לרגל יום העצמאות ה-76: הרצל מגיע לקולנוע

החל מ-9 במאי תעלה על המסך הגדול האופרה "תיאודור" על חוזה המדינה • הבמאי עידו ריקלין: "יצירה מוזיקלית סוחפת ודרמטית, שהיא שלנו, משלנו ועלינו"

"תיאודור". צילום: יוסי צבקר

בפעם הראשונה בישראל האופרה מגיעה לקולנוע: לרגל יום העצמאות ה-76 של המדינה, במיוחד בתקופה המורכבת הזאת בה נציין אותו, תעלה האופרה הישראלית "תיאודור" בבתי הקולנוע ברחבי הארץ החל מ-9 במאי.

מאז 7 באוקטובר מקבלת הפקת האופרה הזאת משמעות חדשה, מצמררת ומטלטלת והסרט "תיאודור" לוקח את הצופים למסע מרגש בעקבות הרצל, החל מימיו כסטודנט צעיר ועד להפיכתו למנהיג ציוני פורץ דרך.

"תיאודור", צילום: יוסי צבקר

דרך המוזיקה של יונתן כנען והבימוי של עידו ריקלין (שגם כתב את הליברית) נחשף הקהל לרגעים מכוננים בחייו של הרצל: המאבק באנטישמיות, מערכת היחסים עם ז'ולי אשתו המיוסרת, הקשיים, ההתמודדויות והדrך אל החזון המופלא של מדינת היהודים.

הפקת הסרט היא פרי שיתוף פעולה בין האופרה הישראלית וחברת ההפצה הישראלית Ellacomm. האופרה צולמה למסך הגדול בצילום מולטי קאמרה בהובלת פרימנטל ישראל – זרוע התוכן של פרימנטל העולמית.

"תיאודור", צילום: יוסי צבקר

"לצלם את 'תיאודור' ולתעד את יצירת המופת הזו היא שליחות ומסר לדורות הבאים. כשהחלטנו לצלם את 'תיאודור' לקולנוע באמצע שנת 2023, ראינו בה יצירה חשובה לכולנו. אבל לאחר אירועי 7 באוקטובר, עת יצאנו לצלם את ההפקה, הבנו עד כמה הסיפור שלה רלוונטי גם לימינו ושהיא למעשה סיפור חיינו וסיפורו של העם היהודי. כל יהודי יכול לראות את עצמו כתיאודור, לא משנה מאיזו מדינה הוא הגיע לארץ ישראל", אומר עמי אלה, מנכ"ל Ellacomm.

עידו ריקלין מוסיף: "נפלא בעיניי שהסרט יופץ ממש בקרוב, כשהתחושות והמציאות שהאופרה שלנו מהדהדת עדיין חזקות כל כך - ועוד ביום העצמאות. אני בטוח שהקהל שיגיע לבתי הקולנוע יעבור חוויה מיוחדת וחד פעמית. יצירה מוזיקלית סוחפת ודרמטית, שהיא שלנו, משלנו ועלינו - ובחוויה של קולנוע".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר