24 שנים אחרי: כוכבי הסדרה "פלורנטין" מעלים מופע

ניר פרידמן, קארין אופיר ואורי בנאי מבצעים על הבמה שירים מהסדרה המיתולוגית ומודים: "אין הרבה סיכוי לסדרת המשך"

אורי בנאי, ניר פרידמן וקארין אופיר, צילום: דלפין פישר

ב־1997 עלתה בטלוויזיה הסדרה "פלורנטין", ותוך זמן קצר הפכה את שחקניה הצעירים לכוכבים, ובהם איילת זורר, דנה מודן, קארין אופיר, ניר פרידמן, אבשלום פולק, עמי סמולרצ'יק, אורי בנאי וסמי הורי.

24 שנים לאחר מכן, שלושה מכוכבי הסדרה - ניר פרידמן, קארין אופיר ואורי בנאי - החליטו להעלות מופע של שירים שהיו חלק מ"פלורנטין". בין השירים: "מכה אפורה" של מוניקה סקס (שיר הנושא של הסדרה), "שקיעתה של הזריחה" של רמי פורטיס, "גלי" של נועם קניאל, "חי בפלורנטין" של ניר פרידמן, "הזמנה לחתונה" של אורי בנאי ועוד.

במוצאי שבת הקרובה, 7 באוגוסט, יגיע המופע "פלורנטין: מופע פסקול הסדרה" לזאפה הרצליה.
"מאז שהסדרה שודרה ועד היום פונים אלינו כל הזמן ברחוב ושואלים אותנו 'מתי תחזרו?'", מספר פרידמן. "אין כמעט יום שלא מדברים איתנו ברחוב על הסדרה, במסעדה, בסופר. עכשיו יש גם שידורים חוזרים, אז יש דור חדש שמגלה את הסדרה. היה ל'פלורנטין' פסקול נהדר, שערך גל אוחובסקי, והוא יצא באלבום שמאוד הצליח, אז כשהבנו שיש כזה ביקוש לסדרה - החלטנו להרים את המופע הזה. אורי, קארין ואני נשארנו חברים כל השנים האלה".

אופיר מוסיפה: "זה באמת נולד באופן טבעי, בלי שתכננו, מאינרציית החיים. לאורך השנים נפגשנו ויצרנו יחד, וזה משהו שהיה בלב ופשוט יצא".

בנאי: "כשהתחלנו לעבוד על המופע, נזכרנו בכל מיני קטעים הומוריסטיים ומגניבים של שלושתנו מהסדרה, שגם מתקשרים לפסקול המוזיקלי, אז אנחנו מקרינים את הקטעים על מסך בזמן המופע. כולם אוהבים נוסטלגיה, והמופע הזה מזכיר לכל אחד איפה הסדרה תפסה אותו, באיזה שלב בחיים ובאיזו תקופה הוא היה".

אופיר: "היה נורא כיף כשצילמנו את הסדרה. זו היתה תקופה מהממת, האמנו שיהיה טוב".

והיום קצת פחות?

פרידמן: "קארין שלילית, אבל קחי את זה בהומור. זה ההומור המיוחד שלה".

כוכבי הסדרה "פלורנטין" ב-1997, יחצ

השלושה עלו עם המופע ממש לפני התפרצות הקורונה. "הספקנו בעצם לעשות ניסוי כלים", אומר פרידמן. "בסוף המופע כולם נעמדו על הרגליים ומחאו כפיים. הם התרגשו מאוד, וגם אנחנו. אני לא יודע מי התרגש יותר, אנחנו או הקהל".

אופיר: "אני מקבלת תגובות מנערות שמגלות היום את הסדרה ואומרות לי שהיא מרתקת אותן, שהסדרה נראית אותנטית ולא ישנה. אני מניחה שהיא עדיין רלוונטית, כי זו סדרה שיש בה אמת, שהתעסקה באמת, בכל קצות הקשת ובכל הצדדים".

בנאי: "זו היתה סדרה פורצת דרך. עברו כל כך הרבה שנים מאז שהיא שודרה, ועד היום ניגשים אלי אנשים ואומרים לי שהתפקיד שעשיתי בסדרה גרם להם להגיע לכל מיני החלטות משמעותיות בחיים שלהם. זה מחמם את הלב ומשמח".

פרידמן: "מאשימים אותנו בהתייקרות של הנדל"ן בפלורנטין (צוחק). כל עיתון כלכלי שכותב על השכונה מזכיר את הסדרה, ואת הנהירה ההמונית של אנשים לפלורנטין בעקבותיה".

יש סיכוי לסדרת המשך?

פרידמן: "בזמנו היתה פנייה ליוצרים לכתוב סדרת המשך, אבל אני לא חושב שזה יקרה. צר לי לאכזב את מעריצי הסדרה, אבל הסיכוי קלוש מאוד".

בנאי: "המופע בזאפה זה הכי קרוב שתגיעו ללראות את הסדרה (צוחק)".

קארין: "אורי, סיכמת מעולה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר