לממתק המקומי בסצנת התיאטרון של קהילת הלהט"ב ובקרב חובבי מחזות הזמר קוראים "האחד", יצירה שעלתה לפני 3 שנים וחצי בצוותא, הוזמנה להתארח בהבימה 4 ובהמשך עברה לביתה החדש במרכז הגאה, שם חנכה את משכנה החדש והמשופץ - תיאטרון המשולש. ההצגה במסגרת תיאטרון המשולש מיסודו של המרכז הגאה, ונוצרה ידי כנען לבקוביץ ועל ידי רום רזניק שביים אותה.
ההצגה הפכה לקאלט, והשבוע רשמה הישג נוסף ולא מבוטל כשיצא אלבום השירים של המחזמר. יציאת האלבום הייתה הפתעה גדולה, לאחר ניסיונות לגייס כספים להפקת אלבום של מחזמר בישראל - אירוע מורכב ויקר, במיוחד כשמדובר במחזמר שהופק בתיאטרון פרינג'אי חדש וצעיר כמו תיאטרון המשולש. הישועה הגיעה מכיוון לא צפוי: מעריץ של ההצגה החליט להשקיע את הכסף - ומשם הכל היסטוריה.
המחזמר מגולל את סיפורו של אסף, גיי תל אביבי שחייו נראים מושלמים, עד שבן זוגו נפרד ממנו. מה שמתחיל כקומדיה על דייטים, אפליקציות וגריינדר, מתגלה כסיפור רגיש ואנושי על הצורך לאהוב את עצמך, בדיוק כפי שאתה.
"האלבום החדש אינו אוסף שירים בלבד; מדובר בהפקה קפדנית, בביצוע השחקנים המקוריים, ששואפת להעביר למאזינים לא רק את הסיפור, אלא גם את ההומור, הרגש והאווירה שכבשו את הקהל", מספר כנען לבקוביץ, זוכה פרס קיפוד הזהב למלחין השנה על עבודתו ב"האחד", שחתום על הלחנת המחזמר והאלבום.
"בערב אחד, אחרי ההצגה, ניגש אלינו מעריץ של ההצגה ששאל אותנו מדוע אין את השירים בספוטיפיי. הבחור, מתן גולדבלט, חובש כיפה, הפתיע אותנו בכך שהוא ראה את ההצגה כבר מספר דו ספרתי של פעמים על אף שהוא בכלל לא גר בתל אביב. לתדהמתנו הוא הציע לתרום מכספו סכום של עשרות אלפי שקלים בעבור הפקת האלבום.
"בהתחלה צחקנו, ואז הסברנו לו שמדובר באירוע יקר, ושזה לא תרומה קטנה. להפתעתנו זה לא הרתיע אותו כלל ואחרי חישובים נוספים הצלחנו להגיע לסכום שמאפשר לנו לצאת לדרך. גייסנו חזרה את צוות השחקנים ואת הנגנים המקוריים שהקליטו את המוזיקה להצגה לפני כמה שנים ויצאנו לסשן חידושים וריענונים שלקח כמה חודשים ותחת כמה מתקפות איראניות, ולבסוף זה יצא".
העובדה שהוא אדם דתי, מעריץ של ההצגה שלכם היא עניין נדיר? או שאתם רגילים לפגוש בקהל חובשי כיפות?
"חברי קהילה דתיים הם חלק בלתי נפרד מהקהל שלנו. אני חושב שלאחרונה אני מבין את המונח 'קהילה' באופן הרבה יותר עמוק, מה מחבר אותנו אחד לשני. הקהילה שלנו מתקיימת גם על ידי המפגשים האלה, דרך התרבות שאנחנו יוצרים והמפגש המרגש בין חלקים שונים בה.
"התיאטרון הוא מקום המפגש האולטימטיבי לדעתי, והוא מאפשר גם לספר את הסיפור שלנו לאנשים שהם מחוץ לקהילה או ב'פריפריה' שלה לכל הפחות".
בין עבודותיו האחרונות של כנען כמלחין ניתן למצוא את המוזיקה לעיבוד המצליח של "הערת שוליים" בתיאטרון הבימה, ובימים אלה הוא עובד על המוזיקה להפקה החדשה והנועזת של תיאטרון המשולש, "פאקינג מן". בשבועות הקרובים יעבור לארצות הברית להתחיל לימודים בתוכנית יוקרתית של אוניברסיטת קולומביה לבימוי תיאטרון.
"תמיד אהבתי מחזות זמר והלחנת המוזיקה ל'האחד' היא הגשמת חלום. גדלתי על אלבומים של הקלטות של מחזות זמר והעובדה ש'האחד' כרגע נמצא לידם על המדף זה מאוד מאוד מרגש", אומר כנען. "אני תמיד הייתי גם במאי וגם מוזיקאי ואני חושב שזאת היכולת הייחודית שאני מביא בתור יוצר לתהליך.
"תמיד היה לי חשוב שהמוזיקה תהיה עוד שחקנית בהצגה, שהיא תספר סיפור ותדע לעבוד מול שאר האלמנטים. וגם כשאני עובד כבמאי, זה תמיד דרך מוזיקה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו