החופרת- נעמה אלחדד

"לפתוח את סיפור החיים שלי זה להיות כמעט ערומה"

חוזרים לאולפן עם "החופרת" • עו"ד נעמה אלחדד, כוכבת הדוקו-ריאליטי "הפליליסטיות" הגיעה לאולפן "ישראל היום" • בשיחה עם שיר זיו מדברת אלחדד על מחירי הקריירה: "העדפתי לעבוד בלי סוף, ולא בררתי כמעט אף תיק"• על הילדות בירוחם • גירושיה ומותו של אביה • הכמיהה לילד והגבר האידיאלי • האזינו לפרק החדש של "החופרת"

"התחום שלנו מאוד אפל, זה לא המיינסטרים של החברה", אומרת נעמה אלחדד (39), עורכת דין פלילית, בריאיון לשיר זיו. אלחדד מובילה את הסדרה "הפליליסטיות" ברשת 13, העוקבת אחרי עבודתן וחייהן האישיים של עורכות דין המייצגות את ראשי משפחות הפשע בישראל. "אף אחד לא נולד עבריין, אף אחד לא נולד פושע", מכריזה אלחדד, ומסבירה איך הגיעה לעסוק במקצוע עליו חלמה מילדות. "גדלתי בירוחם, זה מקום שאת רואה בו אוכלוסיות מוחלשות והייתה לי אינטראקציה עם כל מגוון האוכלוסייה. הכרתי את הרחוב".

שיר זיו ונעמה אלחדד. "זה ריסק אותי. האשמתי את עצמי", צילום: מערכת ישראל היום

מזה חמש עשרה שנים עוסקת אלחדד בעולם הפלילים ובעבר כיהנה גם כמרצה למשפט פלילי באוניברסיטאות. בריאיון היא מספרת על הקשיים שהיו בתחילת הדרך ועל האופן בו נתפסה. "דיברו עליי ואמרו,'היא בטח מעבירה מסרים בין עבריינים בגלל זה לוקחים אותה', 'היא בטח מחדירה דברים לתוך כלא'. בסדר, אז תגידו". היא מספרת על עבודתה עם משפחות חרירי, ג'רושי ובר מוחא, "אני לא מייצגת אנשים נורמטיביים, אני מייצגת אנשים שבאים עם גבנת מטורפת, ארסנל שלם בעולם הפשע. להצליח איתם הכי קשה. הם נתפסים כאנשים הכי מסוכנים."

ואת לא מפחדת?

"לא. אני לא מפחדת מסיבה מאוד פשוטה, אני מספיק שנים איתם בשביל להבין שלאנשים האלה יש סוג של נאמנות בנוגע לייצוג שלהם". אלחדד חוזרת בריאיון גם להפלה שחוותה בעודה מציגה בדיון בביהמ"ש. "זה ריסק אותי. האשמתי את עצמי. אמרתי לעצמי, למה קיימת 5 דיונים באותו יום?!", היא נזכרת ומספרת על הכמיהה לאמהות, רגע לפני גיל ארבעים: "אני מאוד מקווה שלא פספסתי את הרכבת, ואני מקווה שאזכה להגשים את הדבר הזה".

בריאיון משתפת אלחדד בגילוי לב על הפצע שהותיר בה מותו של אביה ("לא התאוששתי. הוא הדבר הכי משמעותי שהיה ויהיה בחיים שלי"), על הקולגות מהסדרה והקונפליקטים ביניהן ועל גבר חלומותיה, לו היא מחכה. "אני רוצה זוגיות כנה, טובה. אדם שידע להעריך את הדרך הארוכה והקשה שאני צועדת בה הרבה מאוד זמן. שידע לראות אותי, את נעמה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו