"המקור": פתאום גם גליקמן ודרוקר נזכרים להזדעזע

מהפרק שהוקדש לראש עיריית ראשל"צ לשעבר עולה מסקנה חד משמעית: אם אפילו אביעד גליקמן מרים דוקו נגד המשטרה והפרקליטות, סימן שבאמת מדובר בסיפור מסריח

אפילו דרוקר הזדעזע. מתוך המקור , צילום: רשת 13

את הפרק של "המקור" אמש, שעסק בפרשת ראש עיריית ראשל"צ לשעבר דוב צור, אפשר לסכם במשפט אחד: אם אפילו אביעד גליקמן מרים דוקו נגד המשטרה והפרקליטות, סימן שבאמת מדובר בסיפור מגה מצחין.

מתוך "המקור", צילום: רשת 13

הפקת "המקור" ליוותה את צור ואת אשתו והוכיחה איך שוב נלקח איש ציבור מוערך וביום אחד הופך לעבריין שהחיים נגמרים לו ולמשפחה מול העיניים. כל חטאו של צור היה להיות בסביבתו של ח"כ דוד ביטן, מי ששורת אישומים ועדי מדינה סוגרים עליו. בגלל פגישה אחת בחנות הרהיטים "מצדה", שכנראה בונה את ארון הקבורה הפוליטי של ביטן, נתפר תיק אישום מופרך שהיה צריך להסתיים בבדיקה לכל היותר.

"תעשו לי סרט כמו של גל הירש", ביקש צור והתכוון לעוד תחקיר שבו נחשף איך נראה עינוי דין של שנים מיותרות. במקרה של צור זה לפחות נגמר. דב צור, גל הירש, עדים במשפט נתניהו, וגם עו"ד שירה שפיץ שכמעט נתפר לה תיק רק כי העזה לזרוק לאביחי מנלדלביט "פרשת משפטים בושה" - הם צבר ראיות נגד טירוף ההרשעות בכל מחיר שפשה במערכות הכי חזקות במדינה.

מתוך "המקור", צילום: רשת 13

הסרטונים מהשעות הראשונות בחדרי החקירות חשפו ראש עיר שעוד לא מבין על איזו מערכת אחוזת אמוק הרשעה הוא נפל. התגלגלות השנים המיותרות שבהן הסתובב עם כתם מיותר על המצח רק נעצו עוד מסמר בהבנה כי משהו רקוב בממלכת אכיפת החוק בישראל. אפילו דרוקר הזדעזע סלקטיבית, וזו הבעיה העיקרית. כשמדובר בתחקיר של התוכנית, גם העיתונאי וגם הפרשן המשפטי מבינים כמה רשעה המערכת ואיך תופרים פה תיקים. אבל יום לאחר מכן היא זוכה להגנה באובר מוטיבציה כאילו היה מדובר במחלקת הדוברות של המתפרה.

"המקור", רשת ‪21:15 ,13‬

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר