מעצימים את האגדה שיושבת על גבו של הכדורגל הישראלי כבר 54 שנים

בסדרת הדוקו של כאן, "תמיד תהיה לנו מקסיקו", יש נציגות נכבדת למרואיינים שלא היו בחיים כששיחקנו במונדיאל • אבל בסוף היא לא מפצחת נוסחה שתסלול עלייה אליו, אלא רק מעצימה עוד יותר את המיתוס מ-1970

"תמיד תהיה לנו מקסיקו". צילום: כאן 11

בעוד כשלושה שבועות ייפתח יורו 2024. ישתתפו בו מדינות כמו אלבניה, הונגריה, גאורגיה ואוקראינה, בעוד ישראל כרגיל תראה טורניר כדורגל בינלאומי מהבית. בינתיים בבית יפנטזו על עתיד חדש וייזכרו במקסיקו 1970 - הפעם היחידה שנבחרת ישראל שיחקה במונדיאל.

54 שנים חלפו, ובישראל לא פענחו איך משחזרים את ההישג. לאורך עשרות שנים ניסו לפצח מה היה הסוד, אך לא מצאו תשובה. אז השקיעו באצטדיונים ובמחלקות נוער, שלחו כוכבים לאירופה, הביאו מאמנים זרים - ותמיד התוצאה היתה דומה והכישלון מפואר.

"תמיד תהיה לנו מקסיקו", צילום: כאן 11

54 שנה זה כל כך מזמן, עד שבסדרת הדוקו של כאן, "תמיד תהיה לנו מקסיקו", יש נציגות נכבדת למרואיינים שלא היו בחיים כששיחקנו במונדיאל. אמש שודר הפרק השני (מתוך חמישה), שהתרכז בהכנות המקצועיות והסביר כיצד הפך המאמן עמנואל שפר שחקנים חובבנים לחבורה מגובשת וחזקה. הנוסחה הורכבה מעבודת הכנה אינטנסיבית, גיבוש וגישה מקצוענית. לא משהו שלא ידענו.

"תמיד תהיה לנו מקסיקו", שהופקה על ידי ערוץ הספורט, היא סדרת חובה לכל חובב כדורגל. היא מאחדת, אולי בפעם האחרונה בחייהם, את כל שחקני 1970 ומאפשרת להם לתאר את סיפורם. היא משלבת ארכיונים נדירים, מחפשת הקשרים פוליטיים, חברתיים ועדתיים - וגם מוצאת אותם, ומגלה כי לא הרבה השתנה מאז.

"תמיד תהיה לנו מקסיקו", צילום: כאן 11

בסוף הדוקו לא מפצח נוסחה שתסלול עלייה למונדיאל, אלא רק מעצים עוד יותר את המיתוס על אגדת מקסיקו 70, שיושבת כמו קוף על גבו של הכדורגל הישראלי כבר 54 שנים.

"תמיד תהיה לנו מקסיקו" | כאן 11, 22:22

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר