לטוב ולרע: ינון מגל היום הוא "הראשון בבידור" של זמננו

מגל רואה עצמו כמי שמשנה את פני הטלוויזיה המסחרית, ממש כפי שטופז עשה לפני שלושה עשורים • בשם הרייטינג הוא מנהל בשידור קמפיינים לעידוד חרמות מכל הסוגים, עושה שיימינג לאנשים פרטיים, מחבק ועוקץ, מפיץ פייק ולא מתנצל

ינון מגל. צילום: צילום מסך ערוץ 14

"הפטריוטים" עם ינון מגל, ערוץ 14, 21:30

"אני מרגיש כי יש בי מהדודו טופזיות, אני רק מקווה לא לגמור כמוהו על ברז בתא מעצר", הודה לפני שנתיים ינון מגל, בראיון לדוד ורטהיים מ"וואלה", ומרגיש לי שלא צריך להסביר.

"הפטריוטים" בהנחייתו היא אמנם תוכנית פרלמנט צעקנית, אך יש בה השפעה טופזית - מהלהקה שמנגנת בפינה או התשוקה למחיאות הכפיים ועד הסמול-טוק עם הקהל באולפן. מגל לקח על עצמו להיות שליח "ישראל השנייה" בפריים-טיים והוא מספק עבורם גוד טיים.

בן כספית וינון מגל עוצרים את תוכניתם ברדיו // נעם ריבקין פנטון, משה שי, GettyImages

מגל רואה עצמו כמי שמשנה את פני הטלוויזיה המסחרית, ממש כפי שטופז עשה לפני שלושה עשורים. בשם הרייטינג הוא מנהל בשידור קמפיינים לעידוד חרמות מכל הסוגים, עושה שיימינג לאנשים פרטיים, מחבק ועוקץ, מפיץ פייק ולא מתנצל. קאצ'פרייז הנהי שלו מבוסס על זלזול ("אוי אוי אוי") ועל שימוש מוגזם בידיים. הוא סוגד לכוח, חושב שהוא מלך העולם ונותן לשיגעון הגדלות לנהל אותו. הוא כוכב שיודע שהוא כוכב.

בימים האחרונים מגל הסתבך, שוב, אחרי שפרסם ציוצים חושפניים על פעילים בולטים במחאה נגד הממשלה. "יש לי חצי מיליון עוקבים, אז פרסמתי את מספרי הטלפון שלהם, וטוויטר השעו אותי ל-12 שעות", הסביר אתמול בתוכנית וזכה למחיאות כפיים. "התייעצתי עם עורך דין, הוא אמר לי 'אתה חשוף', אבל אני לא מצטער לרגע. גם אם יתבעו אותי. יכול להיות שאני החלוץ שהולך לפני המחנה. עכשיו מתקשרים אליי ואומרים לי 'אתה מטריד אנשים'. תגידו, זה נורמלי? נגמר הסיפור הזה שזה רק צד אחד". אוי, אוי, אוי.

דודו טופז ז"ל, צילום: מאיר פרטוש

"אני משוגע" היה הקאצ'פרייז של דודו, בעוד מגל משתמש בטרלול סביבו כדי לצבור עוד כוח ועוד השפעה, וכדי לשטוף את המסך ברעל אינסופי. למשל, אמש הוא ניצל את "הפטריוטים" כדי לגונן על אמירתו הגזענית האחרונה של השר בן גביר. בהמשך הקדישו מגל והפאנליסטים את רוב התוכנית להסבר מה שמאלנים חושבים, מה שמאלנים אומרים ומה שמאלנים היו רוצים לומר. המילים היו מגוונות - מאנטישמים ועד שונאי ישראל - הלהקה ניגנה, יצאו לפרסומות, ואחר כך חזרו כדי להרחיב עוד קצת את הפילוג בעם.

התבהלה והתעמולה עובדות. האנטגוניזם שייצרה דמותו התקשורתית הפך אותו לאחד מהאנשים השנואים בטלוויזיה, אך במקביל גם לאחד מאנשי המסך המשפיעים ביותר. ינון מגל היום הוא "הראשון בבידור", לטוב ולרע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר