לאחר 36 שנים: MTV בהכרזה היסטורית ומטלטלת

אחת מתוכניות הדגל של רשת ערוצי המוזיקה האייקונית יורדת מהמסכים בצעד דרמטי, וזאת כחלק מהליך קיצוצים • כל הפרטים

לוגו MTV NEWS. צילום: יוטיוב

ונעבור לדיווח מיוחד: "MTV News", מתוכניות הדגל של רשת ערוצי המוזיקה הבינלאומית, יורדת השבוע מהמסכים לאחר 36 שנות שידור.

Paramount Global, חברת-האם של MTV, הכריזה על הצעד הדרמטי כחלק מהליך קיצוצים של 25 אחוזים בכוח האדם של החברה בארה"ב, הליך שממנו מושפעים גם רשת שואוטיים ("הומלנד", "הצהובות", "מיליארדים"), ערוץ הילדים ניקלודיאון, ערוץ קומדי סנטרל ("סאות' פארק") וחטיבות מדיה נוספות.

MTV, צילום: יוטיוב

"MTV News" היתה תוכנית חדשות תרבות שהושקה ב-1987 תחת השם This Week in Rock, בהנחייתו של עיתונאי ומבקר התרבות הוותיק קורט לודר (כיום בן 78). ב-1992 החלה התוכנית, שהופקה על ידי מערכת עצמאית, לעסוק גם בנושאי אקטואליה - דוגמת הבחירות לנשיאות ארה"ב. באחד הרגעים הזכורים ביותר מהתוכנית, נשאל ביל קלינטון על ידי "מעריצה" צעירה מה הוא מעדיף ללבוש - תחתוני בוקסר או תחתוני "בריף" קצרים - ולאחר מבוכה רגעית השיב הנשיא המכובד על השאלה לקול תשואות הקהל.

"MTV News" אף זכתה לגרסאות בינלאומיות באירופה, באמריקה הלטינית ובמזרח הרחוק, אולם במשך השנים איבדה התוכנית מהרלוונטיות שלה בשל עליית האינטרנט, ומשאבי המערכת שעמדה מאחוריה קוצצו באופן משמעותי. על אף השאיפה למתג את התוכנית מחדש ב-2016 ולחזק את הנוכחות המקוונת שלה דרך פייסבוק, טוויטר ויוטיוב, הנסיונות לא צלחו ועקב כך חלה ירידה דרמטית בתוכן שהופק על ידה לכל הפלטפורמות.

כעת, כאמור, ניחתה המכה הסופית על "MTV News" והמערכת המצומצמת שלה, לאחר שבפרמאונט הוחלט לצמצם את פעילות החברה אף יותר - ובכלל זאת לוותר על התוכנית האייקונית, שנחשבה לפורצת דרך בתקופת הזוהר שלה, וללא ספק השפיעה על דור שלם של עיתונאי תרבות שגדלו עליה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר