פיוריוסה בקולנוע ותערוכת צילומים מהמלחמה: כל המלצות התרבות לשבוע הבא

סרט תיעודי על הביץ' בויז, דרמה בכיכובם של צחי הלוי ושלום אסייג, הצגת ילדים שתכבוש את לבכם, בנדיקט קמברבאץ' במיני-סדרה מסקרנת, אמן הקלפים במופע חדש, פסטיבל ג'אז בינלאומי, עיבוד ישראלי לקומדיה של סטיבן מופט, ועוד • אלה הדברים הכי מעניינים שמחכים לכם

מתוך "פיוריוסה: סאגת מקס הזועם". צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט

שבוע נוסף מגיע לסיומו, וכדי שתתחילו לתכנן את התוכניות שלכם להמשך השבוע כבר מעכשיו - הכנו עבורכם כמה המלצות לכל מה שמעניין בעולם התרבות ב-30-24 במאי.

סרטים

פיוריוסה: סאגת מקס הזועם

לאחר ש"מקס הזועם: כביש הזעם" הפך לתופעה ענקית שהוגדרה בעיני רבים כאחד מסרטי האקשן הטובים בכל הזמנים, כזו שאף זכתה בלא פחות מב-6 פרסי אוסקר, הוא זוכה לסרט המשך, שבעצם מהווה פריקוול לדמותה של פיוריוסה (בגילומה של זוכת גלובוס הזהב, אניה טיילור-ג'וי), שהפכה לפייבוריטית בקרב המעריצים הרבים. הסרט מתחיל בזמן צעירותה של פיוריוסה, כשהיא נופלת בידיה של חבורת רוכבים אכזרית שבראשה עומדת דמנטוס (בגילומו של כריס המסוורת'). בזמן שאלה רוכבים בשממה, הם נתקלים במצודה שנשלטת בידי אימורטל ג'ו, שהופך במהירות ליריבו של דמנטוס – אז, השניים נלחמים על השליטה בשממה, מה שמותיר את פיוריוסה, שרק רוצה לחזור לביתה, במרכזה.

בבתי הקולנוע

היט מן

קומדיה רומנטית מקורית שביים המועמד לאוסקר ריצ'רד לינקלייטר ("התבגרות", "לפני הזריחה"), שהתחרתה על הפרס הגדול בפסטיבל ונציה של השנה שעברה. גלן פאוול, מהכוכבים העולים של הוליווד ("רק לא אתה"), השתתף בכתיבת התסריט של הסרט, וגם מככב בו בתפקיד הראשי כרוצח שכיר מבוקש שחי חיים כפולים – כשהוא לא מתנקש לאנשים בשביל כסף, הוא עובד כסמוי עבור המשטרה. כשהוא מתבקש לחסל גבר שמתעלל באשתו, הוא מתאהב בה – והופך לרוצח השכיר שהוא מתחזה אליו.

בבתי הקולנוע

אמצע החיים

כאשר אחינועם, חוזרת בשאלה שצריכה לשאת את מחיר ההפרדה בינה ובין הבנות שלה, נפגשת עם יונתן, טייס שעולמו מתרסק בשל מחלתה הסופנית של אשתו אשר נסחף למסע רוחני עם רב כריזמטי, מפגש מפתיע מטלטל את עולמם – ומעמיד את אהבתם בסכנה. בהשתתפות צחי הלוי, שלום אסייג, חן אמסלם, יניב סויסה, מורן גרוס ועוד.

בבתי הקולנוע

הביץ' בויז

סיפורה המרגש של הלהקה האגדית שחוללה מהפכה במוזיקת הפופ, אשר הצליל ההרמוני המוכר שיצרה גילם את החלום הקליפורני וכבש את ליבם של דורות של מעריצים. הסרט התיעודי עוקב אחרי הלהקה מההתחלה המשפחתית הצנועה ומציג צילומים שלא נראו מעולם, וראיונות חדשים עם חברי הלהקה ועמודי תווך אחרים בתעשיית המוזיקה, תוך אזכורים לטרגדיות והקושי שחוו חבריה לאורך השנים.

זמין בדיסני+

מוזיקה

פסטיבל ניו אורלינס

יותר מ-60 אמנים מישראל ומחו"ל יופיעו על פני 18 מופעים עם מגוון סגנונות בפסטיבל גדול אחד של מוזיקה ג'אז מלהיבה, מרגשת ומלאת תשוקה שמגיעה היישר לארץ. מופע הפתיחה יהיה "לואי לואי לואי" של The European Swing Messengers , מפגש מעניין שיציג את המוזיקה המגוונת ששרו שלושת ה"לואיסים": לואיס ג'ורדן, לואי פרימה ולואי ארמסטרונג, ואת הרפרטואר העשיר של כל אחד מהם, אשר נחשבו, כל אחד בתחומו, כמי שתרם לעיצוב סגנון הג'אז.

החל מחמישי, במוזיאון תל אביב לאמנות

מקהלת Chorale Vie Nouvelle, שתשתתף בפסטיבל, צילום: טונטון קלופה

יהונתן פרלמן בהופעה

המוזיקאי והיוצר במופע המוקדש ליוצרים הגדולים במוזיקה הישראלית בליווי תזמורת, זמרים ואורחים, שבמהלכו יבוצעו לראשונה שירים מקוריים שנכתבו על ידי טובי המשוררים והולחנו על ידי פרלמן, בהם של משוררים כמו שמרית אור, יואב גינאי, ברק פלדמן, חמוטל בן זאב ועוד.

שני, בהיכל התרבות תל אביב

סינרגיה בהופעה

הלהקה שכבשה את הרדיו עם להיטי ענק שצעדו בראשי המצעדים ושזכתה בשלל תארים, הפכה מאז החלה את דרכה לאחת מלהקות הרוק האהובות ביותר בישראל. במופע החדש שלה, שבו היא תבצע את מיטב להיטיה מחמשת האלבומים שלה בעיבודים חדשים, היא תארח את כפיר צפריר וירמי קפלן.

חמישי, ברידינג 3, נמל תל אביב

סדרה

אריק

מיני-סדרה שנוצרה בידי היוצרת המוערכת וזוכת האמי אבי מורגן ("בושה", "אשת הברזל") ובכיכובו של המועמד לאוסקר בנדיקט קמברבאץ', המתרחשת בשנות ה-80, כאשר אב נואש מחפש אחר בנו בן ה-9, שנעלם יום אחד כאשר עשה את דרכו לבית הספר. במקביל, יוצר של תוכנית טלוויזיה מצליחה לילדים נאלץ להתמודד עם האובדן של בנו שלו, ועושה זאת בדרך לא שגרתית

חמישי, בנטפליקס

במה

הדיאלוגים של הכרמליטיות

לראשונה בתולדות האופרה הישראלית, תועלה על הבמה אחת האופרות החשובות ביותר שנכתבו במאה ה-20, מאת המלחין הצרפתי פרנסיס פולנק. האופרה, המבוססת על סיפורן האמיתי של קבוצת נזירות שהוצאו להורג בשל אמונתן בזמן המהפכה הצרפתית, תועלה בבימויו של הבמאי הצרפתי הנודע אוליבר פי ובניצוחו של מאסטרו אשר פיש, ששב לנצח באופרה הישראלית לאחר שנים של היעדרות. במרכזה עומדת קבוצת נזירות המתגוררת במנזר שהותקף על ידי אנשי המהפכה וחלק מהנזירות שחיו בו נרצחו, ועל שאר הנזירות ציוו לכפור באמונתן. בהנהגת אם המנזר, הן החליטו שלא לבגוד באמונה ובנדרים שלהן, וכתוצאה מכך הן נשפטו למוות. לפני העלייה לגרדום, כל אחת מהן חידשה את הנדרים שלה.

החל משלישי, בבית האופרה, תל אביב

מג'יק פדרו

לאחר ששבר את האינטרנט עם מאות אלפי צפיות שבועיות, אחד מאמני הקלפים הטובים בישראל מגיע למופע קסמים אינטימי שבו הוא משלב גם סטנדאפ עם קסמים ברמה הכי גבוהה שיש, אותה הוא למד אצל מוריו בלאס וגאס – ומשתף על הדרך את הקהל בחוויה הכיפית הזו.

שבת, בפייבל בר, חיפה

כישורי חיים (שאין לי)

מופע יחיד של השחקנית והיוצרת נועה יהודאי ("קופה ראשית", "ריקוד האש"), שמצליחה להוציא מחיי היומיום קטעים קומיים משעשעים שמשאירים את הקהל בהתרוממות רוח ועם חיוך מרוח על כל הפנים. זהו מופע חי ודינמי מלא בסיפורים ודמויות שמפגישים אותנו עם הרגעים הקטנים, הגדולים וההזויים של החיים.

שלישי, בבית ציוני אמריקה, תל אביב

ג-וף ציפור

המופע של מירב כהן הוא סיפור מסע על דמות שהיא חצי אישה-חצי ציפור, אשר חיה בתפר שבין העולמות. היא שטה בזמן ושוחה לתוך נפש האדם, חוקרת את גבולות הגוף כשהיא עטופה בריקוד לא מתפשר.

שני, בתיאטרון הדופנ, פתח תקווה

אנפרנד

במהלך הפלגת נופש, זוג מתיידד עם אלמנה תוססת, מצחיקה ומלאת חיים. הצדדים מבטיחים לשמור על קשר, ולאחר כמה חודשים, כשהיא מודיעה בהפתעה שהיא קופצת לביקור אצל הזוג, חיפוש תמים בגוגל מעלה שמדובר בלא פחות מרוצחת סדרתית. סטיבן מופט כתב את המחזה המקורי, אותו תרגם אלי ביז'אווי וביים משה נאור. משתתפים: אסנת פישמן, מולי שולמן, מירב גרובר, רב רייזר ועוד.

החל משלישי, בתיאטרון הבימה, תל אביב

מתוך "אנפרנד", צילום: אילן בשור

מוסררה מיקס

אירוע בינלאומי רב-תחומי המתקיים מאז שנת 2000, ביוזמתו ובהפקתו של בית הספר מוסררה לאמנות וחברה. האירוע משמש מוקד להתרחשויות אמנותיות וחברתיות המגלמות את ההוויה התרבותית והפוליטית של ירושלים בפרט ושל ישראל בכלל, תוך כדי התכתבות עם רעיון מרכזי אחד, המתחלף בכל שנה – כשהפעם, הוא יעסוק במושג הזמן. הפסטיבל יכלול הפקות מקור, עבודות סטודנטים ותערוכות שנוצרו במיוחד עבורו.

שלישי-חמישי, בבית הספר מוסררה לאמנות ובסביבתו, ירושלים

היצירה "האוביקט הלוחש", צילום: לילך מושקוביץ

משפחה

האריה שבפנים

עיבוד מצחיק, פראי ומלא קסם לספרם האהוב של רייצ'ל ברייט וג'ים פילד, אשר זכתה בשלושה פרסים בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2024, בהם פרס השחקנית לשירה סיני. כשעכבר זעיר ומלא חששות מחליט שנמאס לו להיות דחוי, הוא מחליט לשאוג כדי שכל החיות ירכשו לו סוף-סוף כבוד – וכדאי לעשות את זה, הוא הולך ללמוד זאת מהטוב ביותר, האריה. זו הצגה מלאה בחן ובהומור, שהמינימליזם (במובן הטוב ביותר של המילה) שבה רק מוסיף לתחושה כי נעשה פה ביצוע מדויק וחכם, שמצליח לכבוש את הילדים והמבוגרים בקסם רב וללא מאמץ.

שבת, בתיאטרון המדיטק, חולון

מתוך "האריה שבפנים", צילום: אלון ג'ראר

פוווווווווּ - כוח הנשיפה

התערוכה שמאירה מחדש את הנשיפה וחוגגת את מגוון פניה וביטוייה בתרבות האנושית, המבוססת על פריטים מאוספי המוזיאון, מביתני הזכוכית, אדם ועמלו, הקרמיקה והפולקלור, עבודות אמנות עכשוויות, מיצבים והפעלות אינטראקטיביות – כולם מובילים למסע צבעוני ורב-חושי בין חומרים, זמנים ותרבויות. נפתח בסיפורי בריאת האדם שסופרו בתרבויות שונות, שבהם מתואר האל מפיח חיים בגוף הדומם. נמשיך ונתוודע לתפקידה החשוב של הנשיפה בהתפתחויות טכנולוגיות מרכזיות כמו השליטה באש וניפוח הזכוכית, ניגע בעולם הצלילים הנוצרים כאשר נושפים לתוך כלים שונים, ונסיים בטקסים ובאמונות הקושרים בין הנשיפה להגשמת משאלות ויצירת מציאות חדשה.

במוזיאון ארץ ישראל, תל אביב

היצירה "התפרצות" של לנה גוברמן, שתשתתף בתערוכה, צילום: לנה גוברמן

תערוכה

עדשת ברזל

ב-8 באוקטובר, יום לאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל, צלם הטבע האילתי בועז סמוראי נסע ביוזמתו לאזור עוטף עזה. שם, כקצין הנדסה קרבית במילואים, הוא הצטרף לחיילים שסרקו את השטחים שהותקפו, בחיפוש אחר מטענים ונשק – וגם בפינוי גופות. בהמשך, הוא אף לחם בתוך רצועת עזה. בין לבין, הוא הוציא את המצלמה שלו ותיעד לא מעט רגעים שחווה מבעד לעדשה, בין אם אלה רגעים קשים או כאלו שנתנו תחושת רוגע לנפש שלו – כולם רק חלק קטן מרגעים מטלטלים ומקוטבים שמופיעים בתערוכה. הכניסה ללא תשלום.

בגלריית אמני אילת

חיילי צה"ל ברצועת עזה, מתוך התערוכה "עדשת ברזל", צילום: בועז סמוראי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר