פאדי זגאירה מ"בואו לאכול איתי": "הבאתי את הדעות שלי כאזרח ערבי שחי בישראל"

בפוסט שפרסם המשתתף בסבב האחרון של העונה של תוכנית האוכל, הוא כתב שלהשתתפותו בה יש "משמעות מאוד גדולה" • על הביקורת נגדו: "יודע שיש אנשים שלא הצליחו לעכל אותי" • מעיין חטואל, שהתעמתה איתו בפרק ששודר אמש, הגיבה לו: "ידענו להפריד בין הדעה והרגש"

פאדי זגאירה מ"בואו לאכול איתי", צילום: צילום מסך

הפרק האחרון של העונה השישית של "בואו לאכול איתי" ישודר הערב (חמישי), ולרגל הסיום החגיגי, פאדי זגאירה, שמתמודד בסבב הנוכחי של התוכנית, כתב פוסט מסכם שבו התייחס לדעות שהציג בתוכנית על החיים כבן מיעוטים במדינת ישראל.

זגאירה ביקש לתמצת את החוויה שעברה עליו כמתמודד בתחרות, וכתב כי השתתפותו הייתה משמעותית מבחינתו, שכן הוא הצליח לחשוף בפני הקהל הרחב את דעותיו בתור אזרח ערבי בישראל במה שהוא הגדיר כ"מציאות הכי מורכבת בעולם". הוא גם התייחס לביקורת כלפיו (בין היתר, בשל הצילום המשותף שהציג עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן) באומרו שהוא "יודע שיש אנשים שלא הצליחו לעכל אותי, אני מכבד אתכם מאוד". לפוסט המדובר הגיבה המתמודדת מעיין חטואל, שבפרק ששודר אמש (רביעי) חלקה עליו, כשקבע כי כל אזרח בישראל חייב לדעת את השפה הערבית.

"היום זה הפרק האחרון מהחוויה המדהימה שעברתי בתוכנית. תרשו לי לסכם את החוויה הזו בכמה שורות", כתב בפתח דבריו. "להשתתפותי הייתה משמעות מאוד גדולה מבחינתי כי הבאתי את עצמי, את המטבח הערבי האותנטי, וגם את הדעות שלי בתור אזרח ערבי שחי במדינה שיש בה את המציאות הכי מורכבת שבעולם", פסק. "חמישה אנשים יושבים סביב שולחן, וכל אחד בא מרקע שונה לגמרי ודעות שונות, זה דבר שלא קל בכלל", התוודה. "חשוב להדגיש שהכבוד אחד לשנייה היה נוכח כל הזמן, למרות השוני הקיצוני בינינו".

זגאירה מארח בביתו בתוכנית, צילום: צילום מסך

 

בהמשך דבריו התייחס לביקורת כלפיו שהתקבלה בשל הצילום המשותף עם אבו מאזן ועל אמירותיו בפרק אמש, כשטען כי כל אזרח ישראלי חייב ללמוד את השפה הערבית והעובדה שזו אינה המציאות מפריעה לו. "אני ממש מתרגש ונפעם מכמות ההודעות ומאות הפידבקים החיוביים שקיבלתי בפרטי. אני מתרגש מהחיבוק הזה. אני גם יודע שיש אנשים שלא הצליחו לעכל אותי, שאני גם מכבד אותם מאוד, כי יש מקום לכל הדעות וכל התחושות", כתב.

הפוסט גרר תגובה מצד חטואל, שאיתה התעמת אמש זגאירה. "פאדי, היה לי לעונג להיות לצדך חמישה ימי צילום. אני ואתה זה מפגש של שתי דעות פוליטיות אחרות לגמרי, אבל שפת הלב היא שפה משותפת. שפה של רצון משותף לחיות יחד בנועם, בהרמוניה, בכבוד ובחברות. אחרי כל ויכוח ידענו לעשות הפרדה בין הדעה לבין הרגש. אם היינו נותנים לדעות שלנו לנצח, היינו מפספסים את החברות – וכמובן שלא אסיים את החפירה בלי קונטרה", כתבה חטואל והוסיפה אימוג'ים רבים של דגל ישראל.

מעיין חטואל, צילום: צילום מסך

 

בשיחה שקיימנו עם מעיין, היא ביקשה להמשיך ולהסביר את דעתה (שנקטעה בפרק ששודר אמש על ידי המארחת דנה) בכל הקשור לעמדתו של זאגירה, על כך שצריך לחייב לימודי שפה ערבית בבתי ספר בישראל. "אתה לא יכול לחייב אותי, ממש כחוק, במדינה יהודית, לדעת ערבית", טענה. "זה לכפות עליי בכוח מציאות שהיא אינה נכונה. ברגע שאתה הופך את זה לחובה, זה מאבד מהטעם ומהרצון שלי לעשות את זה בעצמי", אמרה. "זה כמו דת – אני לא מכריחה את הילדים שלי ללכת לבית כנסת. אם אני אכריח, הם יאבדו את האהבה".

על הבחירה להוסיף את דגלי ישראל לתגובה שכתבה לפאדי, אמרה חטואל: "זה ההומור שלי. אני מפרגנת, אבל אל תשכחו שאני עדיין בעמדה שלי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר