מעצרים ב-3 בבוקר ושיחות עם עצורים: כוכבת "הפליליסטיות" בראיון מיוחד

אור בן שאנן מככבת בדוקו-ריאליטי של רשת, וידועה כפרקליטה שמייצגת בעיקר עבריינים דרומיים • "אני רגילה לעבוד רק עם גברים"

אור בן שאנן. צילום: מתוך הפליליסטיות

בזמן שחברותיה לתוכנית מתלבטות בין רכבי יוקרה - משתתפת "הפליליסטיות" (ימים ראשון ורביעי ברשת 13) עו"ד אור בן שאנן מעדיפה את הפשטות ואת גובה העיניים. היא בת 35, גרושה, דמות ידועה בבאר שבע שמייצגת בעיקר עבריינים דרומיים.

"פגשתי את ההפקה בדיוק ביום שבו התגרשתי, ולא ידעתי לאן אני נכנסת, אבל הגעתי לפגישה", היא מספרת. "שאלתי אותם בסוף: איך אני נראית? כמו מישהי שהתגרשה הרגע? הם אמרו לי לא. הסברתי שלהיות עורכת דין זה לדעת לנתק רגש, ופה הם נדלקו עלי".

משתתפות "הפליליסטיות", צילום: רן יחזקאל

התלבטת אם להשתתף?

"אמרו לי: אנחנו עושים סדרה על עורכות הדין הכי טובות, ולא יכול להיות שלא תהיי שם. באותו הרגע מידת הגאווה השתלטה עלי והפילה אותי. חודש אחרי כבר היינו בצילומים".

למה הפילה?

"היה לי קשה בהתחלה, כי אני קצת שונה בנוף שם. אני מאוד פשוטה באופי שלי, אני יותר עממית ואני רגילה לעבוד רק עם גברים, ופתאום הביאו לי שש נשים, כל אחת בצבע.

"מנגד, הם באו לי בול בזמן, כי אהבתי מאוד את בעלי ולא רציתי להתגרש, ובשנה שאחרי הגירושים הם העסיקו אותי ולא נפלתי לעצבות. שלוש שנים התלבטתי אם להתגרש. אני דרומית, וקשה מאוד לפרק פה בית".

רוב המשתתפות בסדרה גרושות, את חושבת שיש קשר למקצוע?

"חד־משמעית כן. אנחנו נשים שעובדות עם הרבה גברים, יש הרבה התעסקות עם גברים וזה לא תמיד פשוט ומתאים לכל אחת. חוץ מזה, אנחנו עובדות 24 שעות ביממה, מעצרים ב־3:00 בבוקר, שיחות עם עצורים, וזה לא אידיאלי. אני לא התגרשתי בגלל העבודה שלי, התגרשתי מסיבות אחרות".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Or Ben Shanan (@or_ben_shaanan)

מה השוני שלך מהבנות האחרות?

"מוזר קצת להעיד על עצמי, אבל אני יותר צנועה מהן ופחות ערמומית. לקוח שלי אמר לי שזה כמו לקחת לב של כבש ולזרוק אותו לכלוב של טורפים.

"אני מאוד פשוטה ומתרכזת בשלי, וקשה לי לפעמים לעבוד מול ראוותנות. אני מכירה את הבנות, והרגשתי שחלקן הציגו בצילומים משהו אחר מהמקצוע. קשה לי עם זה. אני באה לעשות צדק, לא להציג משהו אחר בטלוויזיה".

אילו תגובות את מקבלת?

"אנשים מרימים לי. חן מאירי נותנת לי כזו קונטרה שמכוונים חיצים אליה, ואני מקבלת פרגון. אומרים לי שאני פשוטה, צנועה ושחקנית נשמה. אני מאוד מאמינה בשיקום, ואנשים מתחברים לזה. המטרה שלי היא שאנשים יראו שעל כל אחד שאני מייצגת, אפשר ללמד גם זכות. לדעת למצוא משהו טוב בכל אחד".

אמרו לך שאת מזכירה את אילנית לוי?

"אמרו לי את זה כמה פעמים. אחלה אילנית לוי, זו מחמאה. כולה לב, פשוטה. מרוקו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר