"חתונה ממבט ראשון": הידעתם שדניאל לא חתיך מספיק בשביל רינת?

"הייתי יוצאת עם גברים שנראים ממש טוב", מבהירה מראש בעברית צחה הכלה לחתן חסר המודעות שנכפה עליה • כעת זה הזמן שלו לעבוד על חיטוב שרירי האישיות הכובשת שלו • או שכדאי לו גם להקשיב לחברות הטובות ולהבליט את היותו נצר ל"משפחת אליטה", שבעברית מדוברת משמע "טחון רצח"

כך נראה קליק שהוקלק. דניאל ורינת, צילום: קשת 12

כשהדרמה המשמעותית ביותר בפרק בתכנית טלוויזיה מסתכמת בעימות של אחת מדמויותיה עם גיר ידני של פיאט 500, אתם יודעים שמדובר בפרק משמים למדי. זה בדיוק המקרה של פרק אמש ב"חתונה ממבט ראשון", אשר עקב אחר הזוגות הטריים בירחי הדבש שלהם. או במילים אחרות: מאי ומשה עושים את הפרובנס, בן ומעין עושים את המלדיביים ורינת ודניאל עושים כאילו כיף להם – עד שכבר אין טעם להעמיד פנים.

ולחשוב שרק כמה סצנות לפני כן (אתם יודעים – מיד אחרי שהכלה ברחה מהחופה כדי לעשן סיגריה ולתכנן בריחה) - הם השיקו כוסות יחד. "לחיי האושר", אמר דניאל. "בדוק, מה זה", ענתה לו רינת, שהסכימה לתת צ'אנס לבעל שאך לפני רגעים ניסתה להימלט ממנו. אולי זה קשור לעובדה שגילתה דרך חברות שלה שמדובר בחתן "ממשפחה אליטה", מונח שבעברית מדוברת פירושו "טחון רצח".

שוחים, אוכלים ומתאוששים. בן ומעין, צילום: קשת 12

רינת ודניאל מחליטים לברוח מהמציאות, לשתות את החתונה שלהם וליהנות ממסיבת הענק שאורגנה להם – גם אם לפחות לאחד מהצדדים ברור מאוד שזיווג כבר לא ייצא פה. אישה החשודה כסבתא לחלוטין מפרשת את הסיטואציה הפוך ומכריזה "הקליק נקלק", וזה כל מה שהשניים האלה זוכרים מהאירוע רווי האלכוהול והשמחה המזויפת הזו, בטרם הם מוצאים עצמם במונית בדרך למלון, מבינים שאין להם אפילו כיוון לרעיון לנושא שיחה. "איזה שקט פה ואיזה רעש שם", מנכיח דניאל את המובן מאליו. "שחרר אחי, אני שבורה פצצות" חושבת ודאי רינת.

בהמשך הפרק השניים הללו מגיעים לסיציליה, שם דניאל באקט של מעט מאוד מודעות עצמית, מניח יד על כתפה של רעייתו החדשה וכופה עליה מגע כאילו סצנת החיבוק במעמד צד אחד מהפרק הקודם לא הייתה מעולם. לפחות בהתחלה השניים משתדלים ליהנות זה מחברתו של זו, משתכשכים בבריכה ומצלמים 74 גרסאות של תמונה אותנטית לרקע נוף יפה. כאלה הם זוג האוהבים שלנו. נפשם קלילה, שפתם דלה.

חמודים ומאוהבים בפיאט 500. משה ומאי, צילום: קשת 12

אבל לא דלה מכדי להבהיר כי נכון לעכשיו מדובר פחות ב"חפש את המטמון למציאת החיבור המשותף" ויותר כמו "מקצה עלבונות שאינם מוכמנים מספיק". "הייתי יוצאת עם גברים שנראים ממש טוב", מבהירה רינת לדניאל שהוא לא בדיוק בליגה שלה, ומכאן ועד סוף הפרק נקבל לא יותר מהצצה עגומה אל סיטואציה מביכה בה שני הצדדים לא רוצים להיות שם מסיבותיו השונות. דניאל מבין שאין באמת עם מה לעבוד כאן, רינת כבר חרצה את דינם הזוגי ואפילו לא מנסה לאכול ממנת הפסטה שהכינה במו ידיה, כמין פעילות ירח דבש משונה שההפקה כפתה עליה, יחד עם החתן שאינה רוצה בו. ניחוש לא באמת פרוע: השניים הללו יאיישו את משבצת הזוג שלא ישרוד יותר מפרקים בודדים, על שם בן ומנור מהעונה הקודמת.

בגזרת בן ומעין לא באמת קורה הרבה, מאז שאלה מעיין את בן אם היא הטעם שלו וחירבה את האידיליה הזוגית ששררה ביניהם עד כה. ספוילר, למי שהצטרף אלינו זה עתה: היא לא, אבל הוא דווקא נמשך אליה וזה לא מעט. לא שזה משנה למעין, שבפרק בו הוצגה תיארה את עצמה כמי שלא עושה עניין מנושא המשקל שלה, וכעת מתבררת כיחידה בסיטואציה שבאמת מייחסת לכך חשיבות. כך או כך, השניים לא עושים כלום במשך פרק שלם פרט ללשחק במים ו(לא באמת) להתגבר על עלבון.

ההצלחה הגדולה (כרגע) של העונה היא השידוך בין מאי למשה, שביניהם -איך אומרת סבתא של מישהו ורק היא? הקליק באמת הוקלק, וניכר שמבחינתם מדובר בתחילתם של חיים משותפים יחד ואפשר כבר להתחיל לחתום על צוואות ולהיסגר על ירושות לצאצאים. אחרי שמשה מטריד את הנהג הקטור ברפרנסים מסרטים מלפני כמעט שני עשורים, ניכר שהשניים באמת נהנים יחד והם עוסקים בפעילויות משמימות כמו גולף, ירי חץ וקשת, ריקוד לצלילי כוכבי פופ מנוחים ומפוקפקים, וכאמור – נסיעה אתגרית בכביש מהיר על רכב שאינו אוטומט. הצמד משה ומאי הוא חתיכת שיחוק, ודאי חושב לו הצופה הממוצע, אבל לא צופי ומבקרי חתונמי הוותיקים. לא, אלה כבר ראו שידוך או שניים בפורמט הזה, ומבינים שבלא מעט מהמקרים – מה שמתחיל בהילוך גבוה מסתיים לרוב במנוע שנדם באמצע אוטוסטרדה.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר