לא תרצו אפילו לצאת לסיבוב: כל הסדרות שישאירו אתכם בבית

מאי 2024 אמנם לא מתהדר ביותר מדי סדרות חדשות, אבל אלה שכן עולות החודש - לפחות המומלצות מתוכן - אמורות לספק לנו שעות רבות של מתח, מסתורין ואקשן אינטנסיבי • אין סיכוי שלא תמצאו מה לראות • ממליץ סדרתי - מדריך הסדרות החודשי

"המסך הירוק". צילום: יח"צ

חוקר בריטי מהמאה ה-16 שמנסה לפענח רצח במנזר מבודד; בלשית ספרדייה עם אג'נדה אישית וכואבת במיוחד; שוטר צרפתי שנקלע לבלאגן בפריז; פיזיקאי אמריקני שנלכד בממד מקביל ומנסה להציל את משפחתו מהדופלגנגר שלו; שובו המיוחל והסקסי של דוקטור הו; ואפילו חני פירסטנברג כגיבורת מלחמה שמתמודדת עם בעל שוביניסט ו...חייזרים. מאי 2024 אמנם לא מתהדר ביותר מדי סדרות חדשות, אבל אלה שכן עולות החודש - לפחות המומלצות מתוכן - אמורות לספק לנו שעות רבות של מתח, מסתורין ואקשן אינטנסיבי. קצה הכיסא קורא לכם.

1 במאי

"שארדלייק" (דיסני+)

דרמת מתח בריטית שמתרחשת בתקופת המאה ה-16 ומבוססת על סדרת ספרים מצליחה באותו שם. מת'יו שארדלייק (ארתור יוז האלמוני יחסית) הוא עורך דין אנגלי שנשלח למנזר מרוחק על מנת לחקור מקרה מוות חשוד של נציב רם דרג. מדובר כמובן ברצח, ומתברר שזה אינו מקרה הרצח הראשון במקום. תוסיפו לזה קיתונות של שקרים, מזימות, תככים ושחיתויות, ותבינו למה מיסטר שארדלייק לא רק נלחם על היושרה המקצועית שלו, אלא גם על חייו. עוד מככב: שון בין (נד סטארק מ"משחקי הכס") כרוזן תומאס קרומוול - המדינאי ששולח את שארדלייק למשימה. רק שישרוד הפעם - יש לבחור נטייה לא לשרוד סדרות עד סופן. 4 פרקים.

8 במאי

"חומר אפל" (אפל TV+)

ג'ואל אדגרטון וג'ניפר קונלי מככבים בסדרת המד"ב החדשה והמדוברת של אפל, שמבוססת גם היא עד ספר באותו שם. אדגרטון מגלם את ג'ייסון דסן, פיזיקאי אמריקני שנלכד בתוך ממד מקביל של חייו. הוא מנסה לחזור לממד שלו כדי למנוע מהכפיל האלטרנטיבי המרושע שלו  - שהתחלף איתו בממדים, החצוף - לפגוע במשפחתו (או לחלופין להרגיש יותר מדי בבית). קונלי היא דניאלה דסן, אשתו של ג'ייסון שקולטת שמשהו לא כשורה אבל לא מעלה על דעתה שבעלה הוא בעצם דופלגנגר מרושע, והטריילר המבטיח מציג כמה חזיונות אפוקליפטיים מרשימים שלא היו מביישים שובר קופות הוליוודי. נו, בכל זאת אפל. אנחנו לגמרי שם. 8 פרקים.

10 במאי

"שקרים מהעבר" (דיסני+)

עוד דרמת מתח שעוסקת ברצח, אבל הפעם היא מגיעה מספרד. 25 שנים אחרי שמאטי נעלמה במהלך טיול תיכון, מתגלים שרידי גופתה במערה באי מיורקה. אחותה הצעירה של מאטי, שהיא במקרה גם חוקרת משטרה, יוצאת לפענח את התעלומה, ובמקביל כל חברותיה של מאטי נפגשות לרגל מאורע מרגש שקשור לאחת מהן. החדשות המצמררות מכניסות אותן לסחרור, ועד מהרה מתברר שאף אחת מהן לא באמת הצליחה לשכוח את ההיעלמות המסתורית ההיא. הכי לא ספויילר: כן, הן מסתירות שקרים מהעבר. ועוד איזה שקרים. חכו חכו. 6 פרקים.

11 במאי

"דוקטור הו" (דיסני+)

הגלגול הנוכחי של סדרת המד"ב האייקונית נוחת בשירות הסטרימינג של דיסני. אף שמדובר בעונה ה-40 של הסדרה על כל גרסאותיה ובעונה ה-14 שלה מאז הריבייבל ב-2005, בדיסני החליטו לחסוך מאיתנו (ובעיקר מצופים חדשים וצעירים יותר) את הבלבול ופשוט להגדיר את ההפקה הזו כעונה הראשונה של הדוקטור החדש, שמגולם הפעם על ידי שוטי גטווה הכריזמטי (אריק מ"חינוך מיני", שלגמרי היה צריך ספינאוף משלו). כשהוא מגובה במלווה שלו, רובי סאנדיי (מילי גיבסון, המוכרת בעיקר מהופעתה באופרת הסבון הוותיקה "קורוניישן סטריט"), יוצא הדוקטור - בנוהל הרגיל - לסדרת הרפתקאות סהרוריות חובקות זמן וחלל, החל מתקופה הפרהיסטורית ועד לעתיד קודר ושסוע קרבות. היוצרים מבטיחים שהדוקטור עומד לפגוש את היריב הכי חזק שלו אי פעם, ואנחנו רק מבקשים לשמור לנו מקום בטארדיס, כי אין סיכוי שנפספס את זה. 8 פרקים.

16 במאי

"המסך הירוק" (yes)

דרמת מסתורין תקופתית שמתרחשת בארה"ב בשנות ה-50 של המאה הקודמת, ועוסקת בשוביניזם, במיזוגניות ו...בחייזרים?! "המסך הירוק" מסתמנת כאחת הסדרות היותר מסקרנות (ובואו, גם המשונות) שיעלו השנה על המסכים, והטריילר רק מחזק את ההשערות האלה. ג'ון לנגוויזמו הוא סוכן FBI שעוסק בדברים סודיים שהשתיקה יפה להם, ולא אחרת מחני פירסטנברג מגלמת את אשתו - גיבורת מלחמה שחוזרת הביתה ומתבקשת "לדעת את מקומה". תהיו בטוחים שהסטטוס קוו הזה לא יחזיק מעמד יותר מדי זמן. ולא, לא צחקנו לגבי החייזרים, שכן יש למיני-סדרה הזו טוויסט מדע בדיוני שטרם נחשף במלואו. ספוקי. 8 פרקים.

* שם הסדרה באנגלית היא "The Green Veil". אין להתבלבל בינה לבין "The Veil", הפקת מתח ומסתורין אחרת לגמרי בכיכובה של אליזבת' מוס, שמושקת ב-Hulu (ארה"ב) בימים אלה ממש וצפויה להגיע לדיסני+ בחודשים הקרובים.

26 במאי

"צוות פריז" (HOT)

דרמת פשע משטרתית צרפתית. סעיד (סופיאן חאמס, "חמישה ימים בנובמבר") הוא מפקדה של יחידה משטרה מובחרת, הנלחמת בפשע המאורגן ובטרור ומורכבת מצוות של אנשי חוק צעירים ונחושים. אחרי שמלחמת כנופיות מאיימת להבעיר את רחובות פריז, סעיד לוקח על עצמו את המשימה להפיל את הכנופיות מבפנים - כשערכיו המוסריים עומדים למבחן. הטריילר מבטיח הרבה אקשן מחוספס, אז שמישהו יגיד לאמילי לא לצאת מבית הקפה שלה. 8 פרקים.

https://www.youtube.com/watch?v=Rft8vu6imVk

חוזרות ושוות

העונה השנייה של "אורות כחולים" תשליט צדק בסגנון אירי ב-1 במאי ב-yes; העונה הרביעית של "אלכסה קרואו: בלשית פרטית" תשוב לפצח תעלומות ב-1 במאי ב-yes; העונה השלישית של "Hacks" תנסה (ובשאיפה גם תצליח) להצחיק אותנו ב-7 במאי ב-yes; החלק הראשון של העונה השלישית של "בית ספר יסודי אבוט" יעשה לכם, ובכן, בית ספר ב-8 במאי בדיסני+; העונה השנייה של "המרעה המערבי" תמשיך לשחק לכם עם הראש ב-16 במאי באמזון פריים וידאו; העונה השישית של "אף.בי.איי" - כמו גם העונה החמישית של "אף.בי.איי: מבוקשים" והעונה השלישית של "אף.בי.איי: אינטרנשיונל", יעלו כולן ב-yes ב-26 במאי, כך שאין באמת סיכוי להימלט מזרועות הבולשת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר