שרה וינו-אלעד על המתיחות במזרח ירושלים: "ראוי שנביט במתרחש שם באומץ"

שרה וינו-אלעד חוזרת למסך, והפעם בתפקיד מאירה בסדרה "איסט סייד", שבה מככב גם יהודה לוי, שעוסקת במרקם החיים המתוח באזור המתוח • "הפוליטיקה לא מעניינת אותי - אלא האנשים", היא אומרת

שרה וינו-אלעד ב"איסט סייד", צילום: באדיבות כאן 11

קשה לחשוב על שחקנית שמגלמת דמות רחוקה ממנה, לפחות במונחי דעות פוליטיות, כמו המקרה של שרה וינו-אלעד ומאירה, האישה שלנעליה היא נכנסת בסדרה "איסט סייד".

• מצמרר ומרגש: כל הכוכבים הבינלאומיים שישתתפו בסדרה על אנה פרנק

• הישג עצום לתאגיד: "המפקדת" ו"קופה ראשית" מגיעות לנטפליקס

• חשבתם לוסי איוב? אז חשבתם: זוהי המנחה שתגיש את "אנשים"

דרמת המתח החדשה של כאן 11, שתעלה הערב (ראשון) לשידור, מפגישה את צופיה עם המציאות הנפיצה של מזרח ירושלים, עם סוגיית סחר הקרקעות בשכונה ועם המתיחות השוררת באזור. מאירה היא יו"ר עמותה הקונה קרקעות באזור לצורך ייהודו, אישה דתייה, שבינה לבין השחקנית יש מעט מאוד מן המשותף.

מתוך הסדרה "איסט סייד", צילום: באדיבות כאן 11

"אני לא מזוהה עם שום דבר מבחינה פוליטית. פוליטיקה מבחינתי זו מדמנה", היא אומרת. "אין בה שום יושר. אף צד פוליטי לא מעניין אותי, אנשים מעניינים אותי. ובתור בן אדם, אני עצמי לא הייתי עוסקת בקניית נכסים של אנשים במרמה. אנשים שמעצם המכירה (ליהודים) שמים את עצמם ואת המשפחה שלהם בסכנת חיים. אבל ההתמודדות עם הדמות הזו, המניעים והפעולות שלה, מבחינתי זו מתנה.

"אני חייבת להגיד שכשהייתי על הסט הייתי מבועתת. לצלם בעיר העתיקה בירושלים זה מלחיץ. לקבל ביטול של יום צילום בפורדיס כי לילה לפני שהיינו אמורים לצלם היו שם יריות ונהרגו אנשים - זה מאוד מלחיץ".

מה בכל זאת חיבר אותך אליה?
"משפט אחד עשה את זה בצורה אבסולוטית: היא מספרת שכל מה שהיא עושה זה בעצם המשך דרכו של אהובה. הוא נרצח ליד אחד הבתים שהוא ניסה 'לגאול', במירכאות, ככה הם קוראים לזה, והיא בעצם ממשיכה את דרכו בעולם מאוד גברי. היא מוצאת את עצמה בראש ארגון שצריך לעשות את המניפולציות הכי מורכבות כדי להשיג את המטרה. זה מפעל ההנצחה שלה".

הכרת את הנושא הזה לפני שהצטלמת לסדרה? רוב האנשים לא באמת בקיאים באספקט הזה של הסכסוך.
"לא ידעתי שמשתמשים באמצעים שאליהם נחשפתי בסדרה הזו: סחיטה, איומים, מניפולציות, שקרים. אף פעם לא הבנתי איך אנשים מצליחים לקנות נכסים במזרח ירושלים".

אלעד מככבת בסדרה יחד עם שמות כמו יהודה לוי, ג'מיל חורי ושלומי קוריאט. הנושא שבו היא עוסקת ואופי הסדרה יזכירו לרבים סדרה אחרת המתמקדת בדינמיקה המורכבת שבין שני העמים. "זה בשביל התיאורטיקנים, אני באמת לא יודעת", היא אומרת בנוגע להשוואה המתבקשת ל"פאודה". "אני מקווה שהסדרה הזו תגיע ללבבות של אנשים ושהם יפתחו את העיניים, האוזניים והלב, ויראו את המקום הזה שעליו אנחנו לא רוצים להסתכל. אני מבינה למה לא קל להסתכל, אבל ראוי שנעשה את זה באומץ. אולי זה יביא אותנו להבנות ולרצון לשנות".

יהודה לוי מתוך "איסט סייד", צילום: באדיבות כאן 11

אפשר להגיד ש"איסט סייד" עולה בתקופה נפיצה במיוחד.
"הנושא הזה נפיץ תמיד. אני חושבת שזה מה שרוצים שנרגיש, והמניפולציות האלה כבר לא עובדות עלי. פשוט רוצים שנרגיש את זה עכשיו יותר מתמיד. רק אנחנו יכולים לשנות את זה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר