לא תוכלו לקום מהספה: כל הסדרות הכי שוות שירתקו אתכם

למרות המציאות הנוראית: בין אם אתם אנשים של בינג' סופ"ש או שוחרי תרבות מהדור הישן שמעדיפים לצפות בפרק בשבוע, ריכזנו עבורכם את מיטב הסדרות והעונות החדשות שעולות לאוויר - שאולי, רק אולי, יעזרו לכם לנקות מעט את הראש • "ממליץ סדרתי" - מדריך הסדרות החודשי לדצמבר

"לביאות". צילום: יח"צ

הקאמבק המרגש של הפסיכולוג הכי מפורסם בטלוויזיה, יחידת לוחמה בטרור שמורכבת רק מלוחמות נועזות (ומכמה שמות הוליוודיים נוצצים במיוחד), התשובה האמריקנית של דיסני להארי פוטר, וגם שתי מיני-סדרות בריטיות שמסתמנות כמותחות ונועזות. מודים, דצמבר 2023 לא מביא איתו יותר מדי בשורות טלוויזיוניות. תאשימו את השביתות בהוליווד ואת העובדה שגם ככה מדובר לרוב בחודש חלש - אבל בכל זאת מצאנו בו כמה פרמיירות מסקרנות, שאולי יפתיעו לטובה. הממליץ הסדרתי תמיד מסתכל על חצי הסוללה המלאה בשלט.  

8 בדצמבר

"פרייז'ר" - yes

מבין כל הריבוטים, הריבייבלים וסדרות ההמשך של השנים האחרונות, הקונצנזוס הכללי הוא ש"פרייז'ר" היא אחת המוצלחות בטרנד. הפסיכולוג הרדיופוני פרייז'ר קריין (קלסי גראמר) חוזר לבוסטון אחרי שני עשורים (התקופה שחלפה מאז שהסדרה המיתולוגית המקורית שהסתיימה) ופותח דף חדש בחייו: הוא מתחיל לעבוד כפרופסור באוניברסיטה יוקרתית, משתכן באותו בניין שבו גר בנו לוחם האש, מחפש אהבה חודשה כרווק טרי, ועם קצת עזרה מבני משפחתו וחבריו - מוכן ומזומן לטרוף את החיים גם בגילו המתקדם.

נוסף לגראמר, גם ביבי ניוורת' ופרי גילפין חוזרות לגלם את האקסית המיתולוגית לילית' ואת הקולגה רוז בהתאמה, אבל לרוע המזל דיוויד הייד פירס (ניילס, אחיו של פרייז'ר) לא שב לסדרה החדשה, כמו גם ג'ון מאהוני (מרטין, האבא), שהלך לעולמו לפני כמה שנים. כך או כך, הפרקים שכבר שודרו בארה"ב קיבלו ביקורות סבירות בהחלט, ואנחנו מחזיקים אצבעות גם לריבייבל המתבקש של "חופשי על הבר" (ש"פרייז'ר", כידוע היא ספינאוף שלה). 10 פרקים.

 10 בדצמבר

"אשתו לשעבר" - yes

דרמת מתח בריטית מורטת עצבים, שככל הנראה תדיר שינה מעיני לא מעט צופים. טאשה נשואה באושר לג'ק - בעל נאה, עשיר ונחשק. הם מתגוררים בבית גדול ומפואר, הורים לתינוקת מקסימה והחיים שלהם נראים די מושלמים, אבל האמת היא שהמציאות רחוקה מכך; משום מה, ג'ק שומר על קשר יומיומי הדוק עם האקסית שלו, ג'ן, ואפילו יש לה גישה חופשית לביתם. ג'ק אמנם מיתמם ומנסה להרגיע את טאשה בטענה שהנוכחות של ג'ן היא לגמרי חסרת משמעות, אבל בואו - אם הוא היה דובר אמת ולא נוקט בטכניקות גזלייטינג יצירתיות, הסדרה הזו הייתה משעממת מאוד (ותהיו בטוחים שהיא לא). 4 פרקים.

14 בדצמבר

"הלביאות: מבצעים מיוחדים" - yes

ניקול קידמן, זואי סלדנה ומורגן פרימן מככבים בהפקת האקשן והריגול הנוצצת הזו, מבית היוצר של טיילור שרידן ("ילוסטון"). ולא, לא טעינו - מדובר בסדרת טלוויזיה ולא בסרט קולנוע.

"הלביאות" היא למעשה יחידת לוחמה בטרור ניסיונית של ה-CIA, שכל חברותיה הן נשים נועזות. בראש הצוות עומדת ג'ו (סלדנה), שכפופה לבוסית המעונבת שלה קייטלין (קידמן), ואילו פרימן מגלם את מזכיר המדינה האמריקני. הבנות נלחמות ללא מורא בכוחות הרשע הנבזיים של המזרח התיכון, ובין לבין גם מנסות לאזן את חייהן האישיים רוויי התהפוכות, שלפעמים מתנגשים בחיים המקצועיים שלהן. עונה שנייה טרם הוכרזה ולא בטוח שהיא אכן תופק, אבל לא צריך להילחץ מפני שהעונה הנוכחית לא מסתיימת בקליף האנגר והעלילה פחות או יותר מגיעה לסיומה הטבעי. דרך אגב, הסדרה מבוססת באופן חלקי על פרויקט אמיתי, שהושק על ידי צבא ארה"ב בתקופת מלחמת עיראק. 8 פרקים.

20 בדצמבר

"פרסי ג'קסון והאולימפיים" - דיסני+

סדרת הדגל החדשה של דיסני לחודש זה דווקא לא מתרחשת ביקומים של מארוול או "מלחמת הכוכבים", אלא מחזירה למסך את מותג הפנטזיה "פרסי ג'קסון" (קצת כמו הארי פוטר, רק עם אלים מהמיתולוגיה היוונית וגיבור אמריקני במקום בריטי). צמד סרטי הקולנוע מתחילת העשור הקודם די נשכחו מהתודעה, ועכשיו הגיע הזמן לסיבוב נוסף - הפעם בהפקת סטרימינג מושקעת מאוד.

בשני משפטים וחצי: זאוס, אבי האלים, מאשים את פרסי ג'קסון, אל-למחצה בן 12 שלא יודע שהוא כזה, בכך שהוא גנב את הברק שלו. פרסי לא אומר נואש ומגייס את שני חבריו הטובים למסע חיפושים במטרה להשיב את הברק האבוד, למנוע מלחמה כוללת בין אלים ומפלצות, ואולי גם לגלות את ייעודו האמיתי בחיים. הסיפור של כולנו.

21 בדצמבר

"הזוג ממול" - yes

דרמת מתח בריטית נוספת - הפעם הפקה פרובוקטיבית שהושקה בממלכה המאוחדת רק השבוע, והביקורות שם מפרגנות למדי. פיט ואיבי, בני זוג נורמליים ויש שיגידו גם די בנאליים, עוברים לבית בפרבר שקט ואמיד כדי להקים שם משפחה. עד מהרה, אחרי שפיט ואיבי חווים טרגדיה בלתי צפויה, הם נקלעים למערבולת של מזימות, תככים, בגידות ותשוקה עם עם דני ובקה - השכנים החדשים והסקסיים שלהם, שמתגוררים, ניחשתם נכון, ממש ממול. מה שמתחיל כקשר ידידותי הופך לנסיעה מטורפת ברכבת הרים רגשית, ולפי דיווחים מעבר לים - יש לצפות לסוף מטלטל במיוחד שישנה את החיים של כולם. 6 פרקים.

חוזרות ושוות

העונה השלישית של "סוסים איטיים" תמשיך לדהור ב-1 בדצמבר באפל TV+; העונה השנייה של "כלואים"/"מאסר" תיקח אותנו אל מאחורי הסורגים, הפעם של כלא נשים, ב-yes וב-HOT ב-4 בדצמבר; העונה השנייה של "אחות קטנה" תמשיך להצחיק ולרגש ב-6 בדצמבר ב-HOT וב-yes; העונה השנייה של "ריצ'ר" לא תעשה לרעים הנחות ב-15 בדצמבר באמזון פריים וידאו; העונה השנייה של "מה אם?" תאתגר את גיבורי האנימציה של מארוול ב-22 בדצמבר בדיסני+; העונה השנייה של "דוקטור מוות" תנפיק לנו מרשם קטלני ב-22 בדצמבר ב-yes.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר