"משחק הדיונון" ממשיכה לשבור שיאים גם בעונתה השלישית והאחרונה שעלתה לנטפליקס בסוף יוני 2025.
הסדרה, שהחלה כדרמה קוריאנית על אנשים שנלחמים על חייהם בשורת משחקים אכזריים בשביל סכום כסף אסטרונומי, הפכה כבר מזמן לתופעה תרבותית עולמית ולמראה נוקבת של החברה המודרנית.
העונה השלישית פתחה עם נתונים חסרי תקדים: 60.1 מיליון צפיות ו-368.4 מיליון שעות צפייה בשלושת הימים הראשונים בלבד. בשבוע ההשקה דורגה "משחק הדיונון" במקום הראשון בטבלת הצפיות השבועית של נטפליקס בכל 93 המדינות בהן נטפליקס פועלת, הישג שלא היה כמותו לסדרה שלא בשפה האנגלית.
במקביל, מבחינת דירוג כל הזמנים לסדרות שלא בשפה האנגלית הנצפות ביותר בפלטפורמה, העונה השלישית נכנסה למקום התשיעי עם פוטנציאל לטפס במדרג ככל שהצפיות ימשיכו להצטבר.
העונה השלישית מורכבת משישה פרקים בלבד, מעט יותר משש שעות צפייה - קיצור שמאפשר בינג' מהיר עבור הצופים ומסביר את העלייה החדה בנתוני הצפייה.
העלילה (זהירות ספוילרים!) ממשיכה את סיפורו של שחקן מספר 456 סון ג'י-הון (לי יונג-ג'ה), שמנסה לפרק את מנגנון המשחק מבפנים, כשהפעם הדגש הוא על ההשלכות המוסריות, בגידות והמחיר האנושי של ההישרדות. העונה לא חוסכת בביקורת חברתית על קפיטליזם, תחרות וניצול, וממשיכה להציג סצנות עוצמתיות, הפקה קולנועית מרהיבה ודמויות מורכבות.
הסיום של העונה השלישית עורר עניין רב בזכות הופעת האורח המפתיעה של השחקנית זוכת האוסקר קייט בלאנשט שמגלמת את המגייסת האמריקאית למשחק. הסצנה שמתרחשת בלוס אנג'לס, לא רק מרחיבה את היקום של "משחק הדיונון" אלא גם מדגישה שהמשחקים הפכו לגלובליים.
היוצר וואנג דונג-היוק סיפר בראיונות לאתר ההוליווד ריפורטר ו-Men's Health כי בחר בבלאנשט בשל הנוכחות והכריזמה שלה, והדגיש כי ליהוק אישה אמריקאית לתפקיד נועד לייצר ניגוד מעניין לדמות הקוריאנית. "היה חשוב לנו שמי שתופיע שם תוכל להשתלט על המסך ברגע אחד", אמר, "וקייט בלאנשט היא בדיוק כזו".
הופעתה של בלאנשט עוררה גל שמועות לגבי אפשרות של סדרת המשך אמריקאית בהפקתו של דיוויד פינצ'ר, אך היוצר המקורי הבהיר כי לא קיבל שום הודעה רשמית מנטפליקס וכי הסצנה נועדה להמחיש את ההיקף הגלובלי של המשחקים ולא בהכרח להכין את הקרקע לספין-אוף. עם זאת, הוא הודה: "אם פינצ'ר ייצור גרסה אמריקאית אהיה הראשון שיצפה בזה אבל כרגע זה לא בתכנון".
מבחינת ביקורות, העונה השלישית זכתה לשבחים מהמבקרים, עם ציונים גבוהים במיוחד (90% באתר ביקורות הסרטים והסדרות הידוע Rotten Tomatoes) והוגדרה כ"שיא הסדרה" וכ"סיום עוצמתי ומרגש". יחד עם זאת, הקהל הרחב פחות התלהב: ציון הצופים ירד ל-49%, בעיקר בשל תחושת מיצוי, סיום פסימי ומוות של דמויות אהובות. בארה"ב נרשמה ירידה של 17% בצפייה הביתית לעומת העונה השנייה אך עדיין מדובר באחת ההשקות הגדולות של השנים האחרונות.
העונה הראשונה של "משחק הדיונון" עדיין מחזיקה בשיא כל הזמנים של נטפליקס עם 265.2 מיליון צפיות ב-13 השבועות הראשונים, והעונה השנייה במקום השני עם 192.6 מיליון. העונה השלישית, כאמור, כבר נכנסה לעשירייה הראשונה והמספרים ממשיכים לעלות.
ומה הלאה? לפי כל המקורות והיוצר עצמו, העונה השלישית היא גם האחרונה. למרות הדיונים הערים ברשת ותקוות מעריצים, כרגע אין תכנון לעונה רביעית, אך השמועות על עיבוד אמריקאי או ספין-אוף ממשיכות לרוץ, במיוחד אחרי הופעתה של בלאנשט.
נכון לעכשיו, כל שלוש העונות זמינות לצפייה, והסדרה ממשיכה להוות נקודת ציון עולמית בתרבות הפופ גם אם לא כל הצופים מרוצים מסוף המשחק.

