"האנטומיה של גריי": הכל על סצנת הפרידה המטומטמת מאלן פומפאו

בפרק בו עזבה מרדית' גריי את הסדרה הוותיקה שהובילה, היינו עדים לעזיבתה שנעשתה באופן כל כך מטופש, עד שהוא כמעט ראוי לדמותה המרגיזה שלא באמת תחסר לנו • זהירות: ספוילרים

מרדית' גריי נפרדת מבית החולים, צילום: ABC באדיבות yes

"האנטומיה של גריי" משפריצה דם ורגשות מכל עבר. רגע אחד מטופלת מחזירה את נשמתה, וכעבור סצנה הרופאה חוזרת להתעסק בדילמות של החיים. נגיד, מדוע החבר שלה לא אמר לה בחזרה שהוא אוהב אותה. אלו חייה של מרדית' גריי כבר 19 עונות בבית החולים המפונפן של שונדה ריימס. זוהי מהות "האנטומיה" מראשית ימיה ועד שהפכה לאחת מהדרמות הוותיקות בטלוויזיה.

"האנטומיה" היא מערבולת של רגש עם דמויות שמתמרנות בין השתלת לב לתינוק למערכות יחסים מטלטלות, בין הצלת חיים לאהבה נכזבת. ומרדית' גריי (אלן פומפאו) הייתה העוגן של פסטיבל הבכי מאז הפרק הראשון. עכשיו היא כבר לא. בפרק ששודר בסוף השבוע בארה"ב (זמין מהבוקר ב-VOD של yes) עזבה דמותה את בית החולים. מהיום תיקרא התוכנית "האנטומיה בלי גריי".

"האנטומיה של גריי", צילום: ABC באדיבות yes

אבל גריי לא מתה. היא עברה לבוסטון ותחזור לסצנות בפרק סיום העונה. היא תמשיך לקריין את הפרקים, ובעתיד נקבל עוד הופעות אורח. אין על מה להתאבל. גריי היתה הפרצוף של "האנטומיה", למרות היותה דמות אומללה, אנוכית ומתנשאת; היא עשתה את הסדרה לאיקונית, אף שהיו דמויות אהובות ממנה.

סצנת הפרידה מד״ר גריי באדיבות yes ו- STINGTV

הדרך שבה נפרדה הייתה סמלית (זהירות, ספוילר). בסצנה האחרונה מרדית' ישבה במטוס לבוסטון, הטלפון צלצל ואהוב ליבה תפס אומץ והודה: "אני אוהב אותך". אבל היא לא הייתה מסוגלת להתמודד עם הצהרות האהבה והשיבה בפתטיות, לפני שניתקה: "אני מצטערת, אני לא שומעת אותך טוב, אתה קטוע".

ככה הסתיימו 407 פרקים. ככה תמה מורשת מרדית' גריי - בצורה מטומטמת ועלובה. האמת, פרידה ראויה לדמות מעצבנת.

"האנטומיה של גריי" (עונה 19, פרק ‪yes VOD ,(7‬

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר