שמועות סביב היעלמותה לא חסרות: הלשונות הרעות מדברות על כך שהמפרסמים לא בדיוק אהבו שמנחיתים להם על הראש תחקירים שמראים כמה הם יקרים, גוזלים את הציבור ומחייכים כל הדרך אל הבנק אז הם עשו שריר.
הנשמות היותר טובות מדברות על כך שתוכניות צרכנות הן עסק יקר. מוציאים צוותים לשטח, משמרות עריכה. בכסף הזה ברק סרי יכול לצעוק על דדי שמחי וההיפך, במשך כמה שעות טובות ועוד יישאר עודף. אז הורידו את התוכנית מהמסך.
תוכניות צרכנות הן עניין חשוב. בעידן שבו יוקר המחיה מרקיע שחקים, בעידן שבו קניות בסופר משולות לתואר ברייכמן מבחינת המחיר, בעידן שבו טיסות לחו"ל או סתם חופשה בארץ הן עסק רק לחלק מהאנשים במדינה, בעידן בו עוד רגע מעבירים תקציב שיכול להוביל לבחירות, היינו שמחים לקבל עוד תוכניות כלכלה וצרכנות לפתוח או לסגור איתן את הערב, כדי שיסבירו לנו, ההדיוטות דבר או שניים על המצב.
אבל כאמור, מדובר בעסק מסובך ויקר. יותר קל לדוגמא, לכנס את כל העיתונאים במועדון "צוותא" בתל אביב (למה איפה חשבתם שהם יפגשו, ב"פלקה"?) ולרטון איך עוד רגע שלמה קרעי סוגר פה את התקשורת ואנחנו הופכים לדיקטטורה. לא זכור לי שראיתי ברפורמה של קרעי, שאסור שיהיו תוכניות תחקירי צרכנות בטלוויזיה הישראלית. את הגזרה הזאת לקחו על עצמם, "שומרי הסף של הדמוקרטיה הישראלית".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
![[object Object]](/wp-content/uploads/2021/01/27/08/מורידים.-נכנסים.-מתאהבים.-דף-כתבה-מובייל.png)