השר קרעי. צילום: גדעון מרקוביץ', Thinkstock

התשובה לרפורמת התקשורת של קרעי: המהלך החדש של ערוצי הטלוויזיה

תאגיד השידור הישראלי, קשת 12 ו-רשת 13 מתאחדים להקמת "פורום הערוצים הישראליים" • הפורום יפעל במתכונת חירום, לטענתם, על מנת למנוע את הפגיעה הצפויה בעצמאות התקשורת כתוצאה מהרפורמה שמקדם שר התקשורת

ערוצי הטלוויזיה הישראליים תאגיד השידור הישראלי, קשת 12 ו-רשת 13 מודיעים על הקמת פורום פעולה משותף  בשם "פורום הערוצים הישראליים". מטרתו של האיחוד, לטענת הפורום, היא פעולה במתכונת חירום על מנת למנוע את הפגיעה הצפויה בעצמאות התקשורת, בחופש העיתונות ובחופש היצירה בישראל כתוצאה מהרפורמה שמקדם שר התקשורת, כפי שפורסם לראשונה בי"ישראל היום".

רפורמת קרעי, צילום: אורן בן חקון

מפורום הערוצים הישראלים נמסר: "במקום להתקדם לשוק חופשי ותחרותי הצעת החוק החדשה גוררת את שוק התוכן בישראל לשליטה ממשלתית על שידורי חדשות ונתוני רייטינג כנהוג במשטרים אפלים.

"ההשתלטות על התקשורת הישראלית הפכה ליעד הבא של הממשלה. התוכנית של השר קרעי היא הדרך לריסוק אחת מאבני היסוד של הדמוקרטיה בישראל ומאפשרת שליטה פוליטית בסדר היום התקשורתי", הוסיפו.

"שר התקשורת מבקש להחזיר את ישראל ארבעה עשורים אחורה ומקים את 'משרד התוכן' הממשלתי. גוף פוליטי שישלוט בחדשות, בשוק הטלוויזיה בישראל ובפרסום נתוני הרייטינג – דבר שאין לו אח ורע בעולם הדמוקרטי. הפורום המשותף יפעל בכל הכלים העומדים לרשותו על מנת למנוע את המהלך המסוכן של ההשתלטות העוינת על התקשורת הישראלית".

רפורמת קרעי, צילום: ללא

כזכור, שר התקשורת שלמה קרעי הכריז בחודש שעבר על רפורמה העוסקת בחוק השידורים שתכלול בין היתר את הסדרת שוק השידורים בפעם הראשונה, פתיחת שוק השידורים בספורט וכן את פתיחת שוק שידורי החדשות.

כפי שפורסם לראשונה ב"ישראל היום", הסרת הרגולציות השונות שמתכנן קרעי כוללות גם את סגירת מועצות השידור, סגירת הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין והפסקת ההתערבות בתוכן, הוזלת מחירי הטלוויזיה הרב ערוצית, ערוצי טלוויזיה חדשים וערוצי רדיו מסחריים בפריסה ארצית וכן הענקת כוח לציבור על ידי כך שזה יבחר בעצמו בשלט. במשרד התקשורת הוגדרה שיטה זו כשיטת מדרוג (רייטינג) אמינה ומקצועית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו