מ"אמילי בפריז" ועד "המדובב": הסדרות המדוברות של דצמבר 2022

זוכה האמי הנרי וינקלר משתתף בדרמה-קומית ישראלית • אחת הקומדיות הכי מוערכות של השנה האחרונה מגיעה לישראל • סדרה תקופתית חדשה עוקבת אחר שנות שלטונה הראשונות של המלכה אליזבת הראשונה • נואה סנטינאו יככב במותחן בילוש חדש • מדריך הסדרות החודשי

מתוך "אמילי בפריז", צילום: באדיבות נטפליקס

החודש האחרון של שנת 2022 הגיע. מה אתם צריכים לעשות? רק הכינו את השלטים, אולי משהו קטן לשתות ולנשנש, וקדימה - לחצו על כפתור ההפעלה וצפו בסדרות שעולות בדצמבר.

2 בדצמבר

פיירפליי ליין (נטפליקס)

למרות ההצלחה הנאה לה זכתה העונה הראשונה של סדרת הדרמה, נטפליקס הכריזה לאחרונה כי עונתה החדשה, שתחולק לשני חצאים (החלק השני ישודר במהלך 2023), תהיה גם האחרונה שלה.

גם הפעם תעקוב התוכנית אחר טולי (זוכת האמי קת'רין הייגל, "האנטומיה של גריי") וקייט (שרה צ'וק, "סקראבס"), שהחברות בת 30 השנים שלהן הסתיימה בהפתעה. אנחנו נמשיך לצפות בעליות ובמורדות של החיים האישיים שלהן לאורך השנים, מבלי לשכוח להכין מראש איזו ממחטה או שתיים.

6 בדצמבר

חאנשי (HOT)

עליזה חנוביץ', שיצרה את הדרמה-קומית הזו, מככבת כצעירה יהודייה מברוקלין ששוברת את המוסכמת של הסביבה שלה, ורגע לפני חתונתה עם גבר שהיא לא באמת מכירה, היא מחליטה לעלות לארץ, בניגוד לדעת משפחתה. בישראל היא מנסה להפוך לאישה חופשייה יותר, ששולטת על החיים שלה ושלא חוששת למתוח גבולות.

שלל שמות מככבים בסדרה הזו: מאושרי כהן וליהיא גרינר ועד דיאנה גולבי ודניאל מורשת, כשהשיחוק האמיתי הוא הופעתו של זוכה האמי הנרי וינקלר ("בארי", "ימים מאושרים").

7 בדצמבר

בית הספר היסודי אבוט (דיסני+)

אחת הקומדיות המצליחות ביותר של השנה האחרונה, שהפכה לתופעה גדולה כאשר עלתה לראשונה לשידור, מגיעה סוף סוף לישראל, כשהיא נישאת על זכייתה ב-3 פרסי אמי, כולל לשחקנית המשנה הטובה ביותר בקומדיה.

מדובר במוקומנטרי המתעד את חייהם של מורים נלהבים ומסורים (ומנהלת אחת לא חביבה במיוחד) שמלמדים בבית ספר ציבורי חסר מימון, שבו הם מנסים לעזור לתלמידים שלהם להצליח בחיים. הסדרה הפכה ללהיט מיד עם עלייתה לשידור, וזכתה לאהבת הצופים והמבקרים כאחד.

14 בדצמבר

אין מוצא (yes)

סדרת מתח ומסתורין חדשה שזכתה לביקורות מחמיאות עם עלייתה לשידור, שבין מפיקיה נמנים האחים אנתוני וג'ו רוסו ("הנוקמים"). בלב התוכנית נמצאת משפחה אמריקנית שנוסעת ברחבי ארצות הברית, שמגיעה אל עיירה מסתורית שכל הנכנס אליה – נלכד בתוכה.

תושבי המקום הרוצים לצאת מהעיירה יצטרכו להיתקל בדרכם ביצורים מפחידים ובסודות רבים, בה בעת שהם ינסו להבין מה מונע מהם לעזוב את העיירה. בכיכובם של הרולד פרינו ("הטירון") והמועמדת לאוסקר קטלינה סנדינו מורנו ("מריה הלבנה").

16 בדצמבר

הרכש החדש (נטפליקס)

לאחר שהפך לאחד הכוכבים הגדולים ביותר שיצאו מסדרות ומסרטים של נטפליקס, נואה סנטינאו (טרילוגיית "לכל הנערים" ו"בלאק אדם") מככב בסדרת הבילוש-הרפתקאות הזו, שבה הוא מגלם את אואן, עורך דין צעיר שמתחיל לעבוד ב-CIA. כשסייעת לשעבר בארגון מאיימת לחשוף סודות של הסוכנות, הוא נקלע לעולם מסוכן של ריגול בינלאומי. הסדרה נשמעת כמו משהו שנטפליקס בנו היטב לטובת לילות מלאי בינג'.

18 בדצמבר

להיות אליזבת (yes ו-HOT)

סדרות תקופתיות הן ז'אנר מאוד אהוב ברחבי העולם, וזה כבר נותן יתרון גדול לסדרה הזו, שעוקבת אחר שנותיה הצעירות של המלכה אליזבת הראשונה (בגילומה של אלישיה פון ריטנברג הגרמנייה), שהדרך שלה לשלטון לא הייתה קצרה או קלה לאחר מותו של אביה, המלך הנרי השמיני. ילדיו של המלך מוצאים את עצמם במרכזו של מאבק ענק בין המשפחות הגדולות ביותר של הממלכה ובין שאר המעצמות באירופה.

21 בדצמבר

אמילי בפריז – עונה 3 (נטפליקס)

שנתיים לאחר שהקומדיה של היוצר דארן סטאר ("סקס והעיר הגדולה", "מלרוז פלייס" ו"בוורלי הילס 90210") הפכה להפתעה עצומה וכבשה את העולם (אך לא את המבקרים), היא חוזרת בעונה חדשה, שבה כוכבת הסדרה (בגילומה של לילי קולינס) מוצאת את עצמה בצומת דרכים בעניינים הרומנטיים והמקצועיים שלה. לא משנה מה היא תבחר, להחלטה שתתקבל תהיה השפעה גדולה מאוד על חייה של אמילי - אבל היי, לפחות הדרך לשם תהיה מלאה בבגדים נהדרים לעין.

המדובב: חשבון פתוח (yes)

כ-3.5 שנים לאחר שהמותחן הזה זכה לשבחים רבים, אסא כץ (אור בן מלך) ישוב בעונה שנייה של "המדובב" שבה הוא מצא עבודה ואף מתגורר בדירה ששייכת לו ולאחיו דויד (עמוס תמם), שבעצמו מנסה להשתקם ממעשיו.

מי שעומדת ביניהם היא סופי (אניה בוקשטיין), אשתו לשעבר של דויד, שעזרה לאסא בעונה הקודמת ושכבר הוכיחה את עצמה כיזמית נדל"ן ממולחת וחזקה, ממש כמו האקס שלה. כעת יש לה כבר שאיפות פוליטיות. בעונה החדשה יככבו גם עוז זהבי כחבר מהכלא של אסא ועידית טפרסון כעדה, שהייתה המפעילה שלו.

אור בן מלך ועוז זהבי ב"המדובב: חשבון פתוח",

25 בדצמבר

שמיים אפלים (HOT 8)

43 בני אדם, בהם שלושה ישראלים, נהרגו בשנת 1992 בהתרסקות מטוס אל על שהמריא מאמסטרדם שבהולנד לישראל. ההתרסקות הזו לא נצרבה במיוחד בתודעה הישראלית.

מיני הסדרה התיעודית הזו עושה שימוש בארכיונים נדירים, במסמכים גנוזים ובעשרות ראיונות עם שלל דמויות שהיו מעורבות בפרשה, חלקן מתראיין בפעם הראשונה. זהו נושא שרק בחודש אוקטובר האחרון זכה לעיבוד טלוויזיוני הולנדי בסדרה "ההתרסקות", ואולי דווקא הגישה התיעודית שלו היא זו שתוכל בסופו של דבר להגדיל את המודעות לאירוע הקשה.

מתוך הסדרה "שמיים אפלים", צילום: באדיבות HOT
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר