"אני בן אדם שמאוד מעריך צביעות": אביעד בללי מ"בואו לאכול איתי" מסביר מדוע מדובר בתוכנית קאלט

"לב התרבות הישראלית וכל תרבות הצביעות". בללי ב"בואו לאכול איתי" | צילום: באדיבות כאן 11

עוד עונה של דוקו הריאליטי הסאטירי של כאן 11 מגיעה בקרוב אל קו הסיום, וזהו זמן מצוין לדבר עם אחד המתמודדים הבולטים של הפרקים האחרונים • המשתתף, שמוכר ברשת כ"קורנליוס האיום", ושנותן פייט הגון לציניות המשובחת של שי אביבי, מספר ל"ישראל היום", בין היתר, על הדיכאון שבו לקה, על החלום שהתגשם להשתתף בתוכנית ועל פוליטיקה וסיגריות ב"האח הגדול" • ובנוסף: מה הוא חושב על הסערה שהתחוללה ברשת סביב גאלה, רבקה ומודי?

בניגוד לרבים מהמתמודדים בדוקו-הריאליטי הסאטירי, ההשתתפות של אביעד בללי ב"בואו לאכול איתי" היא ממש לא טבילת האש הראשונה שלו בעולם התקשורת. בללי הוא כבר מזמן אושיית רשת, עם למעלה ממאה אלף עוקבים רק בפייסבוק, שם הוא מככב בתור הדמות הפופולארית שלו, "קורנליוס האיום", אותה הוא יצר בכדי לאפשר לעצמו להתנהג ולהתנהל ללא עכבות, על כל המשתמע מכך. מתברר גם, שהוא אחד ממעריציה המושבעים של התוכנית, ולכן מבחינתו ההזדמנות להתמודד בה הייתה חלום שהתגשם. "אני מעריץ מהיום הראשון!", הוא מצהיר בראיון ל"ישראל היום". "תוכנית נדירה. קולעת בדיוק ללב של התרבות הישראלית וכל תרבות הצביעות כביכול, כי אני בן אדם שמאוד מעריך צביעות, והיא מוצגת שם הכי לפנים והכי יפה. תמיד חשבתי שאני מתאים לשם בול. תמיד דמיינתי את עצמי מדבר עם האנשים ההזויים האלה. הולך לשם ויוצר את הקסמים שלי".

בקבוצת הפייסבוק של התוכנית פרגנו מאוד להומור שלך. נתקלת גם בתגובות פחות מפרגנות?

"תמיד יוצא לי להיתקל בתגובות פחות מפרגנות. אני כבר שנים ברשת, לא פעם נתקלתי בכאלה. לרוב מדובר באנשים שנתקלים בי לראשונה ולא ממש מכירים את האופי וההומור, מי אני בדיוק. מהניסיון שלי, האנשים האלה צומחים לאהוב אותי".

אפרופו אהבה, גם קורנליוס האקסצנטרי לא נשאר אדיש לחבריו למשחק. "יש לנו קבוצה, מדי פעם מדברים בה", הוא משתף על הקשר שנשאר לאחר סיום הצילומים. "בעיקר השבוע פתאום התעוררנו לחיים. רצינו להיפגש ולעשות הקרנה. אני קצת נלחצתי מזה, כי לא זכרתי כבר מה אמרתי על החבר'ה", הוא מספר בכנות משעשעת. "לא יצא לנו בסוף עם כל התוכניות שלהם והחו"ל שלהם".

"תמיד דמיינתי את עצמי מדבר עם האנשים ההזויים האלה". בללי מארח בביתו ב"בואו לאכול איתי", צילום: באדיבות כאן 11

לא הסתרת את העובדה שלא הייתה לך סבלנות לחפירות של גל.

"תקשיב, לא מראים את זה כל כך, אבל גל הוא חופר מאוד מאוד מאוד. אם היו מראים אפילו עשירית מהחפירות שלו, אלה היו הפרקים הכי משעממים בעולם. גל יכול להיות מאוד מאוד משעמם. תאקל רציני מאוד החפירות שלו, ונתקלנו בזה לאורך כל השבוע. אני מאוד אוהב אותו, אבל צריך להמעיט במילים".

מה דעתך על קרב החתולות המתמשך בין יהודית לסיוון?

(צוחק) "האהבה הכי גדולה שלי כל השבוע. אני סכסכתי וסיפרתי דברים ספציפיים שהן אמרו אחת על השנייה. זה לא הוצג במלואו. היה לי כיף ברמות. אני מאוד אוהב גם את יהודית וגם את סיוון. הן ממש שונות אחת מהשנייה. אחת הכי סאחית בלטה עם החיים המסודרים שלה (סיוון) והשנייה מטורללת על כל הראש. כל משפט שהיא אומרת זה הזיה חדשה שצריך לפענח, וזה לא התנגש טוב. זה לא זרם. היה בידור גדול לראות את שתי הזקנות האלה".

יש טענה רווחת לפיה בעונות האחרונות הכל כבר די ידוע מראש, והתוכנית לא מצליחה להפתיע ולהצחיק כמו פעם. נטען לא פעם שהמשתתפים מודעים כל כך למהלכים בתוכנית, שהכל כבר מרגיש פחות אותנטי ומשעשע. מה דעתך?

"יכול להיות שאני מסכים עם זה קצת. יכול להיות זה קצת פחות ספונטני ומקסים וראשוני ממה שעשו את זה בעבר, אבל מצד שני אני לא חושב שהם איבדו מהקסם שלהם. אני חושב שהם עושים את זה בדיוק כמו שצריך לעשות. גם שבוע שעבר, שפחות אהבו את המתמודדים, בעיניי זה היה השבוע הכי טוב. אני אוהב ריבים, אני אוהב תאקלים. אני חושב שמי שרואה את התוכנית הזאת מחכה רק לזה. להביא קצוות של החברה הישראלית שיתחככו אחד עם השני. הרי זאת לא תוכנית על אוכל".

הו. על זה בדיוק רצינו לדבר איתך. מה דעתך על הסערה סביב גאלה, רבקה ומודי?

"אני מסתכל על זה לא בתור צופה, אלא בתור אחד שחווה את ההפקה הזאת מבפנים. אני יודע איך הרבה פעמים אנחנו מוצאים מהקשרנו כדי לתרום לעלילה. משפטים נכנסים במקומות ספציפיים שלאו דווקא נאמרו בהקשר שלהם. זה היה שבוע קשוח. מביאים ערבים, מביאים מתנחלים. אני התחננתי שלא יביאו לי שבוע כזה. מאוד כבד על הנפש. היה לי מאוד קשה לראות את מה שעשו לרבקה ולגאלה ברשת. הוציאו אותן שטן ואלה בסך הכל שתי ילדות שבאו לעשות כיף וליהנות. אני מרגיש שזה הוחמץ, והן נורא מסכנות. אותי זה מבאס. זה גם מאוד הלחיץ אותי לגבי השבוע שלי".

ומה בסוף? מרוצה מאיך שערכו אותך?

"אני מרוצה חבל על הזמן! בדיוק כמו שחשבתי! זה האיר בי משהו שהיה חבוי בשנים האחרונות. יצא לי לדבר בפרק האחרון על זה שחוויתי תקופה ארוכה של דיכאון ושהשבוע הזה מאוד הכניס אותי לאווירה של עשייה. לראות את ההפקה, אנשים מרימים כזאת אופרציה מהממת מכלום. זה האיר בי משהו, עשה לי טוב".

"הרי זאת לא תוכנית על אוכל". בללי ב"בואו לאכול איתי", צילום: באדיבות כאן 11

"'האח הגדול' זה פחות הסטייל שלי"

לא מעט מהבשלנים בתוכנית משתמשים בהתמודדות כקרש קפיצה לריאליטי גדול יותר בערוצים המסחריים. מה אתה חושב על זה?

"יש אנשים שהם בהגדרה שלהם כוכבי ריאליטי, ותופסים כל מה שאפשר. הציעו לי את 'האח הגדול' כמה פעמים. זה פחות הסטייל שלי. שיבושם להם! יכול להיות שמדובר בדמיות באמת מעניינות שצריכות לקבל את הבמה. מרגיש לי לגיטימי. אני לא מרגיש שזה דבר רע. למה להשתתף בריאליטי זה כל כך רע? מצד אחד צורכים ריאליטי ומצד שני מתלוננים על זה. ישראלים".

היית נכנס לעוד ריאליטי?

"את חלום הריאליטי שלי השלמתי ב'בואו לאכול איתי'. זה הריאליטי האהוב עליי. לא יודע, אולי 'המירוץ למיליון'. לדבר פוליטיקה ולדבר על סיגריות אלה דברים שפחות יוציאו ממני את הטוב שלי, אבל לא שולל שום דבר".

אתה אושיית רשת עם המון עוקבים. רק בפייסבוק יש לך למעלה ממאה אלף, ואתה עדיין מוכר בפיצוציה של אבא שלך. ההצלחה אצלך לא מיתרגמת לכסף?

"זה קרה אצלי כמה פעמים. יצא לי להרוויח כסף מהעיסוק הזה. בוא נגיד שאני לא אחד שעף מהפקות ואודישנים, ובכללי עולם הזוהר הוא מאוד בודד ומאוד קשה לי איתו. הייתה לי תקופה שהפסקתי הכל בשיא וזה מה שגרם לי להישכח. אני קשוח מדי לתוכן שיווקי. זה מה שאמרו לי כל הזמן. להרגיע ולהרגיע, ואני לא רציתי. אני במקום אחר היום. ב'בואו לאכול איתי' בחרתי להיות אני ולא קורנליוס. רציתי לראות איך מגיבים אליי ולא לדמות. ראיתי דברים מעניינים שיגרמו לי לקחת את הקריירה שלי קצת אחרת. אולי לרדת מקורנליוס. חשבתי אולי לגשת לסטנדאפ".

"רציתי לראות איך מגיבים אליי ולא לדמות". בללי עם שאר משתתפי התוכנית, צילום: באדיבות כאן 11

ואכן דמותו של "קורנליוס האיום" נוצרה על ידי בללי, בין היתר, על מנת להתמודד עם ביקורת וליצור סביבו שכבת הגנה. "זה היה צעד מאוד מחושב ליצור את הדמות. זה כמו שקרן מור מגלמת את כוכבה ב'קופה ראשית'", הוא משווה לתוכנית קאלט נוספת של כאן 11. "אף אחד לא ייצא על קרן מור על איך שכוכבה מתנהגת. אז זה סוג של אותו דבר. מגן עליי, נותן לי את האפשרות לעשות מה שאני רוצה. סאטירה. לגמרי שכבת הגנה כלפיי".

ולשאלת השאלות: הלק בציפורניים זה תמיד או רק בשביל התוכנית?

"באותה תקופה חזרתי לבגרות שלי בכיתה ט'. אני לא תמיד מורח לק על הציפורניים, רק כשבא לי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר