סיום המלחמה לא נראה באופק ומופעים בינלאומיים כמעט ולא בתכנון. אבל באופרה הישראלית לא נכנעים וממשיכים להביא לתל אביב ממיטב הכוחות האמנותיים מהארץ ומהעולם, וליצור שיתופי פעולה גם כשמעבר לים יצירה ישראלית הופכת פחות פופולרית. במסגרת התוכנית האמנותית לעונת 2025-2024 שהוצגה הבוקר (שלישי) יעלו אופרות ישראליות לצד רפרטואר בינלאומי עם במאים וזמרים מהארץ ומהעולם.
שתי הפקות ישראליות שעלו על בימת האופרה בשנים האחרונות יחזרו אל הבמה לאור דרישת הקהל: הראשונה היא "תיאודור", מאת יונתן כנען ועל פי ליברית של עידו ריקלין שגם ביים - הפקה שצולמה לצורך הקרנה בבתי קולנוע בארץ ובעולם. השנייה היא "אימהות", מאת דוד זבה, שכתב את הליברית והלחין, בבימויה של שירית לי-וייס.
לצידן יעלו הפקות של אופרות ממיטב הרפרטואר האופראי העולמי. העונה תיפתח עם הפקה חדשה של "שיקוי האהבה", מאת גאטנו דוניצטי, של הבמאית שירית לי-וייס בהשראת הגרסה הבימתית האייקונית של עמרי ניצן; "פיטר גריימס", של המלחין הבריטי בנג'מין בריטן, במסגרת קופרודוקציה עם בית האופרה של ורשה ובבימויו של הבמאי הפולני המוערך מריוש טרלנסקי; "אותלו", הגיבור השייקספירי של ג'וזפה ורדי, תעלה כהפקה משותפת עם בית האופרה של וינה בבימויו של אדריאן נובל, המנהל האמנותי לשעבר של להקת שייקספיר המלכותית; "לה בוהם", מאת פוצ'יני; "אריאדנה בנקסוס", מאת ריכרד שטראוס בבימויו של הבמאי הישראלי עידו ריקלין ועוד.
עוד נודע כי יחול שינוי במבנה הניהולי של האופרה הישראלית וכי תפקיד המנכ"ל והמנהל האמנותי יפוצל החל מהעונה הבאה. בעקבות הגידול המשמעותי בהיקף ההפקות העצמיות של האופרה בשנים האחרונות, הודיע המנכ"ל כי אין ביכולתו להמשיך ולבצע את תפקידי המנכ"ל והמנהל האמנותי יחדיו כפי שעשה עד כה. הנהלת האופרה הודיעה כי יופרד תפקיד המנהל האמנותי מתפקיד המנכ"ל כנהוג בבתי אופרה רבים בעולם. צח גרניט, הממלא את שני התפקידים זה שמונה שנים, יישאר בתפקיד המנהל האמנותי, ובימים הקרובים יחל הוועד המנהל בתהליך איתור מנכ"ל חדש. המנהל המוזיקלי, מאסטרו דן אטינגר, ימשיך בתפקידו כרגיל.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו