במאי "חברים" חושף: זו הכוכבת שההפקה התחרטה על הליהוק שלה

ג'יימס בורוז, שהיה אחד מבמאי הסיטקום המצליח, מספר על העבודה עם השחקנית הלן בקסנדייל שגילמה את דמותה של אמילי, גרושתו של רוס, והודה כי בינה לבין שאר צוות הסדרה נעדרה כימיה הכרחית

"חברים". צילום: מתוך הסדרה

הדמות של אמילי ב"חברים" תמיד הייתה שנויה במחלוקת בקרב מעריצי הסדרה, וכעת מגיע אחד מבמאי התוכנית ומאשר שגם מאחורי הקלעים השחקנית הלן בקסנדייל שגילמה את דמותה עוררה אצלו ואצל שאר צוות השחקנים רגשות מעורבים.

"זה היה כמו לנסות למחוא כפיים עם יד אחת", חשף ג'יימס בורוז, שהיה אחד מבמאי הסדרה המצליחה וביים את הפרקים בעונה הרביעית בהשתתפותה של בקסנדייל שכזכור גילמה את אמילי, מי שהפכה כעבור 14 פרקים לגרושתו של רוס (לאחר שאמר את שמה של רייצ'ל בחתונה שלהם). "לדיוויד (שווימר) פשוט לא היה עם מי לעבוד. לא הייתה אנרגיה קומית להיבנות ממנה.

"היא הייתה נחמדה אבל לא מאוד מצחיקה", חשף בורוז בספרו "Directed by James Burrows" המתאר את חווייתו כבמאי מצליח של עשרות סיטקומים, ביניהם גם "חברים", כשהוא מתייחס לפרק "The One with All the Rugby", אותו הפרק בו רוס משחק רוגבי עם חבריה של אמילי.

"בסיטקומים ובדרמות רומנטיות", כך הסביר, "התזמון הקומי והיכולת להיבנות האחד מן השני תוך כדי, חשובים לא פחות מהכימיה. במקרה של רוס גילינו שכל בת זוג חדשה שלו הייתה צריכה להיות מצחיקה כמו רייצ'ל. הרבה פעמים אי אפשר ללהק מחדש בגלל לחץ הזמנים ועניינים לוגיסטיים", הוסיף והסביר מדוע לא ליהקו שחקנית אחרת במקומה של בקסנדייל כשהבינו שזה פשוט לא עובד איתה.

הלן בקסנדייל ב"חברים", צילום: יוטיוב, מתוך הסדרה

בסופו של דבר, דמותה של אמילי מצאה את דרכה החוצה מוקדם מהמתוכנן כשבנוסף לחוסר הכימיה המקצועי, בקסנדייל גם הייתה בהיריון עם ילדה הראשון. "קיבלתי טעימה קטנה למה שכרוך בתהילה והחלטתי שזה ריקני", סיפרה בקסנדייל (53) בראיון למירור בשנת 2012 על התקופה שלה בסדרה ולא הסתירה שגם עבורה לא היה מדובר בסיפור אהבה מהאגדות.

"הם היו מאוד נחמדים ומקצועיים", סיפרה על חברי הקאסט, "אבל מעולם לא היינו חברים קרובים. לאנשים הייתה ציפייה שבגלל שהסדרה נקראת 'חברים' אז כולם שם באמת חברים נורא טובים. הם היו מאוד מקצועיים, והם עשו את זה לאורך שנים. אני הייתי רק אחת משורה של שחקנים אורחים. אני גאה ומאושרת שלקחתי חלק בסדרה כל כך מצליחה ובינלאומית, אבל זה לא מרגיש לי כבר חלק מהחיים שלי למרות שזה תמיד עולה בשיחות איתי", אמרה. "אני רואה בזה חוויה סוראליסטית מוזרה, הבלחה קצרה בחיי שהיא כמעט כמו חלום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר