לאחר שנפגעה בתאונה קשה: השחקנית אן הייש הלכה לעולמה

הייש מתה מהפצעים שמהם סבלה בעקבות התאונה שבה הייתה מעורבת, כאשר נלכדה ברכבה הבוער אחרי שהתנגשה בבית פרטי • היא ידעה חיים לא קלים, שבמהלכם היא טענה שנאנסה בידי אביה – שהתגלה כהומוסקסואל בארון, ואחיה נהרג בתאונת דרכים • במהלך הקריירה שלה היא זכתה באמי וכיכבה בשלל סרטים וסדרות, והייתה מוכרת כבת זוגה של אלן דג'נרס

השחקנית אן הייש, צילום: רויטרס

השחקנית אן הייש מתה היום (שישי) בעקבות הפציעה שנגרמה לה אחרי שנלכדה ברכבה הבוער כשהתנגשה איתו בבית פרטי. היא הייתה בת 53 במותה.

צילום: רויטרס

הייש נולדה בשנת 1969 באוהיו שבארצות הברית. בספרה האוטוביוגרפי מ-2001, היא סיפרה כי חוותה ילדות ונעורים קשים, שכללו פגיעה מינית מצד אביה. ב-1983 מת האב כתוצאה ממחלת האיידס, אז התגלה גם כי הוא ניהל אורח חיים הומוסקסואלי סודי. היא אף טענה כי הוא אנס אותה. אחיה בן ה-18 נהרג באותה השנה בתאונת דרכים.

חיים לא פשוטים. השחקנית אן הייש, בשנה שעברה, צילום: איי.פי.

את דרכה בעולם המשחק והטלוויזיה החלה הייש בתפקידים בסדרות טלוויזיה כמו "מרפי בראון", אך תפקידה המשמעותי הראשון בתחום היה באופרת הסבון "עולם אחר" של רשת NBC האמריקנית, עליו אף זכתה בפרס האמי לתוכניות יומיות. היא שיחקה באמצע שנות ה-90 במספר סרטים הוליוודיים, אך הפכה שם מוכר קולנועית החל מחלקו השני של העשור בזכות תפקידים זכורים בסרטים כמו "המושבעת", "אם הקירות יכלו לדבר", "דוני ברסקו", לכשכש בכלב", "אני יודע מה עשית בקיץ האחרון", "שישה ימים שבעה לילות" ועוד.

לצד כך, הוסיפה הייש לככב סדרות טלוויזיה, ביניהן "אלי מקביל", "הבחירה של גרייס", "ניפ/טאק" ועוד. היא המשיכה לביים ולשחק בפרויקטים קולנועיים וטלוויזיוניים גם בשנים האחרונות, ובשנת 2020 לקחה חלק בעונתה ה-29 של "רוקדים עם כוכבים" האמריקנית, שבה הייתה המודחת השלישית.

כיכבה בקולנוע ובטלוויזיה. אן הייש, ב-2021, צילום: איי.אף.פי.

חייה האישיים, ובפרט חיי האהבה שלה, זכו לסיקור רב. אחרי שניהלה בצעירותה זוגיות עם השחקן והקומיקאי סטיב מרטין, ב-1997 היא החלה לנהל מערכת יחסים פומבית ומתוקשרת עם הקומיקאית ומנחת הטלוויזיה אלן דג'נרס. בהמשך הייתה נשואה במשך חמש שנים וחצי לצלם קולמן "קולי" לאפון, עימו הביאה לעולם את בנה הבכור. היא עזבה אותו לטובת שותפה לסדרה "גברים על עצים" ג'יימס טאפר, והביאו עימו את ילדה השני. השניים התגרשו ב-2018.

במהלך ראיונות שניהלה בעבר, הרבתה הייש לעסוק בנושאי בריאות הנפש. כאשר קידמה את ספרה "קראו לי משוגעת", היא סיפרה כי הייתה "מטורפת" במשך 31 שנות חייה הראשונות, וכי בכדי להתגבר על התקיפה המינית שעברה בילדותה היא יצרה לעצמה עולם משלה בו הרגישה בטוחה. לדבריה היא פיתחה אלטר אגו בשם "סלסטיה", שהייתה בת האלוהים וחצי אחות לישו הנוצרי. עוד סיפרה כי התאזנה נפשית מאז.

מערכת יחסים מתוקשרת מאוד. הייש עם בת זוגה לשעבר, הקומיקאית אלן דג'נרס, ב-1998, צילום: איי.אף.פי.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר