בלי ציניות - זה היה קורע לב לחזות במור עושה את הדבר הנכון ונוטשת את הספינה הטובעת שהיא הקשר שלה ושל שניר. מערכת היחסים האפלטונית והתקועה שלהם - ולכל המעורבים בדבר כבר היה ברור שזה מצבה - הייתה זקוקה לשינוי קיצוני, עם כל הכבוד לדינמיקת המטבח המדכאת ביניהם.
ניר והגר מגיבים לתחקיר של ערן סויסה (ארכיון)
היה ברור שמשהו דרמטי עומד לקרות כבר מהרגע ששיר של אדל החל להתנגן ברקע, אבל גם בלי מניפולציות עריכתיות שמטרתן לעורר רגש, קשה שלא לחוש חמלה על מי שהאמינה בתהליך ונתנה לו צ'אנס אחר צ'אנס, אך לשווא. שוט של מכונת כביסה מגלה לנו שאנו כעת בביתו של שניר ומור עודנה שם, גם לאחר השיחה המפכחת שלהם מהדרך חזרה מסופ"ש הזוגות.
"אם לא היה כזה גשם הייתי הולכת הביתה", מסבירה מור מדוע החליטה בכל זאת לא לשוב לביתה עדיין. כלומר גם היא מודה שבשלב זה מדובר בחיבור על בסיס תנאי מזג אוויר. מייד לאחר מכן היא וחברה שעוטה מעיל בלשים זהה לשלה נפגשות כדי לדון באסטרטגיית ניהול משבר. "איזה בזבוז הקצאה, מה אני עושה פה?" משתמשת מור בז'רגון מקובל לתיאור סיטואציה רומנטית, אבל לא ממש קשה להאשים אותה בהתחשב בעובדה שמערכת היחסים שהגרילה בתוכנית הרגישה כמו אופרציה שיש לנהל ופחות כמו התקרבות אותנטית, אורגנית ואינטימית בין שני אנשים.
בהמשך גם גלעד הורוביץ, רשמית המומחה החד ביותר בתולדות חתונמי, מעודד אותה לקחת החלטה ולהוציא את עצמה מהסיטואציה הזו, שבה כלום לא קורה ודבר אינו מתקדם. "פאק איט", אומרת מור ומחליטה לזנוח את שניר, שמצדו מגיב די באדישות ונותר לעסוק בתחביב האהוב עליו – ניקיון. קשה היה לפספס את הסימבוליקה שבתהליך נשיאת המזוודה הוורודה של מור בחזרה לביתה. וגם המעידה הקטנה שלה הייתה רגע דרמטי מכמיר לב, שרק הוסיף עלבון לפציעה. באמת שהגיע למור משהו יותר טוב מזה, כי היא עושה רושם של מציאה. וכן, החרוז שנוצר כאן מקרי לחלוטין. כמו הזיווג ביניהם.
בקצה השני של סקאלת המשודכים, חן ויוסי שבים מבסוטים מסופ"ש הזוגות, אירוע שאותו ניצחו בנוק-אאוט מוחלט כל זוג אחר (שאינו עינב ורז, המוחצנים פחות). כדרכם של אנשים שמחים, הם מקליטים במהלך הנסיעה פיילוט מוצלח למדי ל"קארפול קריוקי", בטרם חן מתחילה לגלות סימנים מטרידים של רצון לשלוט בבן הזוג שלה. אולי היא קיבלה עצות מרותם במפגש הזוגות, אולי הנטייה הייתה שם עד עכשיו וברגע שנוצרה קרבה אמיתית היא זקפה את ראשה.
אבל עצם ההתעקשות שלה לדעת את הקוד לטלפון של יוסי לא באמת לגיטימי. גם כשהוא מגובה בהסברים לא מספקים כמו "אם יקרה משהו ואצטרך גישה לטלפון שלך". יש משהו לא בריא בצורך של צד אחד ביחסים לבטל כל סוג של פרטיות של הצד השני. כן, לחן, כפי שאנו מגלים הפרק, יש סיפור כואב על בן זוג שאבד בנסיבות טראגיות והיא באמת שובת לב. אבל נושא הקוד של יוסי והאופן שבו הבהירה לו אבסולוטית שאין לו בחירה בנושא לא הציגה צד טוב שלה.
דווקא צדדים טובים יותר של רותם החלו להיחשף בתוכנית וכעת נראה שבאמת הגיע הזמן, כפי שייעץ לה ולרונן המומחה וחביב המדור גלעד הורוביץ, שהשניים יניחו כבר לכל הקטסטרופה שהייתה תחילת הקשר ביניהם. "הלב כזה גדול והמוח כזה קטן", הוא אף עולב בהם. בהמשך הפרק הם נוסעים לפגוש את אביה של רותם, אדם חביב, נעים הליכות וככל הנראה מומחה גדול בייפוי אמת. "יש לי הרגשה שהם לאט לאט בונים את זה", הוא אומר למצלמה, ספק משקר ספק משכנע את עצמו. "מיוחדת מאוד, הבת שלך. מאתגרת", מפרגן רונן בדרכו המשונה לרותם. בסוף הפרק הם נראים חולקים רגעים יפים יחד בעודם משחקים באולינג, וזה נותן תקווה לעתיד טוב יותר עבור השניים האלה (שאין סיכוי שיישארו ביחד בשלב ההכרעות, כן?).
תומר ויואנה, או ביאנקה כפי שתקרא לנצח במוחו של יוסי ובמדור זה, חווים אהבה גדולה וגם רגעי משבר שמרגישים מתוסרטים. עם כל הכבוד לצורך של מיכל, חברתה הטובה של ביאנקה, לצאת לשיחה ארוכה עם תומר, משהו בדינמיקה שם ובסיטואציה הרגיש מאולץ. נטיעת זרעי דרמה מיותרת ולמען האמת - מלאכותית למדי. רק נגיד שלצורך העניין - כן, זה היה מעט מוזר מצד תומר להיעלם לבת הזוג שלו בעודם בבילוי עם חברים שלו, ועוד עם חברה טובה של ביאנקה.
על ספת הפסיכולוגית, יעל מנתחת את תומר במונחי סרטים של דיסני, קובעת שהוא חי כמו מופאסה בזמן שכל הזמן הזה הוא למעשה סימבה. וזה בדיוק הזמן לסנגר על סקאר, הגיבור האמיתי והלא מושר של "מלך האריות". אריה רגיש ומורכב שהוכפף כל חייו על ידי אחיו ואי אפשר להאשים אותו בכך שהשתגע קצת כשהמלכות ניתנה לאחיין הרכרוכי שלו. תומר וביאנקה ממשיכים לדגמן אידיליה זוגית אל סוף הפרק, בין היתר בפיקניק חביב שמסתיים בפציעת מפשעה. ואם לא צפיתם בפרק בעצמכם אין טעם אפילו לנסות להסביר את המשפט הזה.
ועוד כמה דברים ש(לא באמת) צריכים להיאמר, כי בכל זאת מדובר היה בפרק מתיש למדי והעין ותשומת הלב לעיתים פזלו למקומות פחות חשובים: יוסי חמוד אבל צריך להסתכל יותר על הכביש בזמן שהוא נוהג; מוקד ההתרחשות המרכזי בביתו המרווח של שניר הוא המטבח; הצופים וביאנקה הם ככל הנראה היחידים בעולם הזה שקוראים לתומר בשמו ולא בכינוי "בדוג"; למור יש סט שיניים יפה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו