כל מה שצריך לדעת על העונה החדשה של "האנטומיה של גריי"

הסדרה המצליחה תשוב בקרוב לעונתה ה-20, וכבר אפשר לחתוך את המתח באוויר בסכין מנתחים • מתי זה יקרה? כמה פרקים יהיו בעונה המקוצרת? מי יצטרף, מי יעזוב, אילו קווי עלילה ייזנחו, והכי חשוב - האם מרדית' באמת תלתה לנצח את חלוק המנתחים שלה? • כל התשובות לפניכם

עדיין צריכה למצוא תרופה. אלן פומפאו כמרדית' גריי ב"האנטומיה של גריי"

תקבעו תור: שביתות התסריטאים והשחקנים שפקדו את הוליווד בשנה שעברה לא פסחו, כמובן, גם על "האנטומיה של גריי", שהפקתה הופסקה עם פרוץ העיצומים. לרוב, עונות חדשות של סדרות פריים-טיים אמריקניות מושקות בארה"ב בחודשי סתיו, כך שאלמלא השביתות, העונה ה-20 הייתה אמורה לעלות לשידור כבר בספטמבר או אוקטובר הקודמים. עם זאת, בשל העיצומים, העונה החדשה תושק בצפון אמריקה רק ב-14 במרץ - לא פחות מעשרה חודשים לאחר סיום העונה ה-19.

תקבעו תור. "האנטומיה של גריי", צילום: יחסי ציבור

סטאז' קצר במיוחד: גם כמות הפרקים של העונה הקרובה קוצצה משמעותית בגלל השביתות. בעוד שעונה ממוצעת כוללת כ-24 פרקים, בית החולים "גריי סלואן" יפעל השנה במתכונת חירום מצומצמת במיוחד של עשרה פרקים בלבד.

יש רופאים בחדר? כן, והרבה. למען האמת שכולם. החדשות הטובות (או הרעות, תלוי אם מישהו מהצוות לא בא לכם כל כך בטוב), הן שככל הידוע כרגע, אף דמות קבועה לא תנטוש את "האנטומיה של גריי" בעונה החדשה - לפחות לא בפרקים הראשונים. אז נכון שאנחנו עדיין תלויים באוויר עם הקליפהנגר של העונה הקודמת, שמעמיד את חייה של טדי (קים רייבר) בסכנה, אחרי שהתמוטטה בחדר הניתוח. עם זאת, מכיוון שכבר דווח בארה"ב כי השחקנית הוחתמה על חוזה מלא לעונה ה-20, ההערכות הן שהיא תשתתף בחלק ניכר ממנה - אפילו אם לא תשרוד בסופו של דבר. ניחוש מושכל שלנו: היא תשרוד כמו גדולה.

נוסף על כך, אף שבטיזר הטרי של העונה העתידית אמנם לא מוצגות יותר מדי סצנות חדשות, באחת מהן שדווקא כן נחשפה אפשר לראות את ניק (סקוט ספידמן) הזועף שואל את נבחרת הרופאים החדשים את מי מהם הוא צריך לפטר. עוד השערה שלנו: אף אחד מהם לא יחתום בקרוב בלשכת האבטלה או יילך לעבוד בבר של ג'ו, שכן סימון (אלכסיס פלויד), בנסון (הארי שום ג'וניור), ג'ולז (אדלייד קיין), מיקה (מידורי פרנסיס) ולוקאס (ניקו טרהו) אמורים להיות העתיד של "האנטומיה", אם וכאשר הסדרה תחודש לעונות נוספות.

רגע, זה אומר שגם מרדית' גריי נשארת? בהחלט, וזה אפילו לא סוד. אלן פומפאו תשתתף גם בעונה ה-20 של "האנטומיה", אף שמספר הפרקים שבהם תופיע עדיין אינו ידוע. עם זאת, אנחנו כן יכולים לומר בוודאות שהיא תבליח לפחות בשני פרקים: בפרק הראשון של העונה, ובפרק נוסף שביימה השחקנית/מפיקה דבי אלן. כזכור, תפקידה של פומפאו צומצם משמעותית בעונה הקודמת מפני שהשחקנית ביקשה להרחיב את אופקיה המקצועיים, אבל באמת חשבתם שמרדית' עשתה את הוויפל האחרון שלה? להזכירכם, היא עדיין צריכה למצוא מרפא לאלצהיימר (אחרת בשביל מה היא עזבה לבוסטון?), ואנחנו עדיין מייחלים לעוד מפגש עם הבסטי (או ליתר דיוק ה-Person) כריסטינה, לפני היציאה לפנסיה. סגירת מעגלים וכו'.

יחתמו אבטלה? הרופאים החדשים של "האנטומיה של גריי", צילום: יח"צ

אז מה בכל זאת ישתנה? שני דברים, שנובעים בעיקר ממהלכים מאחורי הקלעים. קודם כל, קריסטה ורנוף, השואו-ראנר תעזוב את "האנטומיה של גריי" אחרי שש עונות בתפקיד. היא תפנה את מקומה למנהלת חדשה, מג מריניס, שהחלה את עבודתה בסדרה כעוזרת הפקה כבר בעונה השלישית, ותקבל כעת את התפקיד הבכיר. תפקיד השואו-ראנר, בין היתר, הוא לקבוע את קווי העלילה המתמשכים של הסדרה, ולא מן הנמנע כי מריניס תביא איתה רוח יצירתית רעננה.

פרקי קרוסאובר עם סדרת הבת, צילום: יח"צ

ההבדל החשוב הנוסף הוא שפרקים חדשים של "תחנה 19", סדרת הבת של "האנטומיה", ישודרו העונה בארה"ב מיד אחרי פרקים חדשים של סדרת האם, ולא לפניהם כפי שהיה עד כה. משמעות הדבר היא שאם בעבר היו לא מעט פרקי קרוסאובר וקווי עלילה משותפים לשתי הסדרות, שבהם הובאו לבית החולים נפגעי שריפות מ"תחנה 19" - זה כבר בלתי אפשרי מבחינה טכנית. כמו כן, העונה השביעית של "תחנה 19", שתושק גם היא בארה"ב ב-14 במרץ, תהיה האחרונה שלה. בשל כך אולי התקבלה החלטה להשקיע בה פחות, שכן קרוסאוברים הם חתיכת השקעה.

עוד משהו? רק בריאות לכולם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר